Uppfräschning GSXR-1000 K5 "Relentless"

De svarta kåpglaset är redan nedmonterat, väntar på ett klarglas "race" från Puig

$(KGrHqV,!pMFENLj7BZyBRI998VlNQ~~60_3.JPG

Nice stator cover, de an man ju tänka sig på den. De var schysst låda tillbehör i "all black" men damn att de tog betalt för det. :huvet
 
Inget dubblebubble glas? Det kör väl varje gatloppsräser med?

ttmondayguya.jpg

Cameron_Donald_TT.jpgJamesH.jpg2012+races+collided+with+a+low+flying+gull+at+170mph.jpg

Touring Trophy, de e rejs de!
 
Last edited:
Racingglaset från Puig är högre än org. även om de inte specifikt står dubbel bubbel.

*UPDATE*

Trillade ner två paket igår från staterna, men inget av nått större intresse, ena paketet innehöll en packning till statorkåpan och andra några skruvar till kåpglaset.

På g in:

K&N filter
Broms/Kopplingsgrepp (svarta)
Dekalset (Relentless)
Statorskydds kåpa
Svart skruvkit till hojen
HEL Bromsslangar
 
Last edited:
Köte andra billigare, var inte så mycket skruvar i den lådan utan mer andra detaljer så som barends/lock till diverser saker osv. Kanske fanns en del skruvar oxo.

Köpte det här kittet: All black Bolt KIT

E-Bolts16.jpg
 
Tror att det där är polarens gamla K5... Gick riktigt bra då iaf!!!
Kul att du ska fixa iordning den ordentligt!!
 
Fick hem Relentless dekalerna idag, ska bli intressant att få på så fort man kommit fram till hur ja ska göra med kåporna. Så är dekalerna high class... :tummenupp

Dekaler_1.jpg

Dekaler_2.jpg

Dekaler_3.jpg
 
Ah nice, ska kolla lite hur de ser ut med lack om nån kan ta på sig detta lite snabbt och smidigt lokalt så löser de ju sig smutt. Återkommer i ärendet. :tummenupp
 
Last edited:
Gaaahhh, alltid så segt att sitta och vänta på prylar för att komma vidare med projektet. :huvet

Bromsslangar/Drivpaket/bromsbelägg samt filter och olja är väl de som stör högst i kurs just nu för att gå vidare.

Angående kåpor så ska ja se med de lokala förmågorna om de är nån som har lust att ta på sig ett fix och lack jobb för en överkomlig peng. Då ja försöker spara in lite på slantarna och köper ett Kina-set senare. Men till våren får detta duga. Ska bli helsvarta kåpor istället för den grå/svarta kombo som är just nu.

får bara hoppas på att nån känner sig generös och har gott om tid för detta. :tummenupp
 
Köp några biltemaburkar och en platta (lågkalori)öl så kommer jag och hjälper dig med kåporna redan på fredag:hej
 
Fick post från utlandet (UK, Tyskland, Staterna)19/3 så börjar likna nått, Kolfiberkåpor till tanken, HEL stålomspunna bromsslangar "Black-on-Black" samt nytt broms/kopplingsgrepp "Noname" i fräst aluminium. Verkar helt ok trots priset.

Post.jpg

Ska bara skitvädret försvinna så man får lite inspiration till detta med... :huvet
Får väl meka inne i huset annars som ja fick tips om. :hihi
 
Då har man varit ute i garaget och pillat lite mer med hojen. Fick bytt greppen till kopplingen och bromsen samt bytt kopplingsvajern. Pillade dit kolfiber tankkåporna dom som är så grymt stora. :hihi Resultat skådar ni nedan.

Koppling före/efter

Photo 2013-03-23 13 37 26.jpg Photo 2013-03-23 14 02 04.jpg


Broms före/efter

Photo 2013-03-23 13 37 54.jpg Photo 2013-03-23 14 24 50.jpg


Tanken före/efter höger/vänster

Photo 2013-03-23 15 27 50.jpg Photo 2013-03-23 15 31 00.jpg

Photo 2013-03-23 15 43 01.jpg Photo 2013-03-23 15 43 22.jpg
 
Sen lägger ja en efterlysning här o de är någon som har en sådan som är på bilden nedan. till kopplingshandtaget, då den som satt på min hoj var helt skev och fucked up. :huvet

Dra ett Pm om du har den samt vad du vill ha för den. :tummenupp

Photo 2013-03-23 16 03 22.jpg

Insåg idag efter ja monterat ner lite fler kåpor att de får bli att beställa Kina kåpor istället för att fixa dom befintliga. Hitta fler trasiga fästen med mera så ja tröttnade. Så ska kika lite på de men luta åt nått som på bilderna.

IMG_3675.JPG Suzuki121.JPG

Up next: Bromslangar som ska bytas och så har ja inhandlar Motul RBF 660 Brake fluid.
 
När de gäller Bromslangar så har ja redan köpt HEL slangar till hojen. :tummenupp

Kollar Ebay efter de, hittat en ja fick tips om med själva kloven/fästet med. Tänkte om de var nån som hade så de var lite snabbt löst inrikes.
 
Hylsan i kopplingshandtaget är nu "pressat" och klart. Ligger nere i de mörka kvarteren och väntar.

Plasthammare och nya hylsan + skruvstäd = the shit
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top