Uppfräschning GSXR-1000 K5 "Relentless"

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Dags att fräscha upp K5:an man köpte nu under vintern, inför MC-säsongen. Helt ok från börja med lite små skavanker och repor/sprickor i kåporna.

K5:an med strax under 2K mil på mätaren, import som stått mest i ett garage utanför Götet, har för tanke att anv. Team Relentless Suzuki'n från 2010 som mall så får man se hur när a man kommer. Kommer inte gå nuts med utgifterna för att få en kopia av den men man vet aldrig.

Relentless_Guy_Martin.jpg

Så här såg K5:an ut när ja köpte den...

IMG_0904.jpg
 
Kommit fram en lista på saker som ska bytas och fixas på hojen:

* Stålomspunna bromslangar (beställt HEL som är på väg från Staterna)
* EBC Extreme Pro Bromsbelägg
* Nytt Koppling/Bromsgrepp (Beställt och är på G)
* Ny motorkåpa vid Stator (Då den varit lagd på den sidan, dock inte trasig)
* Krashskydd Statorkåpa
* Komplett skruvset till kåporna (då de var lite lätt ihop plock på den nu)
* K&N oljefilter + luftfilter
* kolfiber framskärm (beställd)
* Regskyltshållare/fender eliminator (köpt)
* nya Gummihandtag Ariette
* ny Kopplingsvajer
* Drivpaket komplett
* Team Relentless 2010/11 MC dekal set (beställt och på G)
* Tank Tredz (beställt)
* Styrändar (då den ena saknades)
* Krashpuckar/sliders
* Puig Racingruta

Finns lite mer lull lull som står på önskelistan men inte nödvändigt (PC5 eller Bazazz med TC osv.), så vi får se vad budgeten tillåter för utsvävningar.
 
Var i kontakt med Stickit.se och kollade med dom om de var möjligt och hur mycket de skulle kosta att ta fram dekor för att göra den skelett/be struktur man ser i botten på Relentless cykeln.

Själva dekoren när man väl fått fram en mall med måtten med mera i en vectorfil skulel väl gå på mellan 1500-3000:-

Men och de fanns ett stort men, dom var tvungna att ta fram en all på hojen, dom har tydligen mallar till de flesta cross hojar men ingen till nån gathoj. detta jobb ville dom ha 695:-/tim och räknade med ungefär 6 tim jobb för att få klart en sån mall som var på bilden ja skickade till dom.

Så känns spontant som man kan komma undan med att motivlackera de billigare i så fall, eller är ja helt uta och cyklar ?
 
Första paketen droppade ner i veckan som gått, så man kom ut och kunde börja gå över hojen och de som finns under kåporna, de man kunde hitta så bra ut. Fick närmare syning på vänster kåpan som var mest skada, en fin spricka och sen en hel del avskrapningar på den.

Vet inte hur man ska göra med dom om man sak försöka fixa den, försöka hitta en bättre på nätet eller om man bara ska beställa ett kina-set till den.

Som synes på bilderna så är den lite misshandlad, bl.a. stora skruvfästet är trasig som man se på bild två.

kåpa_spricka.jpg Kåpa_trasig.jpg
 
Lite bilder från när ja strippat hojen, så ser man megafone pipan som blev bytt av bara farten när ja ändå hade ner kåporna, testat den lite men de funkar inte de är sånt skärande skränande ljud så ja skulle bli tokig av de ljudet när man kör nån längre sträcka.

Ursäkta dom lite suddiga bilderna, då a endast hade mobilkameran att tillgå och man ser inte riktigt hur suddig den är på mobilen.

Första bilden ser man delar av skrapet på Stator kåpan, sen en megafone bild samt Yoshipipan efteråt. Ska lägga upp en ljudbilds jämförelsen senare.

Photo 2013-02-16 12 04 28.jpg Photo 2013-02-16 12 22 35.jpg

Photo 2013-02-16 12 22 45.jpg Photo 2013-02-16 12 47 49.jpg
 
Gratulerar till hojen! Bästa valet! Var rätt sugen på den hojen när den var på blocket men hade ej pengar :( har inte heller pengar nu (studerar)

Om du mailar denna säljare eller någon annan säljare på ebay och säger att du vill ha detta till en K5/K6:a så ska det ej vara nå problem. Har en vän som gjorde det och tydligen har de rätt bra "resurser" och gör gärna kåpor efter önskemål.

http://www.ebay.co.uk/itm/SUZUKI-GS...orcycle_Parts_Accessories&hash=item1e69a946f3

Såg nu att det ej är samma Relentless design, men maila bilden till en säljare på ebay och fråga om de har möjlihet att göra den designen åt dig :)
 
Last edited:
Ah, bra tips. Inget ja tänkte på men när du säger... ska kolla upp de a.s.a.p
 
Här kommer en ljudjämförelse mellan megafonen och Yoshi pipan. Iphonen gör inte riktigt rättvisa för ljudet men blev bra mycket bättre med Yoshimuran.


Hotbodies Megafone


Yoshimura Tri-oval Carbon
 
gsxr 1000 K5 - K6 är fortfarande en av de grymmaste, står sig än idag :yoparty
 
Sen passade ja även på att fixa till regplåten så farbror blå inte skulle få spelet på en till våren då den satt fäst på undersidan på undertailen. Inte så synlig bakifrån, så fick bli en tailtidy från Ebay, nu syns den bättre.

Vet att man inte ser de laserskurna GSXR loggan men så får de vara, annars kommer skylten så långt ner så de känns som att man satt dit en stor skärm istället.

Photo 2013-02-16 11 26 17.jpg

Regskylthållare.jpg
 
Lurar lite på stator kåpan, fundering om man ska pimpa till de med en GSXR loggad kåpa eller om man ska köra helt std. hittade en slider med som man kan fästa där för ev framtida nedlägg.

Org. Crankcover
Crankcasecover.JPG

GSXR Cover
CrankcasecoverGSXR.JPG

Slider
Crankslider.JPG
 
Matcha frisyren och skägget först!:smasha

Det räcker inte med att slipa och lacka om?
 
Last edited:
Du får nog köra nån plastlagning med i så fall.

Apropå frilla och ansiktsbehåring så är de nog snarare pullisar än skägg. :hihi
 
gsxr 1000 K5 - K6 är fortfarande en av de grymmaste, står sig än idag :yoparty

Verkligen, och det roliga är att folk med K3/K4 sätter drömpriser på sina hojar så vissa är till och med dyrare än K5/K6. Då jag ägt båda så vet jag att det skiljer sig 200kr i försäkringspremie. Fattar mig inte på människor.
 
Finns lite mer lull lull som står på önskelistan men inte nödvändigt (PC5 eller Bazazz med TC osv.), så vi får se vad budgeten tillåter för utsvävningar.
Är det ingen insprutningsbox alls på den idag? Lägg en bevakning på ebay om Bazzaz Z-Fi TC med mailutskick. Så fick jag tag i mitt hela kit för 5000 kr :tummenupp

Ett annat alternativ till generatorkåpan är väl ett utanpåliggande kraschskydd i kevlar.

Som styrände kan jag nästan rekommendera 'Brake lever protector' som jag tipsade om i ebaytråden, men du ska kanske komma och klämma på min hoj först om du är sån som bromsar med hela handen för den 'skymmer' lillfingret lite. I kitet får du ju grejor att sätta på båda sidorna.

BLP1.jpg

Med svart hoj borde du nästan ha den helt 'murdered out', dvs helsvart, svarta broms o kopplingsgrepp, fotpinnar och ljuddämparfäste. Det gillar jag! :)
 
Last edited:
Aha nice tips där K-man, Ja broms och kopplings grepp är beställt i svart, får kika på övriga detaljer du nämnde där med.

Tror inte de ska vara nått problem med "Brake Level Protectorn" då ja oftast inte anv. lillfingret när man bromsat då man använder toppen av övriga fingrar så hänger lillen inte med i alla fall.

Låter bra med den där bevakningen med, får man fixa nu med de samma, och nä finns ingen insprutningsbox på den allas idag.

:tummenupp
 
Last edited:
Släng det svarta kåpglaset. Det är inte rejs :hihi

En dyr låda svarta nuts:
http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-20...70?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item564fd9e766

Crescent Stator cover från Demon Tweeks:
http://www.ebay.co.uk/itm/Crescent-...icle_Parts_Accessories_ET&hash=item48470a4efd

cres_clutchcasingcvr.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top