Hejsan allt Sporthojare!
Jag fick ett snabbt övergående anfall av uppfinnarlusta för ca 1,5 år sedan. Mer korrekt fick jag en idé.
Idén refuserades av företaget jag arbetar på som konsult, då de inte tyckte den skulle hålla för ett patent. I dagarna fick jag dock reda på att de ska implementera idén i kommande produkter.
Vad jag får för det? Ingenting. Vad de kan tänkas tjäna på det? En hel del.
* Om företaget jag jobbar på ansåg att det inte var värt att patentera, ska jag då lita på dem, eller kan det vara värt att lämna in en patentansökan?
* Vet någon här hur det går till att lämna in en sådan ansökan?
* Bör man få rådgivning av en patentbyrå?
* Känner någon här till en bra sådan byrå, kanske till och med har ett namn?
De ska börja implementera idén snart och det kommer väl ta ca tre veckor, så det är ganska bråttom.
Tackar på förhand för alla bra svar jag kommer få!
Jag fick ett snabbt övergående anfall av uppfinnarlusta för ca 1,5 år sedan. Mer korrekt fick jag en idé.

Idén refuserades av företaget jag arbetar på som konsult, då de inte tyckte den skulle hålla för ett patent. I dagarna fick jag dock reda på att de ska implementera idén i kommande produkter.
Vad jag får för det? Ingenting. Vad de kan tänkas tjäna på det? En hel del.

* Om företaget jag jobbar på ansåg att det inte var värt att patentera, ska jag då lita på dem, eller kan det vara värt att lämna in en patentansökan?
* Vet någon här hur det går till att lämna in en sådan ansökan?
* Bör man få rådgivning av en patentbyrå?
* Känner någon här till en bra sådan byrå, kanske till och med har ett namn?
De ska börja implementera idén snart och det kommer väl ta ca tre veckor, så det är ganska bråttom.
Tackar på förhand för alla bra svar jag kommer få!