Uppföljning "mille i landskrona"

Det kanske finns rättvisa här i världen ändå!

Gott jobbat, kul att det faktiskt gör nytta när folk engagerar sig. Och utan våldsamma handlingar med. Våld är aldrig ett alternativ även om det nu må vara det enda vissa förstår...

Snyggt jobbat.
Detta stärker min egen lilla teori om att det finns två typer av reko människor i vårt samhälle idag. Hojfolk och båtfolk.

Har inte läst hela tråden, men... vem fan köper de stulna hojarna? Vad gör tjuvarna med dem?
Är det

1) Lättlurade hojåkare som köper dem?
2) MC-verkstäder som plockar ner dem o säljer delarna?
3) Export till uttlandet?

Och hur fan kan småglin i Landskrona hålla på med sånt här utan att bli tagna direkct??

Man blir så jävla pist av sånna skitungar!

iuridae skrev:
:rofl :rofl :rofl :rofl Killarna har inte ens hår på pungen för böveln!

Snyggt jobbat WW och övirga inblandade! Så härligt att höra lite glada nyheter mellan alla stulet trådarna!

antingen så e det inte rätt person, eller så e den bilden ett par år gammal.

crashtestdummy skrev:
Lunarstorm är ju en jättebra samlingspunkt för alla unga. sen att ALLT loggas måste ju underlätta för polis och andra myndigheter...

Det lär ju hinna bryta ut både ett tredje och ett fjärde världskrig och förstöra datorn det ligger på innan polisen är där och kollar upp "de där tekniska prylarna".

Till ww. Kan inte annat än imponeras och förvånas att det börjar hända bra grejer nu trotts alla som missgynnat ditt mission med gästboksinlägg och annat.
kanon.jpg
bra jobbat!
(måste man förtydliga att det är en kanon och syftar på kanonbra?)

Nejdå. Jag fattade ditt innovativa men ngt irrationella symbolspråk...

tummenupp_jpg.JPG

:)

Respekt :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Härligt att höra! Äntligen händer det något och all heder och cred till alla som hjälpt till att få lagen att fatta att det inte är okej att sno hojar, ha vissa bevis men inte handla trots att det är serverat framför ordningsmakten.

Har följt hela tråden med spänning och det var kul att läsa något bra slutligen.

Slutet gott, allting gott?

har läst hela tråden från början och måste säga att jag är grymt imponerad över hur mycket arbete ni lagt ner för att få fast dom där jävla idioterna! kan tänka mig hur frustrerade det skulle vara att se min egen hoj med ngt jävla moppefucko posserandes på, som dessutom inte kan köra hojen utan att varva sönder o ramla var tredje meter..

Nu är det bara att hoppas att man kan få tillbaka hojarna i fint skick (inte sönderkörda lr liknande)

\\Jimmy

respekt! killen med civilcourage och envishet förtjänar det!!!

andra som utnyttjar detta forum att vädra sina bruna tendenser går fett bort.

en självutnämnd "gangster" som söker bekräftelse på en fjortissajt är bara så jävla patetisk.
hoppas snuten och försäkringsbolagen driver detta så långt det går.

har det nån större betydelse för dig om din hoj stjäls av ett arsle med invandrarbakgrund, eller skulle det kännas bättre om du visste att arslet var svenskt???

novecento skrev:
har det nån större betydelse för dig om din hoj stjäls av ett arsle med invandrarbakgrund, eller skulle det kännas bättre om du visste att arslet var svenskt???

Nej och nej.

Mycket bra jobbat Wonderwizard och alla ni andra som fått Polisen att agera!

novecento skrev:

Det kan ju vara värt att belysa den aspekten att invandrare är de som oftast har minst att förlora på sådana här handlingar. En Svensson med familj och socialt nätverk skulle ju knappast utsätta sig för något sådant här.

Med andra ord, vi tog oss vatten över huvudet när vi valde att ta emot så pass många människor under en så pass kort period. Sedan förstår jag inte varför vi måste fortsätta att "hosta" de flyktingar som varit här under tiden oroshärden pågått. Det borde ju tex i Bosnien vara ganska godkänd faktor på stabiliteten i området nu.

Och skippa rassesnacket, det är ju klart att man ska kunna diskutera det. Förstår inte vitsen med denna moralpanik och tabu angående invandringen. Den liksom sjukskrivningarna är båda aspekter som tål att granskas.

Osmakligt nog så hitta jag någon här som använder en av bilderna som visades i första tråden (på tjuv respektive stöldgods) som avatar.... hittar den inte igen.. men tycker ändå att det inte passar sej

petmalm skrev:
Osmakligt nog så hitta jag någon här som använder en av bilderna som visades i första tråden (på tjuv respektive stöldgods) som avatar.... hittar den inte igen.. men tycker ändå att det inte passar sej

jag vet vem.. hans kommentar var att han tyckte att tjuvarna va så korkade att han tyckte det var smått roligt att använda den som avatar.

kan hålla med om att dom e korkade, men tycker också att det e smått osmakligt. men han gör som han vill...

riktigt snyggt jobbat. Ryktet om stölderna spred sig över hela sverige, j*vligt snabbt också, jag har varit och kollat runt lite på olika forums och folk har ju verkligen kokat av ilska.

Sen har man tyvärr inte kunnat bidra med något men jag kan ju säga att jag INTE är imponerad av farbror blåvit. Riktigt härligt att se så många engegera sig med tips osv. Det tråkiga är att de inte kommer att få långvariga straff...

Har det kommit nån ny info om vad som händer??

Läste expressen nu på morgonen, där har dom en bild
me lite text.
Citerat från expressen:
"Idag startar polisen en kartläggning vilka mc-tjuvarna är"

Borde bli ett ganska lätt jobb i och med att många härifrån visste
"vilka" dom är och har adress hem till "lunarpojken".

All cred till alla inblandade!!!

Offtopic: Hoppas man ej blir utkastad nu då jag varit medlem
sen ett tag tillbaka för att läsa och lära mer än att skriva.
Har tyvärr ej nå kort eller båge just nu :(

Mckillen skrev:
Har det kommit nån ny info om vad som händer??

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT