Video Uppföljade till förra "Årets Första Tur Med En Polare" (wheelierik film!)

Lite för mycket effekter för min smak. Sen är inte effekter allt heller :). En film från 70 talet är fan oftast bättre än dagens för man slipper alla hypade effekter.
Körningen var som du sa, gärna något roligare men för att bedöma redigeringen så skär ner och inte samma typ av effekter hela tiden skulle jag önska.

Me likey, lite annorlunda rulle men bra var den. Ska bli intressant att se vad du kan göra med material från en krokig väg. :tummenupp

Alldeles för lång. Efter 1,5 minut hade jag tappat intresset. Klipp mycket hårdare. Tre minuter hade varit en rimligare längd.

Musikvalet - Känns mest som du bara tog nån hit i högen, den bidrog ingenting till känslan i filmen.

Plus för det rent tekniska, bra känsla för vilken effekt som passar vart. :tummenupp

Kör på ba.

Jag tänkte nästan att folk skulle tycka att den är något lång, 10.min-filmer brukar nästan dömmas ut direkt, så har försökt att inte föra den långtråkig och enformig. Men tanken var aldrig att göra en film som var full med "action", utan snarare en film som är go att se tillbaka på under vinterhalvåret.

Ang. musiken så tog jag första låten bara för att jag tyckte den passade in, men de andra är för att de inspirerat mig från andra videos jag sett på nätet, tycker de passar in även här, men smaken är som baken!

Eftersom jag är ny på att göra "filmer" så blev effekterna i filmen mycket för att prova på, men försökte iaf hålla mig till en och samma "övergång" mellan klippen, för att inte röra till det för mycket.

Rom byggdes inte på ett år! :)

Alldeles för lång. Efter 1,5 minut hade jag tappat intresset. Klipp mycket hårdare. Tre minuter hade varit en rimligare längd.

Musikvalet - Känns mest som du bara tog nån hit i högen, den bidrog ingenting till känslan i filmen.

Plus för det rent tekniska, bra känsla för vilken effekt som passar vart. :tummenupp

Kör på ba.

Episkt när man fick se hur det går till att tanka. Hände det nåt mer sen? Jag var tvungen att gå och kissa i åtta minuter.

Om du nu går kurser borde du förstå att endast en kameravinkel får folk att stänga av direkt... Speciellt när JJCBRJJ redan förstört den f.d underbara kameravinkeln genom att bara använda den vinkeln i sina filmer..

Ledsen men detta var så otroligt kasst att jag inte finner ord.

49b084fb.gif

Ursäkta en stilla tanke...
- Film, vad vill du göra med filmen. Klippt kan vi knappast kalla det, visst speedningar och effekter, men det är inte klippning. Det går under kategorin effekt och efterarbete.
Så min fråga är det klippning du vill lära dig så måste du ha förutsättningarna för att kunna klippa, material.
Skaffa mer material! Filma du, din polare filmar, vänner filmar osv osv. Ta du sen hand om filerna och klipp från deras och ditt material. Lovar dig att du lär dig 1 billion gånger mer om du får jobba med någon annans material än ditt eget.
Allt hänger på materialet! Tro mig, jobbar som filmklippare sen 15 år tillbaka och visst kan jag förgylla en bajskorv med kreativ och lite balla klipp, men det är fortfarande en bajskorv! Fast förgylld...

Fisken

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...