Uppfällbar regskylt

WUMPSCUT

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
Kawasaki zx12r 2003
Håller på att montera uppfällbar skylt på ninjan nu. Polarna har redan fixat till det. Blir rätt häftigt. Tänkte att det kunde vara kul att se vad tråden får för respons. Har för övrigt några skylthållare över. PM:a vid intresse.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kort fråga bara: vad är häftigt med en uppfällbar skylt? :va

Bara en gimmick för att visa vid korvkiosken? Är det inte lika bra att köra utan?
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
varför inte bara fästa en elektrokromatisk plast platta framförskylten ?
borde se helt oskyldigt ut om man gör det på rätt sätt..
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Har väl i vissa fall sett nyttan med uppfällbar skylt men endast på bil där man har skylt fram. På hoj spelar det väl ingen roll.. är det snuten man kör förbi jagar de en inte mindre för att skylten är väck, tvärt om.. O fartkameror påverkas inte av hojjar ändå.
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
ledbar skylthållare som har en lite tröghet (fjäder?) som dras upp av fartvinden? kör man lagligt är skylten nere.. 120km/h+ så viks den gradvis uppåt... kanske en tanke
 

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Enda anledning jag kan se är att det ser snyggare ut när man fotar hojen och att man drar in skylten så att inga klåfingriga personer ser nummerplåten och kommer på natten och snor den.
 

WUMPSCUT

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
Kawasaki zx12r 2003
Ups......bara advokater och poliser hakade på denna tråden.
I vilket fall som har vi fått bra respons på iden i södra sverige och det börjar komma ut en del skyltar här nere. Kom dock ihåg att har man hackat på iden bör man nog inte skaffa en sen heller. Vore ytterst pinsamt. Körså det ryker boys!!!!!:arsele
 

EvilBiker

Bla bla bla
Gick med
17 Apr 2010
Ort
På sofflocket
Hoj
2006 HayaBusa Turbo Street Fighter
Ups......bara advokater och poliser hakade på denna tråden.
I vilket fall som har vi fått bra respons på iden i södra sverige och det börjar komma ut en del skyltar här nere. Kom dock ihåg att har man hackat på iden bör man nog inte skaffa en sen heller. Vore ytterst pinsamt. Körså det ryker boys!!!!!:arsele

välkommen till moralhoj.com..:tummenupp
 

EvilBiker

Bla bla bla
Gick med
17 Apr 2010
Ort
På sofflocket
Hoj
2006 HayaBusa Turbo Street Fighter
kan lägga till att de finns en eng sida som gör elektriskt uppfällbara regplåtshållare som man via en knappp tex på styret gör att man kan fälla upp/in plåten.


Kan kolla om jag har länken kvar någonstans.
 

AAA7

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2008
Ort
GBG
Hoj
Rsix
kan lägga till att de finns en eng sida som gör elektriskt uppfällbara regplåtshållare som man via en knappp tex på styret gör att man kan fälla upp/in plåten.


Kan kolla om jag har länken kvar någonstans.

Döhh! du MÅSTE hitta den länken!! :Bugar är du snäll!!:)


till TS, vill också se bilder!!:tungan
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Döhh! du MÅSTE hitta den länken!! :Bugar är du snäll!!:)


till TS, vill också se bilder!!:tungan

[YOUTUBE-ID]6hRXB-LzZxU[/YOUTUBE-ID]

Kan nån förklara vitsen med uppfällbar skylt?

Tanken är väl att slippa ha polisen väntades vid adressen där hojen står reggad? Om man nu skulle bryta mot gällande trafikregler vilket ingen här gör. :tummenupp
 
Last edited:

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
här i sverige ser jag ingen nytta med att fälla upp reg skylten.
men i england och andra länder där fartkamrorna fotograferar fordonet bakifrån så kan jag förstå grejen med detta.

här i sverige är det ju så att det är föraren som får böterna av ett fordon vid fortkörning. i andra länder är det ägaransvar tror jag det kallas. skit samma, det är ägaren som får böterna även det ej är han som kör.
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
här i sverige ser jag ingen nytta med att fälla upp reg skylten.
men i england och andra länder där fartkamrorna fotograferar fordonet bakifrån så kan jag förstå grejen med detta.

här i sverige är det ju så att det är föraren som får böterna av ett fordon vid fortkörning. i andra länder är det ägaransvar tror jag det kallas. skit samma, det är ägaren som får böterna även det ej är han som kör.

Eftersom vi har det systemet vi har här i sverige så är det logiskt sett inte pga de fasta kamerorna han installerat en uppfällbar skylt, eller?
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Ups......bara advokater och poliser hakade på denna tråden.
I vilket fall som har vi fått bra respons på iden i södra sverige och det börjar komma ut en del skyltar här nere. Kom dock ihåg att har man hackat på iden bör man nog inte skaffa en sen heller. Vore ytterst pinsamt. Körså det ryker boys!!!!!:arsele

Skiter egentligen i vilket, men jag undrar lite vilka advokater och poliser du syftar på?
Ibland får jag för mig att folk tävlar lite i att hitta "moraaaaltjärringarRr", och jag tycker knappast att ett förslag att köra utan skylt helt och hållet, en fundering om att polisen kanske blir lite intresserad om man kör skyltlöst samt ett förslag på en teknisk lösning kvalar in som detta. :va


ps. Som grundidé diggar jag sånt som kan fällas upp och ut eller in o sånt, så montera på bara och upp med videoklipp! :tummenupp
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Antingen kör man lagligt el olagligt, vad andra gör skiter jag blanka fan i, men min skyllt sitter där den sitter och där med är det överstökat för min del :D

// A.B
 

AAA7

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2008
Ort
GBG
Hoj
Rsix
[YOUTUBE-ID]6hRXB-LzZxU[/YOUTUBE-ID]



Tanken är väl att slippa ha polisen väntades vid adressen där hojen står reggad? Om man nu skulle bryta mot gällande trafikregler vilket ingen här gör. :tummenupp

Precis!! :ajjabajja





-Tack wobbly! kollade hemsida, men de verkar inte ha några bra bilder på redan fastmonterade paket! man måste borra in nya hål antar ja? :)


För övrigt så får alla tycka vad de vill, sålänge de inte dömer ut någon som vill göra annorlunda! :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top