Uppfällbar regskylt...

Yep, kolla den andra tråden om killen som körde mot rött. Sheriffen var förbi hans hus två gånger först utan resultat, och dagen efter kom 3 poliser till jobbet och tvingade honom att ta ledigt så att dom kunde förhöra honom. Om jag inte minns helt fel. :mad:

vet inte om det framgick i detta svaret att du förstod, men ett RC-servo är en liten motor som är kopplad till lite elektronik och en potentiometer (lägesgivare/vridbart motstånd). tar du bort all onödig skit (läs elektronik och givare) så kommer motorn att bara gå och gå och gå tills du kopplar bort strömmen. enbart då kommer mitt förslag att fungera

lycka till!

Kanon!

Men rc-servon går inte när man bara kopplar den på ett batteri. Då hackar den bara fram.. Utan den måste få ström i en viss puls för att den ska gå till sitt läge.. Vet inte hur man ska få den att gå i en rörelse upp och sen en rörelse ner.

Fattar vad du menar nu! Läste ditt första inlägg igen.. Verkar ju vara ett vettigt alternativ det här.. ska skissa lite för att se hur man kan få till det..

Har du något tips på vart man kan köpa microbrytare?

Jag fäller upp min manuellt:tummenupp Skulle vara ganska pinsamt när Snutten ligger bakom å du tror att skyllten åkt upp (men inte gjort det):rofl
Fast å ha tappat e nog det braiaste:arsele

Lägger dom verkligen sån stor energi på att ta en?:gnissla

Polisen jagade en polare från Sundsvall till Umeå! När han kom hem till Umeå stod 3 polisbilar och väntade! Är ju bara en sträcka på ca:25mil!

Last edited:
"Har de sett skylten så är ju risken större att de jagar dig hem eller väntar hemma hos dig för att pressa dig!"

Kanske därför man vill fälla upp den INNAN de ser den ;)

"Har de sett skylten så är ju risken större att de jagar dig hem eller väntar hemma hos dig för att pressa dig!"

Kanske därför man vill fälla upp den INNAN de ser den ;)

Ja! Det är ju de tråden handlar om!:tummenupp

Jo det finns ju vissa fördelar med att ha en uppfällbar skylt.. :D Dock är jag mest ute efter bling-faktorn... :gnissla

Om du ändå har planerat att köra som en idiot varför inte ba skita i att montera regskylten? För lixom, om du ändå kör olagligt, och skiter i att stanna för snuten, vad spelar de för roll om du kör utan regskylt?

Vore en annan femma om man körde bil och ville undvika trängselskatt...james bond fasoner...

Last edited:
Om du ändå har planerat att köra som en idiot varför inte ba skita i att montera regskylten? För lixom, om du ändå kör olagligt, och skiter i att stanna för snuten, vad spelar de för roll om du kör utan regskylt?

Vore en annan femma om man körde bil och ville undvika trängselskatt...james bond fasoner...

Kanske inte alltid kör som en buse?:confused:

Jag har inte som avsikt att köra som en dåre.. Utan brukar oftast köra ganska lugnt och försiktigt... Tycker som sagt att det är en "cool" grej mest..

Sen att det finns vissa fördelar får man ju på köpet..

För att vara lite mer ontopic så har jag köpt en Servotestare som jag tänkte prova. Bör levereras nästa vecka..

Verkade vara det helt klart enklaste alternativet! Funkar det inte så blir det ev att bygga en egen eller prova något annat..

Funkar det så återstår det bara att fixa det mekaniska! Men det bör inte vara några större problem! :hihi

Fan va ärligt svarat:tummenupp Själv e jag inte ute efter bling-faktorn:hihi
Men så åker min upp manuelt oxå:D

Haha, men det är ju faktiskt så... Alltid trevligt att pimpa hojen lite.. Är lite sugen på att ha digitala backspeglar med.. :D

Vad ligger de på i pris, hos de firmor som tillverkar såna skyltar. Känner en person som kan tänka sig att bygga en uppfällbar regskylt, och tänkte kolla vad man kan tänka sig att betala... Nån som har en uppfattning?

Varför skulle det vara olagligt att köra men en uppfällbar regskylt? om den är nerfälld så man kan se den.. då borde det inte vara några problem.. bara när den åker upp räknas det säkert som om man har placerat den fel då den inte är läsbar och får en fin böter som många brukar få..

Tänk på det ett litet tag... :huvet

Och så skriv svar vad du kom på... :)

Jo, det är ju det jag gjort innan jag skrev det... och vad jag kan se så är det inte något att vinna annat än att stå vid fiket och flippa med skylten och leende säga "Titta vad jag kan".

För polisen kommer som sagt inte sluta jaga dig för att de inte kan se skylten, för att fälla dig för trafikbrott så måste de ta dig på bar gärning... så visst, det skulle väl vara för att slippa ha dem stående på trappen där hemma, men hur ofta sker det?

Att sakna reg.plåt gör oftast bara polisen mer motiverad att stoppa dig då större delen av de fordon som framförs utan skyltar är kopplade till grövre brottslighet än trafikbrott.

Visst kan det hända att mässingen står o väntar hemma hos dig eller knackar på dagen efter, men då kan de knappast göra mycket mer än att skälla på dig.

tänker man ett steg längre, så är det rätt så logiskt! :såjaponken

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...