uppenbar mätarskruvning?

Verkar inte alls skumt,det är bara till o tacka o ta emot om 2400 mil servicen är gjord 500 mil förtidigt.
Det är bara att fråga efter service bok och kvitton.

Kan dessutom intyga att hojen ägs för tillfället utav en hyperpedant.

Det finns en anledning varför man ska göra servicarna vid ett visst miltal....Nu får den ju gå några hundra mil extra än vad den ska innan det är dags för den servicen igen. Då är det bättre att sänka priset lite.

Hur orkar ni bry er, än mindre skriva här! Hur orkar jag bry mig över muppar som skriver såna här trådar?

Panda skrev:
2088083 2400 mils service är redan gjord med ventiljustering o allt därtill. Har kvitto o full servicebok som synes enligt annonsen. Jag förbereder för köparen vet du....
/ Andreas

Haha, du var medlem här också. :D

Vad kul det blev för trådskaparen nu.. :banana

Panda skrev:
2088083 2400 mils service är redan gjord med ventiljustering o allt därtill. Har kvitto o full servicebok som synes enligt annonsen. Jag förbereder för köparen vet du....
/ Andreas

Skönt att höra! :tummenupp tyckte det såg så roligt ut bara när jag satt o mysläste på bakfyllan. lycka till med säljandet, ny hoj i sommar?

-PLM- skrev:
2088186 Hur orkar ni bry er, än mindre skriva här! Hur orkar jag bry mig över muppar som skriver såna här trådar?
bjäbb bjäbb, ha lite ironi nu! :rofl

Magoozi skrev:
2088094 Kan dessutom intyga att hojen ägs för tillfället utav en hyperpedant.

ja den ser ruskigt fräsh ut

Tror inte han skrivit fel............

I min servicebok så står det att man ska serva efter körda mil ELLER efter åldern på cykeln...........
Dvs var 1000 mil eller 12 månader. Nu kan jag inte hondas service intervaller men...................

Så han har ju således inte "kört i kapp" utan servicen e gjord pga cykelns ålder........

Det e va jag tror men jag kan ha fel................
Någon Hornet ägare som kanske orkar läsa det finstilta i sin sevice bok och bekräfta min misstanke kanske ???..............

Har han då följt åldern så är han med stor sannolikhet en pedant/noggran person och med "alla papper" 2 i ordning, det är väl denna typen av cyklar man vågar/vill vara spekulant på ...........eller hur ???

Last edited:
Panda skrev:
/ Andreas

Får man fråga vad den servicen kostade.. är nämnligen ett kommande moment för mig..

PM om du inte vill svara offentligt.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...