Uppdrag! Hitta min nästa mobil, pris 2000:-

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Hjälp en som är helt blåst på telefoner.. Idag har jag en SONY CMD-J70.. så som ni förstår så bryr jag egentligen mig inte så mkt om funktiiner och skit.

Men! Nu ska det ske förändringar här.. Sonyn ska bort, nåt nytt ska inhandlas!
Jag vill nu ha så mkt tips som möjligt angående detta, så att jag i princip bara kan tycka på en länk där det står "beställ", sen vid slutet av den här månaden.. :tummenupp

Nå. Mobilen får ha vilket märke den vill ha, jag bryr mig inte. Kamera? Ahh gärna! Faktiskt. Då så bra som möjligt (för priset), naturligtvis.
MP3, ringsignaler osv? Skitsamma!!
Den ska kunna ringa, skicka sms och fota "ok" bilder. Bra batteri och så spelar mindre roll, då jag ändå har för vana att ladda mobilen varje dag som jag kommer hem från jobbet...

Mobilen får max kosta 2000:-

Ska jag ha abonemang eller kort?
Kör kort idag och tycker att det funkar, men frågan är om man inte köper kort för lika mkt, eller mer pengar än vad abonemang skulle kosta?
Vilket abonemang ska jag isf ha?

Var ifrån ska jag köpa kameran?

Se så..ni som har tråkigt samt kunskap..hjälp mig nuuu! :Bugar :Bugar

Last edited:
Köp en beggad SE k700i utan abb. Bra telefon med den funktionaliteten du efterfrågar. Till det kopplar du sen själ ett Comviq eller DJuice abb. Då kommer du riktigt billigt undan. Val av abb beror iofs på var du bor och vad du ställer för krav på signalstyrka. Vet dock att många mindre operatörer roamar på telias nät (= samma mottagning)

Har själv Nokia 9500, men den får du inte för 2000kr nånstans ju :hihi

Mavve skrev:
Har själv Nokia 9500, men den får du inte för 2000kr nånstans ju :hihi

Svårt att gå ifrån tangentbordet eller?

Körde själv 9500 och 9300 i jobbet men jag tycker dom är på tok för stora. Även om dom kan mycket och har ett fullgott tangentbord.

Har just nu en palmOne Treo650 i jobbet, jobbar som företagssäljare på ett telekombolag, men den får du inte heller för under 2000:-.

Däremot kan jag rekommendera att köpa en K750i från Vodafone, hatar dock deras svettiga menyer, med abonnemang. Dock har du alltid en kreditkostnad på över 5000:- oavsett vad. Men pengarna du lägger i ab. kostnad ringer du upp.

Igår köpte jag två nya lurar till mig och tjejen. En Samsung SGH-X480 och en Samsung SGH-X460. Jävligt schyssta lurar om man bara ska ha den att ringa med och att den ska få plats i fickan.

X460:in kostade 1188:- med Comviq Knock-out abonnemang. Minidebitering 69:- i månaden men om man ringer för mindre så ska man min själ inte ha mobiltelefon överhuvudtaget.

Kolla Onoff dom har rätt schyssta erbjudande då dom säljer ut många modeller.

skoteridioten skrev:
Hur kopplar man upp en beggad mobil till ett nytt abb?

Bara ring operatören och be dom upprätta ett nytt abonnemang. Kom dock ihåg att om du inte väljer typ Comviq knock-out eller liknande abonnemang så får du pynta upp en anslutningsavgift på i runda slängar 250:-.

Köp en helt ny SonyEricsson K700i för knappa 2000 (kika på http://www.pricerunner.se) och ett Halebop kontantkort(Telias nät, billigt och bästa teckningen). Är nöjd med min telefon, har det mesta, Mp3, Blåtand, hela skiten.... :tummenupp

Edit: Kortet kan du tanka på via internet. (http://www.halebop.se)
Ska byta till det när mitt Teliaabb. går ut om nån vecka.

Jag har hittat den!
Ligger på bänken i köket här... :hihi

En Qtek 8010, är du snäll kan du få den för 2000:-

Blomquist #14 skrev:
Själv hatar jag lurar med antenn som sticker ut.
Nån som vet hur man får en sån att inte gå av på fyllan?? :va

Man är aldrig på fyllan? :tomten

Men just ja, det är ju bara att stoppa i sim-kortet från min telefon idag och köra vidare, om man skaffar en beggad telefon, eller??

Lägg lite mer än du tänkte... W800 är det som gäller. Så bäst.

Kay skrev:
Lägg lite mer än du tänkte... W800 är det som gäller. Så bäst.

Då blir det ju dubbelt så mycket. Men å andra sidan kameran råkkar. Fast det gör den i K750i också då det är precis samma kamera och i princip samma mobil bara det att inte K750i har en "jukeboxknapp" och flight-mode.

samsung D500 ligger på ungefär 2000 kr klassen och är den bästa mobilen jag någonsin haft. :tummenupp

skoteridioten skrev:
Men just ja, det är ju bara att stoppa i sim-kortet från min telefon idag och köra vidare, om man skaffar en beggad telefon, eller??
Ja har du inte sagt upp nåt så tickar det vidare och är bara att flytta över.
(Såvida inte den mobilen du byter till är operatörlåst till annat än ditt nät)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman