Uppdrag Granskning: Barnfattigdom

Har inte sett något av programmen, bara läst lite av det som skrivits. Får nog ta och se dem programmen innan man skriver något som man sedan inte kan stå för. Kan dock säga att jag fick uppfattningen av att Josefsson gick lite snett i den här frågan. Med det sagt är det inte ok att hjälporganisationerna presenterar fakta som inte stämmer överens med verkligheten de försöker beskriva. Det underminerar organisationerna. Givare blir allt mer cyniska och mindre benägna att vilja skänka pengar eftersom de känner sig förda bakom ljuset.

Hur fick du den uppfattningen? Vad stod det?

Som sagt har jag själv inte sett programmet eller debattprogrammet utan bara läst några av de artiklarna som stått i media. Kan inte peka ut någon enskild artikel, utan det var det helhetsintryck jag fick. Men jag får be att återkomma när jag sett programmet i fråga.

Vad tyckte du själv efter att ha sett programmet och debatt programmet?

Jag tycker det här programmet är ett utmärkt exempel på hur medelålders svenska kvinnor förbehåller sig rätten att oombedda tala för tex invandrare och att det är allvarligt hur ett sånt stort förtroende som politiker, media och folk i allmänhet har för dessa organisationer missbrukas. Tips: Ha en stor skämskudde nära till hands ;)

Jag tycker det här programmet är ett utmärkt exempel på hur medelålders svenska kvinnor förbehåller sig rätten att oombedda tala för tex invandrare och att det är allvarligt hur ett sånt stort förtroende som politiker, media och folk i allmänhet har för dessa organisationer missbrukas. Tips: Ha en stor skämskudde nära till hands ;)

Ska se programmet när jag har lite tid över. Tidigast under morgondagen.

Har inte sett något av programmen, bara läst lite av det som skrivits. Får nog ta och se dem programmen innan man skriver något som man sedan inte kan stå för. Kan dock säga att Josefsson gick lite snett i den här frågan. bla bla bla

Gör om, gör rätt.

Ursäkta fulquoten.

Tycker JJ gör ett bra jobb i den här frågan. Underbart vad den mannen har svar på tal hela tiden.

Det enda som är lite tråkigt är att han sällan eller aldrig låter sina intervjuoffer tala till punkt. :sverkerolofsson

Tycker JJ gör ett bra jobb i den här frågan. Underbart vad den mannen har svar på tal hela tiden.

Det enda som är lite tråkigt är att han sällan eller aldrig låter sina intervjuoffer tala till punkt. :sverkerolofsson

Var tvungen att kolla. I Debatt var det väl ingen skillnad därvidlag och där borde han ju ändå få utveckla sina svar. Andra tog ju betydligt mer plats utan att komma någon egentlig vart...

Det är nog dem han intervjuar som tjänar mest på det för ibland sitter han och bara lyssnar och då snärjer de ju in sig totalt. Det är ju även en taktik som poliser använder sig av i samband med förhör. Men här spelar det egentligen ingen roll för de har ju ljugit och fabulerat totalt och Janne har ju allt svart på vitt framför dem i formuleringar och i statistiksiffror som är helt lögnaktiga. Det är ju fantastiskt lustigt att se hur vana dessa kärringar är att kunna göra precis hur de vill utan att bli ifrågasatta.

Den enda man känner lite för är ju Kattis Ahlström där man faktiskt kan se att hon nog till sist inser att hon gett sig in på jävligt djupt vatten. De andra satkärringarna verkar vara rakt igenom elaka och försöker köra med diverse härskartekniker som säkert fungerar på skrämda underhuggare men knappast på JJ. Rädda Barnen-kärringen kan vara den sämst verbalt utveckade människa jag nånsin sett. Fast hon verkar inte inse det själv. Dessutom är hon så jävla pompös att hon får självaste Göran Persson att framstå som ödmjuk.

Var tvungen att kolla. I Debatt var det väl ingen skillnad därvidlag och där borde han ju ändå få utveckla sina svar. Andra tog ju betydligt mer plats utan att komma någon egentlig vart...

Nej, precis. Jag förstår inte riktigt vad de vill komma fram till och vad gjorde kommunistkillen där egentligen :va

I mina ögon ska de bara schavottera och sedan bli av med jobben. Helst även bli straffade rättsligt om det nu på något sätt är möjligt.

Därmed inte sagt att det inte finns utsatta barn i Sverige. Men varför alltid räkna detta i pengar? Är inte det ganska krasst och enögt?

Barn i dysfunktionella familjer utnyttjas såväl fysiskt som psykiskt. Barn till missbrukande föräldrar blir utelämnade till sig själva att klara sig och klara av att skaffa mat till hushållet. Barn vars föräldrar knappt aldrig är hemma, driver vind för våg och hamnar i gäng och kriminalitet. Avsaknaden av en stabil och känslomässigt trygg bas är den riktiga barnfattigdomen i Sverige. Det räcker inte med ”fredagsmys” och prylar som ersättning för kärlek och omsorg. I Sverige är det den andliga fattigdomen som drabbar alla, särskilt barnen.

När kommer Rädda Barnen med en sådan rapport? Det skulle möjligen rädda deras anseende. Fast troligtvis inte.

Kan inte annat än instämma!

Väldigt bra inlägg av Kevick! Instämmer också.

All heder åt JJ, hoppas att han inte tar åt sig av den storm som blåst bland bl.a. vänster-twittrare och krönikörer.
Han gör något väldigt viktigt. Granskar det som är tabu.

Helt klart sevärd.

Kul att se skillnaden i begreppet fattigdom mellan dessa organisationer och vanligt folk. Fattig är för de flesta ett begrepp att man inte har tak över huvudet, mat för dagen, social trygghet m.m.

Rädda barnens begrepp av fattigdom är alltså personer som inte kan konsumera i samma takt som majoriteten av befolkningen.

Förövrigt kul att se baktikhäxan reagera när hon får sin skyddade sfär uppbyggd av lögner blottad och granskad. Även kul att se författaren som måste försvara sig när hennes karriär är byggd på dessa lögner.

Har precis sett det..
Hyran och el betalt +ca 10 lakan till mat och kläder i månaden.. Barnfattigdom pyttsan. Undrar om jag kan ansöka om flyktingvisum?
Sen sitter en fd narkoman som fått hjälp av kyrkan med mat och kläder till sina barn höggravid med ett till. Hennes barn fattade att det blir knapert men inte hon. Herregud.

Det är som dom sagt: Det är bara dumt folk å hästar som jobbar..

Känns som Janne är inne på rätt spår nu.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park