Uppdatering av RC211V replican

Jag måste hålla med om alla tidigare überpositiva bemärkelser du fått för den här hojjen :tummenupp Den är grymmare än någonting jag sett, hoppas man får se den i verkligheten! Skulle vara kul o få veta lite prestanda nuffror sen när du fixat det där med spinnande i bänken :hihi

jag :kär din hoj
 
Vad kan man säga :confused: Jäkligt bra gjort!!! Helt klart en utav dom coolaste hojarna i landet :tummenupp
 
Uffe Lundell om hojen!! Jag med för den delen!!

Handen på gasen som i alla tider och
som alltid vill jag ha DEN!!
Handen på gasen och hjälmen som en
flagga på ditt Repsol skepp.
Jag vill ha DEN!
Får jag komma ombord, jag måste närmare,
det här vägen är oändlig.
Det där oranga kåporna över sidorna.
Jag måste ut och lufta turbon på momangen,
och jag sa:

Oh la la Jag vill ha DEN!!! - - - - - - - Oh la la Jag vill ha DEN!!!
 
Grymt e bara förnamnet!!! :yoparty :3freak

Snyggare sporthoj går garanterat inte att uppbringa i detta land... :fakta :Bugar :Bugar :Bugar

//Tobbe :kär :bow
 
Enormt brutal hoj! vad ger den i effekt just nu då? är det mc-xpress turbo på den?
hursomhelt avundas dig något enormt! du lär verkligen känna dig iaktagen när du glider genom stan på dendär :Bugar :banana
 
Messiah skrev:
Enormt brutal hoj! vad ger den i effekt just nu då? är det mc-xpress turbo på den?
hursomhelt avundas dig något enormt! du lär verkligen känna dig iaktagen när du glider genom stan på dendär :Bugar :banana

Nej, det är inte MC-Xpress kit. Det är egenhändigt tillverkat. 1:a året med insprut, iår med förgasare, se sid 1 för info. För tillfället lämnade den 219hk på hjulet vid 8000rpm med 0,7 bar sen spann det. Det ska sen tilläggas att det ska laddas 1bar på gatan plus att min ljustuteknapp ökar effekten med ytterligare 0,2bar (om ifall att den skulle bli lite för trött mellan 10 till 12000rpm på 6:an) :D
 
Specifikationer:

Fabrikat: Honda CBR 929 RR
Årsmodell: 2000
Färg: Repsol lack, Valentino Rossi's RC211V 2003
Cylindervolym: 929 cc
Torrvikt: 170Kg
Motor: Dubbla topplockspacknigar, ändrade kamtider.
Kompression: 9,5:1
Avgassystem: Egentillverkat grenrör, egentillverkat rostfritt avgassystem designat med RC211V som förebild med ett uppdraget under kutsen och ett på sidan. Kolfiberljuddämpare.
Turbo: Vattenkyld Mitsubishi TD-04HL15. Stålomspunna slangar till oljetillförsel.
Oljekylare: BMW orginal luftkyld istället för standard vattenkylda som inte fick plats. Stålomspunna slangar.
Oljefilterflyttare: Egen tillverkning med stålomspunna slangar.
Intercooler: Cellpaket från Mc-xpress. Egentillverkade gavlar och anslutningar.
Trycksmätare: Mc-xpress
Dumpventil: Saab orginal
Luftfilter: K&N med Precharger
Vevhusfilter: K&N
Dumpventilsfilter: K&N
Förgasare: CBR900RR-99 mod. för att klara laddtrycket, breddade för att passa 929:an, dubbla insugningsgummi pga. platsbrist och bättre botteneffekt.
Laddtryck: ca 1bar plus 0,2 extra som vid "behov" aktiveras av ljustutan.
Effekt: ca 260hp + "ljustutan"
Plenumkammare: Egen tillverkning.
Tändning: justerad med Powercommander IIIr.
Expansionskärl: Egettillverkat i aluminium.
Koppling: Förstärkt 20%
Utväxling: 17/40, Standard 16/42
Toppfart: 310 ärliga Km/h/12000rpm
Bromsar: Stålomspunna slangar fram och bak, Carbone Lorraine racing belägg.
Övrigt: Kylfläkten avsvarvad 8mm och framskärmen kapad för att få plats med intercoolern framför kylaren, vända växellägen, borttagen PAIR ventil, Öhlins styrdämpare, diodbakljus med inbyggt bromsljus och blinkers. Blinkers fram där parkeringslamporna satt. Manuell knapp till kylfläkten som i avslaget läge fungerar som standard, Dynatek shiftlight. Bakdel och undertray omarbetade för att likna RCV:n
 
Det där är annat än vissa som säger att dom bygger om sina hojar när dom lackar om och byter lite fotpinnar. Det där är proffsigt! Satans vad läcker hon är, din gumma! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
Jag har sagt det tidigare i denna tråd, men jag återupprepar mig gärna. Fytehelvete vilket totalrespektabelt bygge. Jag är förstummad och snålvattnet börjar sammlas i mungipan.
Du har en av forumets coolaste hojar.

gladh
 
Wheeliedevil Den hojen är verkligen übervacker/snygg... du får gärna ge den till mig när du tröttnar på den (vilket lär inte hända än på 100 år kan jag tänka mig) :D

All credits goes to you Devil!! :yoparty
 
Gudomlig :)
Såg dig swisha förbi Statoil vid Janneberg här om veckan :D
 
Har kört några gånger med wheeliedevil.När man ligger å pressar HÅRT så semesterseglar han bara förbi,JAG LOVAR :D
 
nu snackar vi....

Wheeliedevil skrev:
Specifikationer:

Fabrikat: Honda CBR 929 RR
Årsmodell: 2000
Färg: Repsol lack, Valentino Rossi's RC211V 2003
Cylindervolym: 929 cc
Torrvikt: 170Kg
Motor: Dubbla topplockspacknigar, ändrade kamtider.
Kompression: 9,5:1
Avgassystem: Egentillverkat grenrör, egentillverkat rostfritt avgassystem designat med RC211V som förebild med ett uppdraget under kutsen och ett på sidan. Kolfiberljuddämpare.
Turbo: Vattenkyld Mitsubishi TD-04HL15. Stålomspunna slangar till oljetillförsel.
Oljekylare: BMW orginal luftkyld istället för standard vattenkylda som inte fick plats. Stålomspunna slangar.
Oljefilterflyttare: Egen tillverkning med stålomspunna slangar.
Intercooler: Cellpaket från Mc-xpress. Egentillverkade gavlar och anslutningar.
Trycksmätare: Mc-xpress
Dumpventil: Saab orginal
Luftfilter: K&N med Precharger
Vevhusfilter: K&N
Dumpventilsfilter: K&N
Förgasare: CBR900RR-99 mod. för att klara laddtrycket, breddade för att passa 929:an, dubbla insugningsgummi pga. platsbrist och bättre botteneffekt.
Laddtryck: ca 1bar plus 0,2 extra som vid "behov" aktiveras av ljustutan.
Effekt: ca 260hp + "ljustutan"
Plenumkammare: Egen tillverkning.
Tändning: justerad med Powercommander IIIr.
Expansionskärl: Egettillverkat i aluminium.
Koppling: Förstärkt 20%
Utväxling: 17/40, Standard 16/42
Toppfart: 310 ärliga Km/h/12000rpm
Bromsar: Stålomspunna slangar fram och bak, Carbone Lorraine racing belägg.
Övrigt: Kylfläkten avsvarvad 8mm och framskärmen kapad för att få plats med intercoolern framför kylaren, vända växellägen, borttagen PAIR ventil, Öhlins styrdämpare, diodbakljus med inbyggt bromsljus och blinkers. Blinkers fram där parkeringslamporna satt. Manuell knapp till kylfläkten som i avslaget läge fungerar som standard, Dynatek shiftlight. Bakdel och undertray omarbetade för att likna RCV:n

Det här är ingen fjoll moppe, en stor eloge,, jag :Bugar
 
Wheeliedevil skrev:
Specifikationer:

Fabrikat: Honda CBR 929 RR
Årsmodell: 2000
Färg: Repsol lack, Valentino Rossi's RC211V 2003
...
OSV......

Andra har redan återgivit sin version så det är kanske överflödigt, men...
varenda hårstrå på min ludna kropp står RAKT UT! :näsblod

För att citera rastakillarna i Nile City: RIIIISPÄKT!!! :yoparty
 
Ja den är väl det. Hade tänkt mig tak över huvudet framöver. Detta var ju den sämsta sommaren sen mormor var ung... Känns surt o betala försäkring o inte köra mer än knappt 80 mil iår..
 
Wheeliedevil skrev:
Ja den är väl det. Hade tänkt mig tak över huvudet framöver. Detta var ju den sämsta sommaren sen mormor var ung... Känns surt o betala försäkring o inte köra mer än knappt 80 mil iår..
Förstår dig helt och hållet. Denna sommaren har verkligen varit skit. Biltankarna har snurrat runt i mitt huvud också... dock så gissar jag på att du med ditt effektmonster har lite häftigare försäkring än min. Hoppas i vilket fall att denna fulländade hoj säljs till en person som vårdar den lika bra som du gjort :) Den lär ju inte direkt vara svårsåld ;)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top