Fick min Husaberg fe650e besiktigad igår efter en satans massa meck t ex hela jävla elsystemet, som jag antar att det är för mkt begärt att det ska fungera om man kör med motorcyklen. Saker som bara slutat fungera efter några timmars körning osv. Men det var bara att fixa och sätta batteriet på laddning förståss, för inte laddar den batteriet när den är igång, det har ju klart också felat.
Men iallfall var ute och piskade den i skogen idag, det regnade och var lerigt och härligt. Satsade lite väl hårt in i ett lerigt parti och fick motorstopp (välte inte, bara satte mig i leran), men som tur är så har jag ju en fe650 E vilket innebär elstart, oj "starthjälp" och det är ju jättebra att den fungerar och så när man sitter till knäna i lera. Självklart är jag ironiskt för den skiten funkade inte ens när den var splajs ny och jag har faktiskt alldrig lyckats få igång hojen med den sk hjälpen. För att man ska få igång den så går det an om man står på plan mark och väger mot exempelvis en väg och INTE om man är halvt försatt i lera mitt ute i jävla helvetet.
Som sagt i leran var det inte lönt att försöka starta den, så jag slet, drog och svor mig igenom att få upp den och ställde mig mot ett träd och började kicka, men den vägrade starta. Den tände till och gick lite sen dog den, kickade min fot kul och blå (på den extremt välkonstruerade kicken) tills jag gav upp och väntade en kvart och sedan efter mkt om och men fick igång den. Körde hem till en kompis och vilade ett tag, när jag sedan skulle hem var det samma sak igen, gick inte få igång den, så jag sket i det och gick hem i hopp om att någon skulle sno skiten. Hojen var nyservad med olja, filter och ventiler innan besiktningen och gick som fan hela dan igår.
Förutom att hojen är rent skit så tycker jag om den, den går mycket bra (när den väl går), är väldigt snygg att titta på och mycket rolig och smidig för sin storlek. Men för fan ska den inte tåla lite lera och regn? Har hört att det är en tävlingsmaskin, men hur ska man kunna tävla med något som knappt tål att bli lite våt.
Hade tänkt skriva ner allt som bara har gått sönder/felat på den, men sen så kom jag på att det skulle nog fylla ett helt a4 så det är onödigt att slösa mer tid på den.
Men iallfall var ute och piskade den i skogen idag, det regnade och var lerigt och härligt. Satsade lite väl hårt in i ett lerigt parti och fick motorstopp (välte inte, bara satte mig i leran), men som tur är så har jag ju en fe650 E vilket innebär elstart, oj "starthjälp" och det är ju jättebra att den fungerar och så när man sitter till knäna i lera. Självklart är jag ironiskt för den skiten funkade inte ens när den var splajs ny och jag har faktiskt alldrig lyckats få igång hojen med den sk hjälpen. För att man ska få igång den så går det an om man står på plan mark och väger mot exempelvis en väg och INTE om man är halvt försatt i lera mitt ute i jävla helvetet.
Som sagt i leran var det inte lönt att försöka starta den, så jag slet, drog och svor mig igenom att få upp den och ställde mig mot ett träd och började kicka, men den vägrade starta. Den tände till och gick lite sen dog den, kickade min fot kul och blå (på den extremt välkonstruerade kicken) tills jag gav upp och väntade en kvart och sedan efter mkt om och men fick igång den. Körde hem till en kompis och vilade ett tag, när jag sedan skulle hem var det samma sak igen, gick inte få igång den, så jag sket i det och gick hem i hopp om att någon skulle sno skiten. Hojen var nyservad med olja, filter och ventiler innan besiktningen och gick som fan hela dan igår.
Förutom att hojen är rent skit så tycker jag om den, den går mycket bra (när den väl går), är väldigt snygg att titta på och mycket rolig och smidig för sin storlek. Men för fan ska den inte tåla lite lera och regn? Har hört att det är en tävlingsmaskin, men hur ska man kunna tävla med något som knappt tål att bli lite våt.
Hade tänkt skriva ner allt som bara har gått sönder/felat på den, men sen så kom jag på att det skulle nog fylla ett helt a4 så det är onödigt att slösa mer tid på den.