Uppdämt behov

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
Damn. Aldrig sett så många hojar som idag på vägarna. Möjligtvis om det varit mässa, bike-dagar eller liknande. Hejade lätt över 100 gånger :) Åkte med tre polare runt Göteborgs- och Kungälvstrakterna i 15-gradig vårsol och njöt för fulla muggar. Jag trodde jag körde aktivt, men nähä, polarna rastade av mig så det stod härliga till. Vet inte om det är mig eller dem det är fel på, men kul var det ;)

Hur har det varit i övriga Sverige?

Kom besök som blev bjuden på fika och en rundtur på en av favoritrundorna. :D
Var 18 grader i skuggan här. :banana

Riktigt härligt! Så mycket hojar blev det inte, såg kanske en handfull.

Var lite avis på alla som var ute... Längtar tills jag får min i nästa vecka.. Jobbigt å vänta när vädret e så sweet...:gnissla

Jag mötte 6 hojar på dagens tur, 4 av dom glidare, 2 nakenhojar. Lite otäckt med grus här och där fortfarande, men det går inte så fort nu i början heller... :crash

Hela förra veckan fanns det ingen att hälsa på överhuvudtaget... Idag var det svårt att behålla båda händerna på styret, i alla fall under förmiddag och tidig eftermiddag här i Skaraborg.

Jäpp, många ute och som tidigare nämnts, en del grus på fel ställen. Det var inte er jag mötte i rondellen i Torslanda, Amhult vid 15-16 tiden?

Jäpp, många ute och som tidigare nämnts, en del grus på fel ställen. Det var inte er jag mötte i rondellen i Torslanda, Amhult vid 15-16 tiden?

Japp, det var det! :) Jag hade en Repsoljacka på mig, och vill minnas att jag slängde upp en hand, if it rings a bell.

Vi började köra i februari, var glad för varenda hoj vi mötte och kunde hälsa på.
Men idag var det hysteriskt, hojar överallt. Mycket sporthojar och högfart ( hoppas alla kom hem).

Även vi i Göteborgstrakten.

/B

mitt namn är and stelnacke efter gårdagens tur :3freak men det hindrar inte en från att köra idag igen! :kär:kär

mitt namn är and stelnacke efter gårdagens tur :3freak men det hindrar inte en från att köra idag igen! :kär:kär

Vad fan är en stel nacke med tanke på att du antagligen vann igår? Blev det 60mil?

Själv körde jag 78km och frös inte direkt.

Vad fan är en stel nacke med tanke på att du antagligen vann igår? Blev det 60mil?

Själv körde jag 78km och frös inte direkt.

Kunde kanske varit värre. Japp! Känner att jag måste ut och köra om någon timme igen..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT