Uppackning .rar problem

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Har ett spel i massa rar filer.
Packar upp som vanligt... men denna gången blir det lite konstigt.
När jag har valt "extract here" och uppackningen är klar så får jag bara ännu en .rar fil?? Det konsiga är att den verkar heta .iso men har själva rar-symbolen? Storleken på den verkar ju stämma, visar 1,7GB.

Hoppas ni fattar vad jag menar.

.iso filen e en "image" av spelets skiva..

bränn den med tex nero eller alcohol 120% ..
eller så mountar du den i deamontools :tummenupp

Chirre skrev:
Har ett spel i massa rar filer.
Packar upp som vanligt... men denna gången blir det lite konstigt.
När jag har valt "extract here" och uppackningen är klar så får jag bara ännu en .rar fil?? Det konsiga är att den verkar heta .iso men har själva rar-symbolen? Storleken på den verkar ju stämma, visar 1,7GB.

Hoppas ni fattar vad jag menar.

Winrar kan visa innehållet i rar/zip/ace/ISO osv därför får .iso filer en fin rar icon. Den är ändå som sagt ovan en avbild på en cd/dvd. Brän/mounta och njut av innehållet.

Ja, det gick ju faktisk bra ändå.
Men fick gå in och döpa om den till .img, då fick den en ny filsymbol.
Tack för hjälpen :)

Att döpa om bara sådär, är inte att rekommendera. För övrigt så spelar det ingen roll alls vilken ikon den har.

Edit: Moto GP 3 till xbox?

sismo skrev:
Att döpa om bara sådär, är inte att rekommendera. För övrigt så spelar det ingen roll alls vilken ikon den har.

Edit: Moto GP 3 till xbox?
Säg nu varför det inte är att rekommendera? Den går att bränna och spela sen så vad är det som är så fel med det?

Solid snake skrev:
Säg nu varför det inte är att rekommendera? Den går att bränna och spela sen så vad är det som är så fel med det?
Byter du bara filändelsen, så fungerar filen i din dator om du har ett nyare operativsystem (System känner av att du är in idiot, och behåller den riktiga filändelsen i minnet), men skickar du filen till ngn/använder den på en annan dator, så kommer den inte att fungera.

sismo skrev:
Byter du bara filändelsen, så fungerar filen i din dator om du har ett nyare operativsystem (System känner av att du är in idiot, och behåller den riktiga filändelsen i minnet), men skickar du filen till ngn/använder den på en annan dator, så kommer den inte att fungera.
Och vem fan delar ut/skickar imagefiler då?

Jag skickar bara rarat och delar bara ut rarat, så nu var det probloemet löst.

Problemet är inte löst, du har bara botat symptomen och gjort möjligheterna mindre.

Varför skulle man i huvud taget vilja byte filändelse? Det händer ju inget positivt, förutom i trådskaparens fall, då det blir en annan ikon (Varför i helvete det nu skulle psela ngn roll).

Ingen orkar med en massa jävla rar:ar, så jag har bara imagefiler och dyl, min kompisar uppskattar iaf att inte behöva plocka en massa skitfiler..

sismo skrev:
Ingen orkar med en massa jävla rar:ar, så jag har bara imagefiler och dyl, min kompisar uppskattar iaf att inte behöva plocka en massa skitfiler..

Marginaldiskussion, men ändå.

Fördelen med att bara dela ut rarade grejer är att om personen som plockar ner grejerna får crc-fel på någon av filerna kan han ta hem endast den/de filerna som är kassa, och därmed slippa plocka ner ~700mb igen. Originalreleaser är alltid rarade av just denna anledning.

Halogen skrev:
Marginaldiskussion, men ändå.

Fördelen med att bara dela ut rarade grejer är att om personen som plockar ner grejerna får crc-fel på någon av filerna kan han ta hem endast den/de filerna som är kassa, och därmed slippa plocka ner ~700mb igen. Originalreleaser är alltid rarade av just denna anledning.

men om man har fyllt hårddiskarna till bristningsgränsen, å kollar å ser att den 4Gb filen man nyss fick ner va .rar ad... så blir jag iaf frustrerad, för då måste jag bränna ut/ slänga massa grejer föratt ens kunna packa upp skiten

sismo skrev:
Problemet är inte löst, du har bara botat symptomen och gjort möjligheterna mindre.

Varför skulle man i huvud taget vilja byte filändelse? Det händer ju inget positivt, förutom i trådskaparens fall, då det blir en annan ikon (Varför i helvete det nu skulle psela ngn roll).

Okej, så om där har blivit ett CRC fel i din lilla imagefil, vad gör man då?

Det är det som är så bra med rar, blir en skadad kan man ta den av en annan som också delar ut rar, så kanske den inte är skadad, dessutom så verkar det ju vara skitkul att tanka av en som delar ut imagefiler och han går offline så var han den enda som hade den filen.

Ja förutom att det blir en annan ikon så kan han bränna den i nero, men det kanske du redan visste, jag packar upp sen slänger jag imagefilen när jag har bränt den och delar ut det rarade.

Det är fan idioti att dela ut imagefiler enligt mig.

heimdal skrev:
men om man har fyllt hårddiskarna till bristningsgränsen, å kollar å ser att den 4Gb filen man nyss fick ner va .rar ad... så blir jag iaf frustrerad, för då måste jag bränna ut/ slänga massa grejer föratt ens kunna packa upp skiten
Skaffa fler/större hårddiskar eller släng allt onödigt skit på datorn t.ex som icke originalreleaser.

Solid snake skrev:
Skaffa fler/större hårddiskar eller släng allt onödigt skit på datorn t.ex som icke originalreleaser.

typ.. hälften av allt jag har..

å alla Gb med små hojfilmer ska jag inte slänga.. måste ju ha nått i vinter :)

kan ju tillägga att jag inte använder DC kanske :rolleyes:

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...