Upp...upp..upp...upprepning

Vem på forumet upprepar sig mest?

• Antal röstningar
    0
sandstream skrev:
2569017Jag bearbetar det men känner mig som en flata i fiskaffärn, det är svårt att låta bli.

Om folk inte svarade på inlägg skulle det ju inte bli någon diskussion alls. Det vore väl tråkigt. Bearbeta inte för mycket du. :)

Ankan skrev:
2569932 Om folk inte svarade på inlägg skulle det ju inte bli någon diskussion alls. Det vore väl tråkigt.
Hela skillnaden mellan en bra eller dålig diskussion ligger ju i hur man svarar. Hur en tråd till slut ser ut när någon upprepar saker som att Pedrosa är en klantig dvärg eller att 500:or är mopedreliker och att de som tycker annorlunda är fanatiker vet vi.

Last edited:
Zee skrev:
2567618 Men varför lägger ni ner tid på denna tråden?! :4skrika

Seså, tbax med alla barnen i Estoriltråden.
Estoril? Hände det något särskilt där borsett från att Capirex fick dåliga däck?

Redan de gamla romarna ...

"För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras"
Det sägs om den romerske talaren Marcus Porcius Cato att han trodde att hans ord vann större kraft ju oftare han repeterade dem.
Under Catos livstid pågick flera krig mot Karthago, på Nordafrikas kust, om herraväldet över Medelhavet. Cato, som hatade Karthago, var bl.a. med och stred mot Hannibal, Karthagos mest kände härförare.
Cato har främst blivit ihågkommen för att han avslutade alla sina tal i senaten med meningen: Praeterea censeo Carthaginem esse delendam, vilket på svenska blir: För övrigt anser jag, att Karthago bör förstöras.

Kanske nåt för Estoriltråden ... "För övrigt anser jag att Hayden/Pedrosa ...fri text..."
:)

Praeterea censeo Ducati esse delendam :D

elwe skrev:
2570024Det sägs om den romerske talaren Marcus Porcius Cato att han trodde att hans ord vann större kraft ju oftare han repeterade dem.:)
Dagens marknadsföring är väl ett bevis på att han hade rätt?

Last edited:
Nyteknik skrev:
2569949 Hela skillnaden mellan en bra eller dålig diskussion ligger ju i hur man svarar. Hur en tråd till slut ser ut när någon upprepar saker som att Pedrosa är en klantig dvärg eller att 500:or är mopedreliker och att de som tycker annorlunda är fanatiker vet vi.

I en god debatt är argument sakliga och relevanta samt upprepas inte. I diskussionerna om händelserna på Estoril har inte någon debattör lyckats uppfylla dessa rudimentära krav, i vart fall ingen som gjort mer än tre inlägg tycks det.

Å andra sidan är ett visst mått av tjatande rätt kul, men det finns gränser. Debatten om Biaggi och moppereliker är exempel på ämnen som nu borde få dö i frid. Vad gäller Biaggi så har väl dock hans främste kritiker nu fått ett nytt hatobjekt att rikta in sig på, varför man kan anta att Pedrosa nu förlöst alla som varit less på biaggisnacket.

sandstream skrev:
2570093 Praeterea censeo Ducati esse delendam :D

Apropå onödiga inlägg: Borde det inte heta Ducatinem eller nåt sånt?? :tungan

Last edited:
sandstream skrev:
2569827 Och exakt vad har han med det här att göra :va

Det var mest ett försök att understryka min befattning som författare av de flesta och mesta onödiga inläggen.

Och att poängtera att Dr. inte alltid är något positivt..

DR-Zätare skrev:
2570211 Det var mest ett försök att understryka min befattning som författare av de flesta och mesta onödiga inläggen.
Och att poängtera att Dr. inte alltid är något positivt..
I fallet med P-A (Dr Bike) är det positivt iaf, din lilla spammare där! :jäs

Neutral och elwe plockar andelar i tävlingen om vem som är bäst på att upprepa sig. Jo, jag skrev att Neutral och elwe plockar andelar i tävlingen om vem som är bäst på att upprepa sig. Hörde ni? Att Neutral och elwe plockar andelar i tävlingen om vem som är bäst på att upprepa sig. Hallå...?

f*n jag har inte fatt en enda rost!

halsningar fran Valencia :)

Jag måste bara lyfta den här tråden för att kasta ytterligare ved på elden då jag redan nu hittat tydliga tendenser på en riktigt flamebait:

Hayden vs. Biaggi - Vem är egentligen störst genom tiderna? Hayden har vunnit största klassen i samma team som Skägget kört för, betyder det att Hayden är större? Det betyder ju också i sin tur att fyrtakt är bättre än tvåtakt eftersom Hayden är en fyrtaktskille och Biaggi som bekant alltid har en flaska finanste 2t-olja gömt i sitt skägg!

Observera att delar av innehållet ovan kan vara till enbart för att provocera talibaner och traktorälskare.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back