Upp...upp..upp...upprepning

Vem på forumet upprepar sig mest?

• Antal röstningar
    0
Bingo skrev:
2567799 På ett annat forum hittade jag den här regeln.

"3.7 Att utmana, argumentera & ge motiverad kritik är okej, men inte att älta eller pracka på
Kritik mot de åsikter som presenteras i en tråd eller mot de produkter som diskuteras får självklart framföras men kritiken ska vara konstruktiv och välmotiverad för att därigenom inspirera till diskussioner i stället för pajkastning. Att kort förklara ett visst ställningstagande eller en åsikt som ifrågasätts är normalt tillåtet men att ge sig in i en, för tråden, meningslös diskussion där man ensam eller i sällskap av andra medlemmar ältar något i inlägg efter inlägg efter inlägg efter inlägg... är inte tillåtet."

Det är nog en vettig person som skrivit det :D
Precis. Det är självklarheter som inte skulle behöva förklaras för någon som har fyllt 20. Ingen nämnd ingen glömd. Swedie: gör forumet en tjänst och banna under en vecka den som skriver för mycket skit.

Jag tycker även pollen borde handla om vilket ämne som om och om igen kan få exakt samma person att ryka ihop om exakt samma sak med exakt samma argument om exakt samma ståndpunkt som de haft sedan Jesus spikades upp på korset.

1. Biaggi - Topp eller flopp?
2. Rossi - Kan han verkligen gå på vattnet eller råkar han bara vara bäst för tillfället?
3. Vem är världens näst bästa förare?
4. Kan det vara en riktig racer-hoj om den inte förbrukar omkring 2% olja per liter bensin?
5. Vad är en värdig världsmästare?

DR-Zätare skrev:
2567918 Jag tycker även pollen borde handla om vilket ämne som om och om igen kan få exakt samma person att ryka ihop om exakt samma sak med exakt samma argument om exakt samma ståndpunkt som de haft sedan Jesus spikades upp på korset.

2. Rossi - Kan han verkligen gå på vattnet eller råkar han bara vara bäst för tillfället?
4. Kan det vara en riktig racer-hoj om den inte förbrukar omkring 2% olja per liter bensin?

SÅ mitt i prick!! :bow

sandstream skrev:
2567596 Nope, i den här tävlingen har du inte mycket att hämta :D

Jag verkar redan ha vunnit så nu är frågan, vad vann jag? :hoppa
- Boken "Så trimmar du ett skägg" av Max Biaggi?
- En föreläsning med NyTeknik om frustrationen av att inte själv köra hoj längre?
- En kväll på krogen med Bingo där han visar hur man får ett ligg?
- En gratis laseroperation hos offkeffs pappa?
- En "Jo, den har en själ"-kurs med Elwe? (Grappa tills du stupar ingår)
- Tvåtaktens överlägsenhet, steg 1, med Gustav som kursledare?
- "Bill Gates är satan, Linux är räddningen" med Neutral?

Afyyfaaan vilken humor! Jag ska skratta hela eftermiddagen åt dessa uppslag till vinster!! :lol

Last edited:
Nyteknik skrev:
2567814 Swedie: gör forumet en tjänst och banna under en vecka den som skriver för mycket skit.
´

Vi ses om en vecka då. You will be missed. :)

DR-Zätare skrev:
2567918 Jag tycker även pollen borde handla om vilket ämne som om och om igen kan få exakt samma person att ryka ihop om exakt samma sak med exakt samma argument om exakt samma ståndpunkt som de haft sedan Jesus spikades upp på korset.

:tummenupp :fakta

Last edited:
Zee skrev:
Men varför lägger ni ner tid på denna tråden?! :4skrika
Seså, tbax med alla barnen i Estoriltråden. Buttertorpederingen måste utredas mer och ordentligt. Men framförallt mer! [/QUOTE=Zee]

Hehe... :hihi
För visst VAR det en TORPEDERING!?
Jag har hört att Butter har fått pröjs från Yamaha för detta, och att han kommer gå över till dem nästa år som ersättare för Rossi, som slutar sin aktiva karriär då!

Last edited:
Nyteknik skrev:
2567814 Precis. Det är självklarheter som inte skulle behöva förklaras för någon som har fyllt 20. Ingen nämnd ingen glömd. Swedie: gör forumet en tjänst och banna under en vecka den som skriver för mycket skit.
Är du trött och behöver vila en vecka :confused:

DR-Zätare skrev:

Jag vill revidera min punkt två som borde formulerats som följer:
2. Rossi - Kan han gå på vattnet eller är han bara väldigt duktig på att simma?

Min uppfattning efter att ha läst de trådar som "spårat ur" (läs: Estoril) är att de flesta inlägg som görs, av de som är medtagna i pollen, är svar på tidigare inlägg, vilket måste anses vara ok. Det är inte menlöst spammande helt för sig själv! Allt sker i ett sammanhang och eftersom få av dessa har kunna leva med att inte få sista ordet, inte kunnat leva med att andra inte ser saker på samma sätt så fortsätter trådarna i evighet...eller så kan man ju starta en poll för att komma åt folk på det sättet ;)

Nyteknik skrev:
2567814 Precis. Det är självklarheter som inte skulle behöva förklaras för någon som har fyllt 20. Ingen nämnd ingen glömd. Swedie: gör forumet en tjänst och banna under en vecka den som skriver för mycket skit.
Det borde väl vara Gustav som bestämmer vad som är skit eller inte. Knappast du.
Zee skrev:
2567947Vi ses om en vecka då. You will be missed. :)
Den satt som fläskläpp :rofl :tummenupp

ZoulFly skrev:
2567983 Min uppfattning efter att ha läst de trådar som "spårat ur" (läs: Estoril) är att de flesta inlägg som görs, av de som är medtagna i pollen, är svar på tidigare inlägg, vilket måste anses vara ok. Det är inte menlöst spammande helt för sig själv! Allt sker i ett sammanhang och eftersom få av dessa har kunna leva med att inte få sista ordet, inte kunnat leva med att andra inte ser saker på samma sätt så fortsätter trådarna i evighet...eller så kan man ju starta en poll för att komma åt folk på det sättet ;)
Sistaordetsyndromet lider jag bevisligen av men precis som du skriver försöker jag faktiskt bara svara på inlägg men det är uppenbart att det inte är önskvärt från vissa håll och att man bara ska skriva sin ståndpunkt en gång.

Last edited:
Jag läser betydligt mer än vad jag skriver här, vilket kanske några för övrigt borde prova på, men jag måste säga det att de namn som finns i pollen i stor utsträckning står för underhållningen här! Menat på ett bra sätt alltså!

Framför allt Sandström, han är min favvo! :D Nyteknik god tvåa!

:tummenupp

/I

Nyteknik skrev:
2568025 Man kan absolut skriva sin ståndpunkt mer än en gång men i så fall bör man ju vässa/utveckla sina argument istället för att upprepa sig eller nedlåta sig till lyteskomik.

Räcker det inte med att ni fortsätter EXAKT samma diskussion i EN tråd? Man behöver ju inte starta en ny tråd. Det blir så mycket enklare för oss på åskådarplats :)

Nyteknik skrev:
2568025 Man kan absolut skriva sin ståndpunkt mer än en gång men i så fall bör man ju vässa/utveckla sina argument istället för att upprepa sig eller nedlåta sig till lyteskomik.
Kan ju inte påstå att jag är någon mästare i argumentation men jag ser inget egenvärde i att försöka skriva samma sak om och om igen. Ibland kanske man drar till med något i ren frustration men det försöker jag undvika om jag inte vet att den andra personen klarar av det.

Itssoeasy skrev:
2568034 Jag läser betydligt mer än vad jag skriver här, vilket kanske några för övrigt borde prova på...
Tvärtom tycker jag att fler borde delge sin syn på saker och delta i diskussionerna. Tror de skulle bli ännu bättre då.
Itssoeasy skrev:
Framför allt Sandström, han är min favvo! :D
Fuck, nu vart det en hundring till att skicka :huvet

oFFkeFF skrev:
2568046 Varför ingen öppen poll, jag vill veta vem som röstade på mig :mad: :D
Jag gissar att du, Neutral och Chris Ash röstat på er själva för att få vara med :D

Last edited:
sandstream skrev:
2568050 Tvärtom tycker jag att fler borde delge sin syn på saker och delta i diskussionerna. Tror de skulle bli ännu bättre då.

Ja, nu var ju det jag skrev inte menat mot de som inte skriver något, snarare tvärtom...

sandstream skrev:
2568050
Fuck, nu vart det en hundring till att skicka :huvet

Äsch då. Jag bjuder på första gången! ;)

Last edited:
Itssoeasy skrev:
2568079 Ja, nu var ju det jag skrev inte menat mot de som inte skriver något, snarare tvärtom...
Förstod det men jag ville locka såna som dig att skriva mer. Jag menar, hur illa kan det bli? :D
Itssoeasy skrev:
Äsch då. Jag bjuder på första gången! ;)
Det där sa mamma alltid att jag skulle passa mig för :hihi

ZoulFly skrev:
2567983 Min uppfattning efter att ha läst de trådar som "spårat ur" (läs: Estoril) är att de flesta inlägg som görs, av de som är medtagna i pollen, är svar på tidigare inlägg, vilket måste anses vara ok. Det är inte menlöst spammande helt för sig själv! Allt sker i ett sammanhang och eftersom få av dessa har kunna leva med att inte få sista ordet, inte kunnat leva med att andra inte ser saker på samma sätt så fortsätter trådarna i evighet...eller så kan man ju starta en poll för att komma åt folk på det sättet ;)

:tummenupp

Nyteknik skrev:

Går det att vässa dåliga argument utan lyteskomik...:va :D

Bingo skrev:
2567799 På ett annat forum hittade jag den här regeln.

"3.7 Att utmana, argumentera & ge motiverad kritik är okej, men inte att älta eller pracka på
Kritik mot de åsikter som presenteras i en tråd eller mot de produkter som diskuteras får självklart framföras men kritiken ska vara konstruktiv och välmotiverad för att därigenom inspirera till diskussioner i stället för pajkastning. Att kort förklara ett visst ställningstagande eller en åsikt som ifrågasätts är normalt tillåtet men att ge sig in i en, för tråden, meningslös diskussion där man ensam eller i sällskap av andra medlemmar ältar något i inlägg efter inlägg efter inlägg efter inlägg... är inte tillåtet."

Det är nog en vettig person som skrivit det :D

Med den reglen hade det nog blivit ganska dött i vissa trådar...:hihi

men... det borde finnas delar på forumet där den tillämpades :tummenupp

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back