Uppäten hoj av råttor

Mjukgörare i plast tycker dom små sällskapsdjuren om,elkabel och slangar osv.

Upptäckte det en dag när jag skulle dra igång diskmaskinen,vart lite blött.

Min farbror upptäckte samma en dag när bilen inte startade,vart tom tank och ett vackert flera centimeter långt hål i soppaslangen,borde blivit lite yr den lille gynnaren.

Trist som fan för er med hojarna,hoppas ni har någon försäkring som täcker.

Henrik

Huuumor:rofl
Fast jag bor kanske lite väl nära för att säga det. Dags att hämta kEtTiNgEn!!!11:gnissla

Sjukt drygt med hojarna, men som sagt, vad anmäler det som?

ett gammalt snåltips är att slakta en enbuske och lägga kvistarna runt hojen, har funkat bra för mig när jag haft hojen i kallgarage på senhösten

Äh, strafflacka den med mattsvart och gör den till en riktigt rå RATBIKE!

Äh, strafflacka den med mattsvart och gör den till en riktigt rå RATBIKE!

Du menar en sån här?

sturgis-rat-bike-picture.jpg

Har länge tänkt köpa en sån här till hobbybilen som står i ett kallgarage om vintern. Den har dock klarat sig hittills, men efter att ha läst den här tråden så blir det inköp nu, har ändå en skarvdosa under bilen för ström till C-tekladdaren som står inkopplad hela vintern.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20673177

brorsan hade problem igen efter nåra mån.
jag köpte detta och den har hållt ett år nu utan spår av dom..(inomhus)
http://www.musfritt.nu/fram-1.html
gå vidare tills du hittar electro cat.
Topo Stop E50 heter den

ett gammalt snåltips är att slakta en enbuske och lägga kvistarna runt hojen, har funkat bra för mig när jag haft hojen i kallgarage på senhösten

Det hade varit intressant att se lite bilder på motorcyklarna i fråga i avskräckande syfte.

Vi har satt granris (kan även vara enris) under två bilar som vi förvarar i en lada uppe i Norrland på vårt sommarställe. Det handlar om två gamla äldre bilar som inte har något större ekonomiskt värde, men som används när vi är där uppe. Vi har inte haft några problem med att gnagare gett sig på någon av bilarna än så länge vad jag känner till. Ändå kan de arbeta ostört hela vintern från tidig höst till en bra bit in på våren vissa år.

ussh riktigt tradigt att man ska behöva utsätta hojen för såna där gnagare! :( Blev rent ut sagt orolig när jag läste tråden!!

Hoppas verkligen att tråd skaparen får ut nåt på försäkringen.

wow! Inte så lite dom förstört. tragiskt. Blev själv lite småskraj, min står i varmgarage där mössen trivs jätte bra, plockas säkert närmare 10 per vinter.

råttskrämmor

Jag har erfarenhet av ultraljuds burkarna -har den största som granngården säljer (livet på landet) och den ska täcka 90m2. Min erfarenhet är att den inte fungerar, köpte en för 2 år sedan och redan förra året hade jag ratrace när det blev kallt och dom ville in i källare och vind. Har kört med mekanisk rengöring (råttfällor) men det blir ett underhålls problem dessutom -ganska slaskigt- så mitt råd - Cobra Rax unstoppable och så länge det finns rådisar så ser man att det minskar på fatet.

brorsan hade problem igen efter nåra mån.
jag köpte detta och den har hållt ett år nu utan spår av dom..(inomhus)
http://www.musfritt.nu/fram-1.html
gå vidare tills du hittar electro cat.
Topo Stop E50 heter den

Kan man sätta en sån mot skadedjur utanför Ullevi med?
De kommer i horder ett par gånger om året..
BlackArmy_Rattan.gif

Det verkar som råttorna åt mer är bara Mc-plast,de attackerade min bil som står där också.Jag borde tagit några bilder,jag har bilen hemma nu återkommer med bilder imorgon,och förhoppnigsvis på råttorna också,vi har lagt ut lim och fällor

Mjukgörare i plast tycker dom små sällskapsdjuren om,elkabel och slangar osv.

Upptäckte det en dag när jag skulle dra igång diskmaskinen,vart lite blött.

Min farbror upptäckte samma en dag när bilen inte startade,vart tom tank och ett vackert flera centimeter långt hål i soppaslangen,borde blivit lite yr den lille gynnaren.

Trist som fan för er med hojarna,hoppas ni har någon försäkring som täcker.

Henrik

Ingen försäkring,varken bil eller mc

Jag har några små gnagare här hemma också, och se på fan, dom ger sig på motorcyklar om dom får chansen. Tur att dem sitter bakom lås och bom mestadels:gnissla

:jaggillarmusar:) :tummenupp
PICT9007.jpg

PICT9000.jpg

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...