Up 'n close Devil

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Fick för mig att sätta ihop Devil helsystemet till R6an. Fina prylar det här :)
Det roliga med det här systemet är att tillverkaren säger att PCIII inte behövs... Då tycker jag iaf att det är välgjort!

Försökte få lite bra bilder på nära håll.

Bifogat

• PICT2654.JPG
    PICT2654.JPG
    64 KB · Visningar: 414
  • PICT2660.JPG
    PICT2660.JPG
    71.4 KB · Visningar: 166
  • PICT2663.JPG
    PICT2663.JPG
    82.8 KB · Visningar: 154
  • PICT2664.JPG
    PICT2664.JPG
    58.6 KB · Visningar: 127
  • PICT2665.JPG
    PICT2665.JPG
    70.1 KB · Visningar: 129
Är det koniska krökar?? Syns dåligt om det är set...

Nä inte koniska krökar så vitt jag vet. Tydligt är iaf att det är trombon-variant på hur systemet är gjort. Från avgasportarna till slutliga uthållet ökar volymen konstant och är till slut 50% större. Fint flöde ut alltså.

Devil kan göra riktigt fina system, låter bra också :yoparty

vart köper man devil system??? Skulle gärna villja ha ett High Pipe slipon på min retta...

Någon som vill byta emot mitt accra, slipon Alltså...

///M

Mr_Mike skrev:
2147745 vart köper man devil system??? Skulle gärna villja ha ett High Pipe slipon på min retta...

Någon som vill byta emot mitt accra, slipon Alltså...

///M
Jag kan beställa det åt dig. De är dyra dock :)

(tråden var inte menat som försäljningstråd)

Jag har också devil helsystem, fina grejer det! :) Och vilket ljud..

Jag fick med orginalröret också, och det har en stor klump precis ibörjan som det går ut 2 vajrar ifrån, och devilröret har ingenting alls. Vad har den där "klumpen" för funktion?

Vad kostar ett helsystem till en r1 förestem? Om du hade priserna swedie?

Jag har fått bajsbra rabatt på Devil men jag tycker inte dom har några snygga system till R1000-K5...än iallafall :huvet

Eeeh, jag kan ju inte så jättemycket om att stäla in motorer. Men om man inte behöver en PCIII eller nån form av justering. Så borde väl motståndet i Devilsystemet vara samma som orginal? Eller? Vad är då vinsten?

Kanske bara jag som är CP? :va

Om man inte behöver PCIII så har dom väl gjort ett lika dåligt system som sitter på orginal? :tungan ;)

Nä men snyggt var det! Kanske lite stor ljuddämpare? Ser kanske bättre ut på plats iof. Ut i garaget och skruva på det så vi får se bilder på hur det ser ut monterat! :)

Har en bild där man ser att ljuddämparen hamnar lite i kläm på dom där R6:orna. Sätt dit ett lite skrapskydd om du är rädd om ljuddämparen.

Bifogat

• 3.jpg
    3.jpg
    124.8 KB · Visningar: 169
Macke skrev:
2149518 Eeeh, jag kan ju inte så jättemycket om att stäla in motorer. Men om man inte behöver en PCIII eller nån form av justering. Så borde väl motståndet i Devilsystemet vara samma som orginal? Eller? Vad är då vinsten?

Kanske bara jag som är CP? :va
Jadu, det märker jag väl snart. Hursomhelst går det öka bränsleblandning via displayen... om det nu kommer behövas.

Swedie skrev:
2149538 Jadu, det märker jag väl snart. Hursomhelst går det öka bränsleblandning via displayen... om det nu kommer behövas.

Aaah... OK.... Smart! :tummenupp

Mitt trötta ånglok ska upp i bänken nästa vecka om allt går som det ska... Ska bara fixa lite saker först... Får se om det gör nån skillnad...

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back