University of Dance and Circus

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Satt just och strökollade på ABC-nytt från tidigare ikväll och det var ett reportage från Dans och Cirkushögskolan. Det verkar vara ett kul påhitt, vilket rikt land vi lever i där politikerna kan konfiskera befolkningens egendom och fördela dem till dans- och lekpalats. :)

Jag menar, vem blir inte sugen på att slanta vuxna människors lek när man ser sådana här bilder:

MediaBinaryLoader.axd

MediaBinaryLoader.axd

MediaBinaryLoader.axd

MediaBinaryLoader.axd

Man får också en vettig beskrivning av vad de gör och vad det syftar till:

På Dans och Cirkushögskolan bryts tradition och historia mot nyskapande och experiment. Här möts konst, pedagogik och vetenskap i nya och gamla teoribildningar. Här får det folkliga i traditionen ny betydelse och här utvecklas de nya konstnärskap som ska förändra vår idé om det vi tror oss veta.

Klart jag vill betala för att några södermalmsfånar ska få utveckla nya konstnärskap (de gamla är dåliga förmodligen) som ska förändra idéer om vad vi tror oss veta. Det är viktigt och angeläget!

En av de intervjuade på ABC ljög nog om att han trodde det var ett framtidsyrke däremot, så dum är ingen.

Det såg ju ut att vara idel dina kompisar Mackan!

Speciellt snubben i blåa glasögon, jag kantänka mig att du brukar dela en kanna biodynamiskt odlat chai från Bogota med honom på helgerna.

Häruppe hade vi ett "Revy-gymnasium" tills för bara något år sedan, det där borde ju vara dom naturliga högre studierna efter en sån grund...

Last edited:
Är jag med och betalar det där? Fyfan...

Var kan jag säga upp mitt medlemskap?

Häruppe hade vi ett "Revy-gymnasium" tills för bara något år sedan, det där borde ju vara dom naturliga högre studierna efter en sån grund...
Har det inte funnits någon folkhögskolelinje med inriktning mot musikal någonstans i era trakter också?

Har det inte funnits någon folkhögskolelinje med inriktning mot musikal någonstans i era trakter också?

Oja, den har jag hört talas om, men vill vi verkligen få mackan att spräcka en pannven så är det bara att beställa Umeå universitets kurskatalog, det är bara genusvetenskap och humanist-trams....

Sen har vi ju konsthögskolan också, där finns det en del sköna lirare...

Det är bara två kvarter från mitt jobb, så man träffar på dom ibland.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg