D.Wallin
-= The One And Only =-
- Gick med
- 11 May 2007
- Hoj
- Ninja zx10r-08, V&Hcsone,pcV,minblink,kn-luft,valterM krachpuck o bobbiner :)
Tjena.
Har ett ganska skumt problem med kedjan på min R1a, tror detta är ganska unikt.
Min kedja lever sitt egna liv, jag spänner den innan jag och polaren ska åka Bogesund, framme vid Statoil är kedjan slapp igen.
När vi ska spänna den inne på Statoil märker vi att kedjan går från att bli slapp till helt stumm om man rullar den lite.
Efter 1.5 timmes mekande ger vi uppmed att få kedjan att hålla samma spel och ska åka tillbaka, när jag rullar ut hör man hur det klonkar om bågen, tror att kedjan som slår mot svingen.
Efter jag dragit en tvärnit i ilska slutar klonkandet men kedjan e lika slapp.
Kommer hem och ska kolla hur kedjan mår, och det va inte bra.
Har ett kedjespel i sidled på typ 5cm och upp/ner är den helt slapp.
Hoppas någon av er mer erfarna mekar har någon aning om vad det kan vara.
Va och bytte däck tidigare i veckan och frågade då om drivpaketet på bakhulet men det va helt ok, så det verkar vara något annat som spökar.
Har ett ganska skumt problem med kedjan på min R1a, tror detta är ganska unikt.
Min kedja lever sitt egna liv, jag spänner den innan jag och polaren ska åka Bogesund, framme vid Statoil är kedjan slapp igen.
När vi ska spänna den inne på Statoil märker vi att kedjan går från att bli slapp till helt stumm om man rullar den lite.
Efter 1.5 timmes mekande ger vi uppmed att få kedjan att hålla samma spel och ska åka tillbaka, när jag rullar ut hör man hur det klonkar om bågen, tror att kedjan som slår mot svingen.
Efter jag dragit en tvärnit i ilska slutar klonkandet men kedjan e lika slapp.
Kommer hem och ska kolla hur kedjan mår, och det va inte bra.
Har ett kedjespel i sidled på typ 5cm och upp/ner är den helt slapp.
Hoppas någon av er mer erfarna mekar har någon aning om vad det kan vara.
Va och bytte däck tidigare i veckan och frågade då om drivpaketet på bakhulet men det va helt ok, så det verkar vara något annat som spökar.