Uniform

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Vad tycker ni?

Moderaten Ann-Louise Trulsson är blivande ordförande i utbildningsnämnden i Karlskrona. Nu gör hon en rivstart genom att öppna för uniform i gymnasieskolor.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,920138,00.html

är det bara jag som är nojjig :gnissla

HitlerYouth.jpg

http://video.google.com/videoplay?docid=2272803409037743709

KGK skrev:
2579292
Moderaten Ann-Louise Trulsson är blivande ordförande i utbildningsnämnden i Karlskrona. Nu gör hon en rivstart genom att öppna för uniform i gymnasieskolor.

Haha, i Karlskrona också. Kanon, ett nazistiskt moderaterna i en sd-kommun. Vad är det för fel på skåningar, är det inavel eller de danska grisfilmerna? :lol

Markus skrev:
2579330 Haha, i Karlskrona också. Kanon, ett nazistiskt moderaterna i en sd-kommun. Vad är det för fel på skåningar, är det inavel eller de danska grisfilmerna? :lol
Vad har Karlskrona med Skåne att göra?:confused:

bonny skrev:
2579392 Vad har Karlskrona med Skåne att göra?:confused:

Öh, va?
Jag är inte landshövding, for all I care kunde man låta det tillhöra Zimbabwe men nu råkar det vara Skåne/Blekinge/halland och då är det som det är.
:fakta

Markus skrev:
2579440 Öh, va?
Jag är inte landshövding, for all I care kunde man låta det tillhöra Zimbabwe men nu råkar det vara Skåne/Blekinge/halland och då är det som det är.
:fakta

:lol

Erkänn att du gick på en landmina nu! :D

Fan, jag ser fortfarande kroppsdelarna flyga i luften i slow mo. :hihi

Har barn inte bättre fantasi än att inse att man kan mobba folk för att dom är finniga, tjocka, smala, långa, korta, dumma, smarta, snälla, rövslickare eller bara helt vanliga istället?

Dock, kan nån visa att mobbingen uteblir för att man har uniform så verkar det ju vara ett enkelt och billigt sätt lösa problemet på.

Kan dock se framför mig hur minsta killen i en fattig familj med 10 ungar ärver en ganska sliten uniform :gnissla

Skolflickor & skoluniformer...hmmm. :rolleyes:
Hade det varit en medelålders man som kom på idén hade jag förstått varför.

PÅ sjuksyrrelinjerna kunde de väl ha såna där små nätta unifor:drool .... näe faen gift gubbe på äldre dar.......:rodnar

Jag tycker att det är en bra ide.

Då kan inte alla snorungar ha dyra märkeskläder längre och mindre risk för mobbing pga otrediga och snåla föräldrar.

JT skrev:
2579732 Jag tycker att det är en bra ide.

Då kan inte alla snorungar ha dyra märkeskläder längre och mindre risk för mobbing pga otrediga och snåla föräldrar.
Det tycker inte jag iaf.
Gick i skolan senast för några månader sen och aldrig varit med om att någon blev mobbad där för att inte ha några "Märkes" jeans.

Freddola skrev:
2580062 Det tycker inte jag iaf.
Gick i skolan senast för några månader sen och aldrig varit med om att någon blev mobbad där för att inte ha några "Märkes" jeans.
Precis, jag tycker också det är mest skitsnack att folk blir mobbade för att dom inte har märkeskläder. Sen är det ju skillnad på att inte ha märkeskläder och ha en "udda" klädstil...

Loy skrev:
2580075 Precis, jag tycker också det är mest skitsnack att folk blir mobbade för att dom inte har märkeskläder. Sen är det ju skillnad på att inte ha märkeskläder och ha en "udda" klädstil...
Yepp skulle tippa på att dom som blir mest mobbade är esteterna o svartrockare lr vad dom kallas.
Fast ibland undrar man om dom nästan inte är ute efter det :va

Freddola skrev:
2580062 Det tycker inte jag iaf.

En kompis 12 åriga dotter sa att hon blir mobbad för att hon inte får ett par jeans för 2000:-.
Påstår du att hon ljuger?:rolleyes:

JT skrev:
2580149 En kompis 12 åriga dotter sa att hon blir mobbad för att hon inte får ett par jeans för 2000:-.
Påstår du att hon ljuger?:rolleyes:

Självklart inte!
Det finns alltid undantag. Du vet välldigt många med svindyra kläder blir oxå mobbade.
Oftast kallade brats.

Tror därimot det är vanligare att folk som klär sig som esteter/svartrockare blir mer mobbade än folk som går i vanlga byxor för 300 kr.

Sen att påstå att man måste köpa jeans för 2k för att få ett par "märkesjeans är lite att ta i.
Marioteten av "märkesjeansena" brukar ligga runt 1000 kr.

Själv köper ja det jag tkr är snyggt oberoende pris (om jag har råd dvs)

Kan även tänka mig att det är lite värre för tjejjer i dom lite lägre åldrarna.

Men att behöva införa skoluniform pga. av detta är ju helt FEL.
Nu skyller vi ju problemet på Kläderna och inte Mobbarna som det igentligen problemet är!

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...