Unholy Alliance, vilka var där?

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Igår var det dags för höstens musikhöjdpunkt. Unholy Alliance på Hovet i Stockholm.
Var det fler än jag och Macho Woman som var där? Vad tyckte ni om banden?

Mina 5 cent:
Thine Eyes var väl sådär. Hög volym och bra ös men alla låtar lät ungefär likadant.

Lamb of God... kan bara säga phett :yoparty

Children of Bodom var bra men den där synthen kan dom gärna hoppa över. Blir lite för mycket trall över musiken för att riktigt passa in i den här typen av musik.

In Flames: Grymt bra!!

Och till sist, Slayer. Vilket jävla mangel! Det gjorde fan ont i bröstet av trycket och jag kände mig överkörd av ett tåg när jag gick därifrån. Araya and the boys still going strong :rock

Tycker att Lamb of god och In flames hade för lite speltid men annars är jag helnöjd med kvällen!!

newstead skrev:
2615873 Igår var det dags för höstens musikhöjdpunkt. Unholy Alliance på Hovet i Stockholm.
Var det fler än jag och Macho Woman som var där? Vad tyckte ni om banden?

Mina 5 cent:
Thine Eyes var väl sådär. Hög volym och bra ös men alla låtar lät ungefär likadant.

Lamb of God... kan bara säga phett :yoparty

Children of Bodom var bra men den där synthen kan dom gärna hoppa över. Blir lite för mycket trall över musiken för att riktigt passa in i den här typen av musik.

In Flames: Grymt bra!!

Och till sist, Slayer. Vilket jävla mangel! Det gjorde fan ont i bröstet av trycket och jag kände mig överkörd av ett tåg när jag gick därifrån. Araya and the boys still going strong :rock

Tycker att Lamb of god och In flames hade för lite speltid men annars är jag helnöjd med kvällen!!

Jag var där i tankarna :yoparty

Vad ska man säga, Slayer är Slayer.
Det var helt otroligt att stå i samma lokal som ett av hårdrockens allta tyngsta fundament.

En skitbra konsert!

Efter konserten med IN flames i somras på Hultan så vill jag se dom igen, och bara dom, inte som sidekicks.
Dom är så jävla bra live, den konserten är bland dom bästa jag sett!
Men jag sörjer lite(mycket) att jag missade biljettsläppet till unholy alliance

Kom sent så hörde bara sista låten av första bandet(som jag inte ens vet vad de heter) så har ingen aning om de var bra eller ej.

Lamb of God var grymma trots att jag inte kunde några låtar med dem innan konserten. Är nog bara att börja lyssna in sig lite bättre efter den här spelningen...

Children var bra. Gillar nästan synthen bättre live än på skiva just för att den låter som ett TV-spel live.

In Flames var väl bra med framträdande och allt men har väldigt svårt för deras låtval. Vad var det nu Anders sa? "De som inte har The Jester Race är antingen döva eller korkade" och så kör de bara Graveland från den skivan... De hade iofs inte så lång speltid och klart många i publiken vill höra det nya men jag skulle föredra mycket mer gammalt i låtlistan nästa gång.

Slayer var för mig kvällens bästa band. Skönt med Lombardo tillbaka bakom trummorna igen och han spelade riktigt grymmt. Arayas mellansnack kanske var lite lamt men han är ändå en riktigt skön lirare.

Eeyore skrev:
2617471 ...Slayer var för mig kvällens bästa band. Skönt med Lombardo tillbaka bakom trummorna igen och han spelade riktigt grymmt. Arayas mellansnack kanske var lite lamt men han är ändå en riktigt skön lirare.
Du menar:
"Thank you so much.... WAAAAAR EEENNSEEMMMBLLLEEEEE" :mangla ?

Np: Slayer - War Ensemble [Slayer_-_Decade_Of_Aggression_2CD-1991-AMRC][Metal][192 Kbps] :4skrika :yoparty

jag vart i malmö.

missade dom två första akterna. har inte hört så mkt av bodom innan, och misstänkte att det skulle va lite mesigt. men jag blev positivt överraskad. det va inte alls så syntigt som jag trodde.

in flames vart bäst men slayer manglade hårdast!!!:yoparty

vi brände alla våra kontanter på taxi dit, trodde det fanns cash på malmömässan, men nej! man kan inte ta ut pengar på mässorådet i malmö!:dummer så vi gick utan bandtröjor och öl!!! lyckligtvis var det en riktig hygglo i garderoben som var snäll för 8kr.:Bugar

som avslutning vart det 2 big macs med pommes frites, läsk och ett störigt gäng fulla bönder bredvid.

jävligt lyckad kväll!!!:tummenupp :tuttar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...