Ungern - Budapest.. Vad handla?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Ska ner till Ungern nästa vecka och kolla lite F1... Hinner väl med lite annat med skulle jag gissa på. Vilka krogar bör man gå på? Vad ska man handla där som är riktigt billigt?

- Johan

mr_rockster skrev:
Tjenare!

Ska ner till Ungern nästa vecka och kolla lite F1... Hinner väl med lite annat med skulle jag gissa på. Vilka krogar bör man gå på? Vad ska man handla där som är riktigt billigt?

- Johan

Vet inte om det är så mycket billigare där kläder o liknande är det inte iaf. Möjligt att det är billigare med sprit.

Annars köp dig en god salami :)

//Tjoffe (vars farsa är ungrare)

De har vackra broderier, dukar och annat om det är intressant. Otroligt fint handarbete. Annars världens bästa salami och Tokajervin och fruktbrännvin (palinka).

/en till med farsa som är från Ungern

Tjoffe skrev:
Vet inte om det är så mycket billigare där kläder o liknande är det inte iaf. Möjligt att det är billigare med sprit.

Annars köp dig en god salami :)

//Tjoffe (vars farsa är ungrare)
Brempa kan ju iallafall inte vara dyrare än hemma. Däremot så åker vi flyg så det går inte att ta med sig några mängder hem tyvärr...

Ninjaboy skrev:
De har vackra broderier, dukar och annat om det är intressant. Otroligt fint handarbete. Annars världens bästa salami och Tokajervin och fruktbrännvin (palinka).

/en till med farsa som är från Ungern
Nu är la jag inte överdrivet intresserad av dukar och broderier ;).. men tack ändå för tipset! ;)

Har varit i Buda/Pecht ett par gånger, trevlig stad. Som i föregående inlägg håller jag med om tokajer och de goda korvarna. Får man ta med sig korv (och annat livsmedel) in till Sverige?
Annars är ett tips att gå på nåt av de berömda badhusen, bada varmbad,kallbad, ångbastu och få en omgång brutal tvål-massage. Det är avkoppling! Passa åxå på att njuta av det ungerska köket.

mr_rockster skrev:
Tjenare!

- Johan

Ungern e med i EU= ingen större prisskillnad på nåt kul.. för ett par år sedan var Ungern intressant ekonomiskt.. ett tag hade de 400% inflation snacka om att en krogrunda kosta nada :yoparty

Dra över till slovakien ist. det är riktigt billigt där! nära nog för en dagstripp från budapest. Tullen kan vara trög(korrupta gränsvakter) men förra året gick det på 10 min.

Ladda lädret o dra iväg :hihi
/flemming

flemming skrev:
Ungern e med i EU= ingen större prisskillnad på nåt kul.. för ett par år sedan var Ungern intressant ekonomiskt.. ett tag hade de 400% inflation snacka om att en krogrunda kosta nada :yoparty
/flemming

Dyrt kan det väl knappast vara i Ungern. Det är ju trots allt lite skillnad i levnadsstandard mellan Ungern och Sverige.

Jag tourade i några forna östländer i sommar, man kunde i princip räkna bort matkostnaden. I Litauen käkade jag en trerätters middag utan alkohol, det landade på den hiskeliga summan av 58kr.

När jag passerade gränsen mellan Litauen och Polen så svängde jag in på första bästa vägkrog för att få något i mig. Det enda jag fattade på menyn var "hamburgare" så slog till på en sån och en halv-liters coke, det kostade mig 14Kr ... En flaska(kommer inte ihåh om det var en halvliter eller 70cl) Wyborow vodka kostade 26kr på Statoil-mackarna. Den som röker kunde köpa sig ett paket Malboro för 13Kr. Det var snorbilligt.

LameViffer skrev:
Dyrt kan det väl knappast vara i Ungern. Det är ju trots allt lite skillnad i levnadsstandard mellan Ungern och Sverige.

Nej det är sant men just mat är ju i princip billigare i alla länder runtom sverige borträknat norge.

En ducce 900 monster är lika dyr i ungern som på biscaya..
Vi kolla lite på mcrelaterade grejer i största allmänhet i ungern o det var försumbart billigare där.

Levnadsstandarden är horribel.. inne i budapest rullar sl55:or o annat dyrt o ute på landsbygden är det tomt på allt vad kapitalvaror heter. De har t om minimalt med elbelysning i hus o hem även gator o torg är oupplysta..? Det ser helt sjukt ut som en mörkläggning pga flyganfall..

Kläder och smink är väl billigt va jag vet.
Mamma va där hur ofta som helst eftersom hennes ex är Ungrare.
Hon kom alltid hem med en säck med smink och nagellack. :tungan
Fast de kanske inte va de du va ute efter? :hihi

Ungern är billigt, men då får man hålla sig borta ifrån turistfällorna.

Ett stort plus är att ha med någon som kan språket. Engelska är inte någon allmän kunskap hos folket.

Har varit på väg genom Budapest många gånger, men det är inte ofta jag har tagit mig tid till att se mig omkring.

Familjen äger ett hus nere vid gränsen till Serbien, och där är allt snuskigt billigt.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard