Ungar välte hojen på gården

Status
Ej öppen för fler svar.

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Hoj
naked 675
Jag bor i mångkulturella Malmö och har min hoj på gården. Alla i trappan är av svenskt ursprung utom 1 familj på första våningen. Denna familj har en hel del små barn som brukar leka och låta en hel del på gården. Idag hade dom tydligen besök av ännu en barnrik familj.

För 1 timme sen var jag nere o tog en cigg på gården då en av dessa små besökare plötsligt klättrar upp på hojen på fel sida om stödet och jag ryter till att det skall han ge fan i då den kan välta.

Gick ner senare igen för en cigg till och ser då att min mc ligger ner på sidan :mad:

Springer in o bultar på dörren då 3 vuxna män kommer ut o tittar till skadan. Motorkåpa skrapad, styrvikten knäckt på på gas sidan. Gasen går inte tillbaka vid pådrag då styret ser något oval format ut i änden.

Jag berättar att dom får stå för skadorna och jag kommer komma med en räkning. Männen kinkar om att jag borde sagt till dem efter första gången han klättrat osv att han skadat sig (tro fan det med 200kj hoj som faller mot kanske 35-40kg unge).

Jag går upp. 5 min går, ringer på dörren. Där står dom o säger att dom vägrar betala skadan. Tjejen min blir toklack o börjar gapa på dem. Jag stänger dörren och ringer polisen. Tantan som svara var trevlig och sa att dom skickar en bil och "om besökarna inte är kvar kan polisen nog pressa ut lite info". Jag tackar och lägger på.

Nu sitter jag här o väntar på en patrull för att gå ner till grannen strax.

Fortsättning följer...

jävla ........ hoppas det löser sig väntar på fortsättning... säg till om du behöver hjälp!!!

Polisen dröjde lite men kom precis när dessa besökare skulle bege sig som tur var. Farsan till den lilla odågan började genast peka på pojkens sår och beklaga sig över att jag ställer min farliga MC så att den kan trilla över ungar. Han trodde verkligan att han skulle få det till att det var mitt fel...

Polisen tittade på skadorna och tog mina och ungens farsas uppgifter efter dom förklarat långt o länge om att det var deras ansvar att se till vad sina ungar gör.

Tror det kommer sluta med att hans försäkringsbolag får ta smällen sa polisen... Skall fan lämna in på dyr verkstad iaf!!

lämna den till Piffe,, Han e verkligen inte dyrast,, men han e as nogrann :tummenupp

Ungar gjorde samma sak på min första hoj i Malmö,, kom ner senare så hade dom sparkat omkull den..

Fick tag på en av ungarna och sa att om jag ens ser att dom tittar på en av mina hojar så bryter jag armen på dom...

Nästa gång jag ställde min splajans nya vinröda R1 på gården så var ungarna där,, jag pekade på ena ungen och sa "om jag ens ser ett fingeravtryck så kommer jag och letar upp dig".. Ungen vaktade hojen åt mig,, :D

Föräldrarna blänger illa på en men vem fan bryr sig,, inte pissar jag genom takluckan på deras Merca heller,, då ska dom inte fingra på mina hojar... ÖGA FÖR ÖGA

Kolla med ditt försäkringsbolag först, kan vara så att dom har speciella verkstäder dom anlitar.
Håller dock med om att Piffe är kanonduktig. :tummenupp

Och hoppas att allt löser sig, att du slipper betala ngt. Visst är det jäkligt trist att man inte får ha sina prylar i fred :(

"Jag bor i mångkulturella Malmö och har min hoj på gården. Alla i trappan är av svenskt ursprung utom 1 familj på första våningen."

Relevant?

I övrigt tycker jag självklart att det är soklart deras fel osv. Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig!

:)
Kalla det för "målande beskrivning" av närområdet....:tummenupp

"Jag bor i mångkulturella Malmö och har min hoj på gården. Alla i trappan är av svenskt ursprung utom 1 familj på första våningen."

Relevant?

De e väl i allra högsta grad relevant? Eller? För de va ju (oväntat:tungan ) den familjen som skulle bli inblandade....

Frågan man kan ställa sig e hur relevant ditt inlägg var!!!?? Eller de här inlägget...:gnissla

To trådskaparen: Hoppas de löser sig smidigt o bra för dig, dom verkade ju inte vara helt omöjliga iaf..:rolleyes:

Lycka te

Kolla med ditt försäkringsbolag först, kan vara så att dom har speciella verkstäder dom anlitar.
Håller dock med om att Piffe är kanonduktig. :tummenupp

Och hoppas att allt löser sig, att du slipper betala ngt. Visst är det jäkligt trist att man inte får ha sina prylar i fred :(

Piffe? Är jag den enda skåningen som missat något?

Skittrist med hojen! Fast som Malmöbo är det lite naivt att inte inse att sådant lätt sker i mångkulturella områden. Dock inte alls sagt att man ska acceptera det!

Köpa ett larmlås???
jag har ett som inte vill på min hoj:(
men kan lova dig att efter ha knuffat hojen en milimeter och tjuter i 20 sek med 110decibell..
så lär inte ungarna röra det i första taget...

Ett enkelt sätt att undvika detta är att använda överdrag. Tar 1 min och skyddar dessutom mot smutsregn och trädavfall i form av kådiga löv. :tummenupp

"Jag bor i mångkulturella Malmö"

skönt att man inte bor i ghettot! :)

Tur i oturen...

Alltid trist med skadegörelse på sina surt och hårt förvärvade prylar.

Dock så kan du ju skratta dig lycklig att du fick reda på vem det var som gjort dådet! Hade blivit lite svårare att göra en polisanmälan på en okänd förövare...

Jag kan bara rekomendera alla att skaffa garage, och att hålla ett idelt vaksamt öga på hojen då man inte parkerar den i garage, eller på ett sådant ställe där andra har koll på den, och som äger sympatier för dig och dina saker.

Jag bodde förut på Kirseberg, i ett tämligen lugnt kvarter. Grannen jobbade på MC-huset, och med tanke på att det knappt finns några garage på kriseberg så parkerade han sin hoj vid cykelstället beläget precis utanför mitt fönster. Jag kan lova att det aldrig gick 2 helger i rad utan att jag såg någon som var uppe och satt/klämde/klättrade/tryckte/skruvade på hans hoj. Var själv ute och jagade bort folk ett otal gånger.

Att inte respektera andras saker handlar inte om vilket land man kommer ifrån, utan om hur fan man är uppfostrad att göra, eller Inte göra. Kultur, som betyder odling, passar ganska bra i sammanhanget om man ser till hur vissa föräldrar väljer att "odla" sina barn. Vilka slutsatser man drar av det, och hur långt man är berredd att generalisera beror på vilka upplevelser man haft i livet.

Det man kan tänka på när man läser ett sånt här inlägg är dock att trådskaparen lär vara jävligt förbannad när han skriver, och gör såklart en del antydningar som kan tolkas som "obehagliga" för vissa. Men det är precis lika mänskligt att uttrycka sig på detta sättet, som att säga "P-Fittor" när man fått böter, GrisAR åt polisen, USA är svin, Sossar och Moderater är imbiciller, eller att tjatande morson är dödens dumma i huvudet. Det är generaliseringar som heter duga, men vi är liiiiite mer känsliga när det kommer till Ras/Religion.

Så man kan fråga sig: Är icke-svenskar/kristna/judar/muslimer mer känsliga för generalisering än Amerikaner, Politiker, Mammor, Poliser, eller Parkeringsvakter? Eller är det Darwin som spelar oss ett spratt här?

Bara för att förtydliga mitt budskap: Jag tar ingen politisk ställning, jag skiter i om det var Per Persson, eller Ibrahim Mofata som välte någon hoj, men jag kan i alla fall läsa inlägget som att det är en förbannad kille som skriver det, utan att tro att han är nynazist, rashatare, eller yrkar på landsförvisning.

Kan man inte tolka det på det sättet har man förmodligen inte rent mjöl i påsen, eller så har man blandat sig in i sociala/etniska/religösa strukturer som Inte har det, och därför tar man illa vid sig...

-Love and Light
/ En som insett att ogräs växer i alla typer av jord

Jag har ett oanvänt kapell, om du behöver ett. Hör av dig isådanafall :)

Åsa.

Aha, så om det bara hade bott svenska familjer hade det inte hänt.... :rolleyes:

Det har jag definitivt inte sagt... chansen e dock betydligt mindre iaf.. :va konstigt va...

Hade det, mot förmodan varit inhemska barn (minst tre generationer:tummenupp ) så hade det refererats som "knarkar familjs ungar" (särskrivet med flit, där får ni språkpoliser:D ) O då kan jag lova att ingen hade brytt sig nämnvärt om ordvalet.. Konstigt de där..

Mycke text vare..

Bravo.. hade jag kunnat skriva med mer än pekfingrarna på datan så hade ja kunnat få ihop något liknande.. typ så ja menade..

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...