Unga fruntimmer i skärgården - var?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Jag tänkte spendera ett x antal semesterdagar i skärgården tillsammans med några polare. Finns det yngre människor nånstans och i sådana fall var? Kanske till och med nån typ av krog som hjälper till att spela sönder Boten Anna?
Nu snackar vi 18-årsåldern eller så, och den stockholmska skärgården.
Det ultimata vore om man kunde kombinera fest, ragg och skärgården.
Jag har inte varit runt och besökt större ställen typ Utö, Möja och liknande på år och dagar så jag minns inte om det fanns nåt.

FreddaGädda skrev:
2250899 Jag tänkte spendera ett x antal semesterdagar i skärgården tillsammans med några polare. Finns det yngre människor nånstans och i sådana fall var? Kanske till och med nån typ av krog som hjälper till att spela sönder Boten Anna?
Jag har inte varit runt och besökt större ställen typ Utö, Möja och liknande på år och dagar så jag minns inte om det fanns nåt.

Möja och Sandhamn nu i helgen vetja!

Inte sandhamn på midsommarafton, brukar vara dött. Däremot midsommardagen så...

Om inte allt har ändrats de senaste åren :)

J.Porta skrev:
2250989 Inte sandhamn på midsommarafton, brukar vara dött. Däremot midsommardagen så...

Om inte allt har ändrats de senaste åren :)
Har hört exakt samma från andra håll, men var är folk på aftonen då?

FreddaGädda skrev:
2251017 Har hört exakt samma från andra håll, men var är folk på aftonen då?

Det brukar vara en del folk på Utö på midsomaraftonen. på midsommardagen är det Sandhamn som gäller. Ska tydligen vara löjligt mycket fest på sandhamn då.

Ingmarsö och grinda kan också funka. Men tänk på att brudarna du hittar förmodligen är där med sina föräldrar och sin lillebror....

Starstriker skrev:
2251241 Ingmarsö och grinda kan också funka. Men tänk på att brudarna du hittar förmodligen är där med sina föräldrar och sin lillebror....

Han får helt enkelt se till att komma ihåg eget tält/båt med kojjor.

Är Finnhamn något och ha i sommar?

FreddaAbborre skrev:
2251249 Han får helt enkelt se till att komma ihåg eget tält/båt med kojjor.

Är Finnhamn något och ha i sommar?

Hrm. Finnhamn. Jag vet att många skolresor går dit, men nu är det ju sommarlov. Nej du, jag skulle satsa på Möja eller Sandhamn. Personligen skulle jag nog välja Möja för Sandhamn är lite mycket Stureplan och folk i H&L jackor.....

Starstriker skrev:
2251279 Hrm. Finnhamn. Jag vet att många skolresor går dit, men nu är det ju sommarlov. Nej du, jag skulle satsa på Möja eller Sandhamn. Personligen skulle jag nog välja Möja för Sandhamn är lite mycket Stureplan och folk i H&L jackor.....

Dammit... Då skulle man åkt dit runt maj mao... Fan... :tungan

Svenska Högarna eller Söderarm funkar nog fint - finns säkert någon fyrvaktardotter där som gillar sällskap :tummenupp :hihi

TomK skrev:
2251458 Svenska Högarna eller Söderarm funkar nog fint - finns säkert någon fyrvaktardotter där som gillar sällskap :tummenupp :hihi

Svenska högarna är nog ett av de mer öde ställena i Sverige, så det rekommenderas inte. De kanske har ETT får där, och det är nog det närmaste du kommer.

Starstriker skrev:
2251619 Svenska högarna är nog ett av de mer öde ställena i Sverige, så det rekommenderas inte. De kanske har ETT får där, och det är nog det närmaste du kommer.
Men det är ett väldigt ulligt och gosigt får, kan vi hoppas ?

hur kan man kombinera ihop orden Stockholm o Skärgård....
Välkommen till GÖTEBORGS SKÄRGÅRD så ska du få se på SKÄRGÅRD lelle pöjk...
Gott om villiga cheyer finns det oxo....

JonaZ skrev:
2251718 hur kan man kombinera ihop orden Stockholm o Skärgård....

Grabben. Stockholms skärgård är mig veterligen bra mycket större än Göteborgs. HALLÅ ELLERRRR!?

JonaZ skrev:
2251718 hur kan man kombinera ihop orden Stockholm o Skärgård....

Det finns väl så där 3-4 öar i GBGs skärgård... Mot stockholms väldigt många fler (visserligen är då brewdarna samlade på ett ställe...)

FreddaGädda skrev:
2250899 Jag tänkte spendera ett x antal semesterdagar i skärgården tillsammans med några polare. Finns det yngre människor nånstans och i sådana fall var? Kanske till och med nån typ av krog som hjälper till att spela sönder Boten Anna?
Möja midsommarafton!! Sandhamn midsommardagen!!! Massor fulla brewdar å röj.... å fylla, slagsmål... :tuttar :huvet Man hängde lite där förr, men det är föör mkt röj för min del numera.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg