Ung vänster haXXat :D

Status
Ej öppen för fler svar.
berggren_martin skrev:
klicka på någon av rubrikerna längst ner under "tidigare publicerade nyheter" så ser du vilka som ligger bakom...

jaha det var du :rolleyes:

serious mode: ok, det är inte helt hundra... men det var ändå roligt...

berggren_martin skrev:
Jo, men du kunde ju ha kollat upp sidan lite noggrannare först eftersom den vidarelänkar till klart nynazistiska sidor (gula korset och vit makt-musik).
Såg det nu... (popup blocker)

och som sagt är det inte menat som något jag vill förknippas med...

Chris Husky skrev:
...och bara för att det va mer än du som tyckte det va kul gjorde det ok eller?
Jag förstår att det är skriver som en skämt, men om man tänker ett steg längre, hur kul är det då?
Kort svarat: Ja

Hacked by NSF 4 Ever!
Kill the faschistiska komunistiska svinen!!!

Fantastiskt,

hackade gm att köpa en domän antagligen med falska namn
(hos tucows verkar de inte kolla någonting)

.. och sen blanda engelska och svenska, stava fel på de flesta orden,
ha dubbla bestämda former och använda fascist som ett skällsord
när man själv hyllar nazismen.

ska man skratta eller gråta?

NoicE skrev:
jaha det var du :rolleyes:

serious mode: ok, det är inte helt hundra... men det var ändå roligt...
Det är inte 100 % säkert att det är nazister som ligger bakom, men det är å andra sidan mycket troligt.

Jag kan förstå kritiken mot exempelvis AFA, men ung vänster är ändå en hälsosam del av samhället (även om de kan va lite naiva).

berggren_martin skrev:
Det är inte 100 % säkert att det är nazister som ligger bakom, men det är å andra sidan mycket troligt.

Jag kan förstå kritiken mot exempelvis AFA, men ung vänster är ändå en hälsosam del av samhället (även om de kan va lite naiva).
Nej... jag tror nog inte det är nazister som ligger bakom... bara några "tuffa" ungdomar som vill styla för polarna

URRninja skrev:
Det vore bättre att gå på MUF istället. För de är ju idioter i regel.
Jaså? Tycker det finns fler idioter inom ung vänster än muf.
Men så är jag ju KDU:are också...

kaZmur skrev:
Jaså? Tycker det finns fler idioter inom ung vänster än muf.
Men så är jag ju KDU:are också...
Oavsett vad man själv har för åsikter, så är både muf och ung vänster sammanslutningar som måste accepteras och respekteras i ett demokratiskt samhälle. Den vit makt-propaganda som smygsprids via länken som du postade är däremot allt annat än demokratisk.

berggren_martin skrev:
Oavsett vad man själv har för åsikter, så är både muf och ung vänster sammanslutningar som måste accepteras och respekteras i ett demokratiskt samhälle. Den vit makt-propaganda som smygsprids via länken som du postade är däremot allt annat än demokratisk.
Jo, det håller jag självklart med om och har aldrig sagt nåt annat...
men som jag sa innan så såg jag inte "popup" sidan tidigare och inte heller "hacked by NSF" sidan.

gthyni skrev:
jaha, det förklarar ju varför du tycker nazister är roliga :banana
Har du missförstått mig eller menar du genom banan-smileyn att ditt inlägg är ett skämt?

kaZmur skrev:
Jo, det håller jag självklart med om och har aldrig sagt nåt annat...
men som jag sa innan så såg jag inte "popup" sidan tidigare och inte heller "hacked by NSF" sidan.

...men du tycker fortfarande det är roligt?

Det enda jag uppmanar till är att tänka ett steg längre, när man gjort det frågar man sig kanske vem som ligger bakom, utforskar man det upptäcker man det i detta fallet väldigt snart. Är det då lika roligt?

Jag dömmer inget för att dom ser ngt "komiskt" vid första anblick. Jag bara ställer mig frågande om det fortfarande är så "roligt" som vid första intrycket?

kaZmur skrev:
Har du missförstått mig eller menar du genom banan-smileyn att ditt inlägg är ett skämt?

Antingen eller..
eller ett tredje alternativ.

Verkar iaf träffat en öm tå :7peta

Chris Husky skrev:
...men du tycker fortfarande det är roligt?

Det enda jag uppmanar till är att tänka ett steg längre, när man gjort det frågar man sig kanske vem som ligger bakom, utforskar man det upptäcker man det i detta fallet väldigt snart. Är det då lika roligt?

Jag dömmer inget för att dom ser ngt "komiskt" vid första anblick. Jag bara ställer mig frågande om det fortfarande är så "roligt" som vid första intrycket?
Om man bortser från "hacked by..." och popupen så tycker jag fortfarande det är roligt... och som jag skrev till martin så tror jag inte det är nazister som ligger bakom... bara "tuffa" killar som vill styla för polarna.
Men jag tycker inte att det gör mig till nazist-sympatisör som vissa här har fått för sig (inte du)...

gthyni skrev:
Verkar iaf träffat en öm tå :7peta

Nja... jag är inte den som tar illa upp, men det är ju väldigt få människor som vill bli förknippade med nazistiska åsikter...

:7peta

Ugluk skrev:
I ärlighetens namn har jag råkat på en hel del enkelspåriga människor även i ung vänster.. Unga och idealistiska, samma sort, olika riktningar.

Du har såklart rätt. Men ska man vara ung och naiv tycker jag det är mer klädsamt på något vis att vara vänsteraktivist (och gärna vegan när man ändå är på gång) än en liten Bildt eller Lundgren som vill att pappa ska betala mindre skatt på sin villa i Djursholm.

Hmmm, oaktat länkarna till smågrisarna, exakt VAD är roligt med sidan? Jag fattar inte...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma