Ung Företagare

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Jag går i 2an på teknikprogrammet inriktning näringsliv.
Nästa år ska vi ha en kurs som heter Ung företagare där vi själva får starta företag som producerar och säljer en produkt eller tjänster.

Nu är det så att jag börjat fundera lite på vad man ska göra. Vill helst producera nåt i verkstan å sälja. Men det lä vara nåt som inte är svårt att få iväg, när folk ser produkten tänker dom "Ahh, sån där skulle va bra å ha".
Några killar för nå år sen gjorde verktyg för marshalltillverkning, gjorde mashaller och sålde. Det gick åt som smör tydligen.
Det är ju en bra ide men känns lite tråkigt att härma dom. Men nånting liknande som dom skulle jag vilja göra.

Är det nån som har nå förslag på nåt at göra? Eller är det nån som har gått kursen och har nå tips.
Tror det går att kombinera denna kurs med projektarbete om det är nån som kan klura ut nåt.
Skulle va skönt å få nå ideer nu så slipper man tokbrainstorma sen när kursen börjar.

Mickez77 skrev:
brainstorma är alltid bra :tummenupp

en riktigt bra produkt som visar att man har låset sittandes i bromsskivan så man inte åker iväg med den sittandes där :hihi

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=101162&page=1&pp=20

En ganska bra ide, men det känns lite för enkelt. Som dom säger så är nog det en bra ide med en magnet över nyckelhålet, och det är ju bara å tatta från närmaste kylskåpsmagnet.
Eller har jag fel??

storcken89 skrev:
En ganska bra ide, men det känns lite för enkelt. Som dom säger så är nog det en bra ide med en magnet över nyckelhålet, och det är ju bara å tatta från närmaste kylskåpsmagnet.
Eller har jag fel??

Jo men kanske finns ännu bättre, nån snorunge kan ju sno magneten :gnissla

är ibland dom enkla som blir stora, Post-It lappar?, gem?

storcken89 skrev:
Jag går i 2an på teknikprogrammet

Beklagar sorgen. Jag går tredje året(fjärde, gick om andra).
Att välja teknikprogrammet var det överlägset sämsta beslutet jag gjort i mitt liv. Med tanke på att jag i nuläget inte längre gillar datorer, har förorat mitt läshuvud och fullkomligt avskyr matematik. Att gå upp på morgonen med detta i bakhuvet, det är en njutelse det :gnissla

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg