Unfairenheit 9/11 - The lies of Michael Moore

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Mycket bra artikkel, slakter Michael More and the left side..
Jeg er ikke anti moore, stor fan av hans tidligere filmer, men there is always two sides to every story...

Ett sitat fra George Orwell, skrevet i 1945, hentet fra artikkelen:
The majority of pacifists either belong to obscure religious sects or are simply humanitarians who object to taking life and prefer not to follow their thoughts beyond that point. But there is a minority of intellectual pacifists, whose real though unacknowledged motive appears to be hatred of western democracy and admiration for totalitarianism. Pacifist propaganda usually boils down to saying that one side is as bad as the other, but if one looks closely at the writing of the younger intellectual pacifists, one finds that they do not by any means express impartial disapproval but are directed almost entirely against Britain and the United States …

Det kunne like gjerne vært skrevet i dag..

Lång, if you don't bother reading, don't bother commenting!!

http://slate.msn.com/id/2102723/?GT1=3584

God bless America...

Är det verkligen värt besväret att läsa den? Här har vi en kille om i första stycket refererar till den amerikanska vänstern (vad det nu är...) som "comrades".

Känns hyffsat onyanserad.

t-rex skrev:
Känns hyffsat onyanserad.

Michael Moore är väl kanske inte den mest objektiva heller även om jag anser att han har en del poänger.. Men det finns nog många mörkblå som ogillar att han lyfter fram vissa fakta... Men som du säger.. Kalla vänstern för "comrades" och göra sig känd genom att kritisera och angripa moder Teresa är väl kanske inte något klockrent grepp för att få mig att lyssna...

korvgubbe skrev:
Michael Moore är väl kanske inte den mest objektiva ...

Hähä, nä, att moore motiverar utifrån en snäv synvinkel är väl ingen som ifrågasätter. Snyggare paketerat än den här killen dock. Aja, får bläddra igenom när jag kommer hem. Kan bli kul!

t-rex skrev:
Hähä, nä, att moore motiverar utifrån en snäv synvinkel är väl ingen som ifrågasätter. Snyggare paketerat än den här killen dock. Aja, får bläddra igenom när jag kommer hem. Kan bli kul!

På tal om högerns konstanta angrepp på de som ifrågasätter.. såg två stackars kvinnor bli totalgrillade hos Dr Phil bara för att de tyckte att det kanske inte var så smart att bomba ett land till demokrati och att FN borde haft mer makt i Irak... var nog det mest osakliga jag sett... ALL respekt jag någonsin haft för Dr Phil försvann på en tusendels sekund. Han verkligen hånade de två kvinnorna och drog med sig publicken som suckade och buade åt dem..

En av kvinnorna frågade då hur många i publiken som trodde att Irak och Saddam låg bakom 9/11.. ungefär hälften sträckte upp händerna... Att 911-kommisionen uppenbarligen kommit fram till att Irak inte hade något med Al Quaida att göra verkade inte vara något som fastnat på publiken eller Dr Phil..

Last edited:
Vad killen skriver är ju klart intressant.

Vad som inte tas upp är ju att Sadamm var ju America´s bundsförvant under Iran - Irak kriget och att man där gav Irak samma vapen som senare användes mot både Amerikanska och Engelska trupper under båda Gulf-krigen.

Dock så går han på ganska hårt med sin kritik och nämner inte speciellt de delar i filmen som överensstämmer med verkligeheten. För att kritik skall tas på allvar skall man helst även inkludera det som är sant och/eller "rätt".

Jag skall ta och läsa denna igen när jag kommer hem från jobbet. Värt en andra läsning tycker jag.

Jag såg Bowling for Columbine för första gången igår och det verkar som Mr. Moore har rätt vettiga åsikter om mycket. Han kan inte vara speciellt älskad i sitt hemland..

Plåtniklas skrev:
Jag såg Bowling for Columbine för första gången igår och det verkar som Mr. Moore har rätt vettiga åsikter om mycket. Han kan inte vara speciellt älskad i sitt hemland..

Han är en aning självgod och som sagt rätt subjektiv. Men även om man tar filmen med en nypa salt så har den viktiga poänger...

Plåtniklas skrev:
Han säljer ju flest böcker av alla amerikanska författare, i USA. Så han lär väl ha en rätt stor skara som gillar honom, USA består ju inte bara av mörkblåa ranchägare med Stetson-hatt, det finns ju en stor liberal medelklass också som säkert håller med Moore i mångt och mycket.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd