Undvika ErrorSafe?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag undrar hur jag skall göra för att undvika att bli "smittad" av ErrorSafe som behagar dyka upp titt som tätt under surfning och vill undersöka mitt register på datorn? Går jag in på länken i denna tråd på SH så får jag direkt upp denna önskan... Jag tar den här länken som exempel för att visa att det inte (bara) är porr jag surfar på.:tungan
Visst kan jag bara undvika att starta denna scan av registret, men då ställer explorerrutan om sig till en liten rektangen på skärmen och jag måste ställa om den till den storlek JAG vill ha den på. Efter xx antal gånger blir man rätt sur...

Ja, ErrorSafe är tydligen något skit som vill mig illa enligt Google, men svaren jag hittade där ger mig inga svar på hur jag ens kan ställa in IE för att blockera ErrorSafe när jag vill surfa.
Jag aldrig lita på program som poppar upp under surfning och vill kolla min dator. Så mycket har jag lärt mig, men detta pop-up ser ut som om det vore självaste Micro$oft som bjöd in mig på scanning...

Jag kör med IE 6 sp2.

Vad göra?

Ja, jag använder även Firefox. Men oftast vill jag använda den Internetläsare som de flesta sidor faktiskt är skapta för...

Mr K skrev:
2332868 låter som du blivit lite smittad av något typ av adaware eller malware. Kör www.adaware.com och rensa bort skiten
Nja, jag löste det hela genom att backa tillbaka en dag med systemåterställningen.
Ad-Aware hittade ingenting innan jag rullade tillbaka en dag så jag vet i fan hur dåligt ErrorSafe egentligen är. Skumt.

Mitt stora problem är att jag inte vill att ErrorSafe ens skall startas under min surfning. ErrorSafe drar igång en dialogruta som man måste svara ja eller nej på. Även om jag klickar på NEJ så kommer deras hemsida upp där dom vill att jag skall scanna registret. Eftersom det är en dialogruta så funkar tydligen inte min popup-stopper...

Hilfe?

Är det verkligen ingen annan än jag som har råkat ut för detta fenomen? Datorn är ju nyformaterad o fin. Detta hände även innan jag formaterade datorn.

Errorsafe sidan poppar på mac & safari också och bär sig likadant åt, Windows spyware & virus lär inte ta på Mac så det är nog varför adaware inte hittar ngt.

Som sades ovan, prova alt+f4 för att stänga det aktiva fönstret, sen har dom garanterat lagt in kod som körs på "unload" eventet som triggas när man stänger fönstret så det är inte säkert att det hjälper...
Fy f-n för dessa "kreativa" personer...

Någonstans under options och säkerhet så tror jag att man i IE kan lista sajter som ska blockas, annars kan man skaffa en separat sajtblocker, då blir du "av med" porren också ;)
/D

Wiseguy skrev:
2334003 ALT + F4 så stänger man ned det aktiva fönstret.

Kan vara bra då vissa dylika pop-up fönster döljer eller maskerar kryss-ikonen.
Men den drar iaf igång sidbyten så den lösningen funkar, men den är inte perfekt, fast den är trots allt bättre än ingenting.

Det blir till att köra ALT + F4 ca 4 ggr så försvinner problemet utan att jag släcker alla explorerfönster. :tummenupp

DmS skrev:
Någonstans under options och säkerhet så tror jag att man i IE kan lista sajter som ska blockas, annars kan man skaffa en separat sajtblocker, då blir du "av med" porren också ;)
/D
Been there, done that. Rutan kommer upp iaf. Det kan ju bero på att det inte är en explorerruta som öppnas utan en dialogruta, därför spärras inte åtgärden. Jag har inte en aning. Det är bara väldigt irriterande.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...