Undrar om jag ska tacka ja

lois

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
R1-02
så här ligger det till, jag krockade med min bil för ett halv år sedan, jag fick ett ärr i pannan och lite verk.
´fb bad mig skicka bilder det gjorde jag och fick svar att jag skulle få 12 500 för ärret på pannan,, Någon som kan ge mig råd om ska jag överklaga. För jag tycker att jag fick ett är som kommer att synas hela mitt liv..
någon som är insatt i det, ska man tacka jag till det första erbjudandet de säger eller ska jag överklaga :va

ursäkta stavfellennn

lois skrev:
så här ligger det till, jag krockade med min bil för ett halv år sedan, jag fick ett ärr i pannan och lite verk.
´fb bad mig skicka bilder det gjorde jag och fick svar att jag skulle få 12 500 för ärret på pannan,, Någon som kan ge mig råd om ska jag överklaga. För jag tycker att jag fick ett är som kommer att synas hela mitt liv..
någon som är insatt i det, ska man tacka jag till det första erbjudandet de säger eller ska jag överklaga :va

ursäkta stavfellennn
Nej..... Du ska ha mer pröjs..... Skulle vara bra att fråga någon juridiskt kunnig person...

lois skrev:

ursäkta stavfellennn

En polares fruga fick nåt vingel med en spiral dom fick operera ut, hon fick runt 11000:- då för typ 10 år sen för det ärret som satt nånstans där man "normalt" inte ser det...å andra sidan var det ju en tjej...men lite klent tycker då jag spontant att det var för ett ärr i pannan. Fast nån på försäkringsbolaget kanske vet hur du ser ut och ärret kanske bara är till din fördel? :gnissla Nåja, lycka till.

nej! bara på dom, dom prutar med dig precis som du gör när du handlar ny båge :fakta

en tjejkompis till mig fick en motorsåg i ansiktet (låter värre än vad det är). Hon fick 70k för det och ett ganska stort och fult ärr på kinden.
Du har ingen bild du vill visa oss så man får en liten måttstock?. Finns ju ärr (även på ansiktet) som man inte ens orkat bry sig om att rapportera.

jag fick en månad på mig att överklaga annars så ska det godkännas..
men hur ska jag gå till väga .... ska jag skriva att jag inte är nöjd vil ha meraaaaa eller

sen så stor det om jag har en olycksfallsförsäkring så ska jag anmäla det..
hur kan jag kolla upp det ingår det om jag är fast anställd någon som vet har dock ingen stor check varje månad :rolleyes:

Då lånar jag tråden lite ungefär samma fråga.
Jag och tjejen krokade för ett tagsen med mcn. Efter operationerna så har vi fått en hel del tjocka och långa ärr på flera olika ställen.
Bland annat på Låret, Överarmen, och ett mindre under näsan. Hur mycket ska man begära för dessa?
Tjejen har också pratat om att hon vill göra någon plastikkiurgi för att det ska dölja ärren. Står försäkringsbolaget för det?

philsson skrev:
en tjejkompis till mig fick en motorsåg i ansiktet (låter värre än vad det är). Hon fick 70k för det och ett ganska stort och fult ärr på kinden.
Du har ingen bild du vill visa oss så man får en liten måttstock?. Finns ju ärr (även på ansiktet) som man inte ens orkat bry sig om att rapportera.
Ja du ser ju jävligt ärrig ut måste jag säga :rolleyes:

Skulle jag va i samma situation..... Med skador och ärr för livet så skulle inte jag lita på försäkringsbolagen för fem öre, dom vill ju bara komma så lindrigt undan som möjligt.... Jag skulle lyssna med en advokat...
T.ex. www.trafikjuristen.se

Last edited:
yonsson skrev:
Ja du ser ju jävligt ärrig ut måste jag säga :rolleyes:
:hihi Inte så värst men lite är de allt. Ramlat med ögonbrynet mot en bordskant och fått sy. Sytt hakan 3ggr och gämte ögat en gång när jag ollade upp skateboarden i ansiktet. :yoparty :tungan Mindre ärr som sagt inte så värst synliga. Undrade just hur stort ärr han hade fått sig. Beror ju helt klart på storleken mm hur mycket ersättningen blir.

LiCrO skrev:
Då lånar jag tråden lite ungefär samma fråga.
Jag och tjejen krokade för ett tagsen med mcn. Efter operationerna så har vi fått en hel del tjocka och långa ärr på flera olika ställen.
Bland annat på Låret, Överarmen, och ett mindre under näsan. Hur mycket ska man begära för dessa?
Tjejen har också pratat om att hon vill göra någon plastikkiurgi för att det ska dölja ärren. Står försäkringsbolaget för det?

Det måste gå en viss tid innan de granskar det hela, 12 månader eller något sådant har jag hört (som sagt, har hört). Men ring f-bolaget så får du svar direkt.
Tjejen har två hyffsat stora ärr, det ena är från det att de skar upp magen på hennes mamma när hon föddes och de råkade skära i henne också :brinnerup Tyvärr så gick tiden ut när hon var rätt så ung så nu kan man tydligen inte kräva pengar längre, och hennes föräldrar tänkte inte på det i tid heller.

Lois, ring f-bolaget och fråga om de vill ha ett skriftligt överklagande vilket de troligtvis vill ha, fråga bara hur du ska formulera dig korrekt isåfall. Du blir ju inte av med det första erbjudandet även om du överklagar så risken är ju egentligen bara att du får mera. Inte så svårt val isåfall.

lois skrev:
sen så stor det om jag har en olycksfallsförsäkring så ska jag anmäla det..
hur kan jag kolla upp det ingår det om jag är fast anställd någon som vet har dock ingen stor check varje månad :rolleyes:
Hände olyckan under arbetstid menar du? För i så fall bör du prata med facket om du är medlem eftersom de brukar ha en del försäkringar som följer med medlemsskapet plus ev skadepålägg.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg