Undrar om han kandiderar till ny arbetsmarknadsminister??

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Pojkspolingen skulle nog må bra av någon månads jobb ute på ett bygge eller något.

Visst finns det latmaskar inom alla branscher. På en arbetsplats jag varit på så insisterade gubbarna på rökpaus ungefär var 15e minut (iofs så tillhörde de fastighetsanställdas och inte byggnads), trots att de snusade också. Och ska det grävas ett hål i gatan så går det väl åt minst ett halvdussin gubbar. En som kör grävmaskinen, en som sitter och väntar i sin lastbil på att flaket ska bli fullt, en som markerar vart hålet ska vara och står sedan med sprejburken i bakfickan och tittar på, en som står och hänger på en spade och kollar ner i hålet, en annan som står och hänger på en kratta och en arbetsledare som står och tittar så att de som arbetar gör ett bra jobb. Samtidigt som det finns de som knappt ens vill sitta ner under lunchen och tycker att det bästa med fredagar är att det snart är måndag igen.

I övrigt så vete sjutton om jag hade tagit upp något sånt här i mitt cv:
Övrig skolning
2005
Stureakademin Timbros årliga utbildningsprogram för unga liberaler
Stockholm

Fast det kanske är det man gör fel. Man kanske skulle skriva upp alla Sisu kurser man gått i allt möjligt från ledarskap till marknadsföring, studiecirklar i jägarexamen och handladdning, för att inte tala om att jag lärde mig spela blockflöjt genom kommunala musikskolan när jag gick i tredje klass.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top