Undrar om ett par brallor..?

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Tänkte köpa ett par:
DRAGGIN COMBAT PANTS
Kamouflagefärgarde byxor i kraftig bomullstwill med KEVLARFÖRSTÄRKNINGAR runt knäna, på yttersidan benet och i baken. Stora benfickor + vanliga fickor fram och bak. Kanontuffa byxor med stor säkerhet. Perfekt på sommaren.

Men undrar om någon vet något om dessa..?
Kvalitet, skyddar bra? mm.

Ett litet ps att jag inte åker så mycket sporthoj längre utan åker chopper. :yoparty
så ett receställ passar inte in längre...

Mares skrev:
Tänkte köpa ett par:
DRAGGIN COMBAT PANTS
Kamouflagefärgarde byxor i kraftig bomullstwill med KEVLARFÖRSTÄRKNINGAR runt knäna, på yttersidan benet och i baken. Stora benfickor + vanliga fickor fram och bak. Kanontuffa byxor med stor säkerhet. Perfekt på sommaren.

Ett litet ps att jag inte åker så mycket sporthoj längre utan åker chopper. :yoparty

uppfinnaren hängde väl efter en hoj o släpade en bit för att visa slistyrkan om jag inte minns fel, så det är ju inte bogus

Mares skrev:
Tänkte köpa ett par:
DRAGGIN COMBAT PANTS

Vet inte vad kevlarförstärkningar innebär, men jag skulle aldrig köpa något utan rejäla deformationszoner i knäregionen. Byxorna kan vara hur släptåliga som helst, spräcker man knät när man slår i marken är dagen förstörd...

problemet är väl samma som med goretex, att skiten sitter så slappt att när du vurpar o tumlar runt så sitter det där skyddet i knävecket eller liknande..

sweborn skrev:
Vet inte vad kevlarförstärkningar innebär, men jag skulle aldrig köpa något utan rejäla deformationszoner i knäregionen. Byxorna kan vara hur släptåliga som helst, spräcker man knät när man slår i marken är dagen förstörd...

Långa farborn prövade det där nyligen. Verkar inte vara någon hit, särskilt inte om gillar idrott. Ingen aning om han hade några hårda skydd iofs.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis