Undrar om det blir tjabbel nu (vattenfall)?

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Vattenfall var precis här och läste av mätaren. Själva tavlan som den sitter på hängde ut från väggen med något mindre än 45 graders lutning. Detta pga av att jag håller på att byta kök och dra ny el dit. Mätaren snurrar fint trots att tavlan lutar men jag tyckte gubben blev lite konstig, han sa dock inget. Han gick genom det blivande köket och bör ha sett både draglina och kablar på golvet.

Kan väl knappast bli nåt tjafs om detta?

Last edited:
De kan bli lite kinkiga. Han tog inga kort på anläggningen? Svårt för dem att hävda något om de inte har bevis.

Har du haft dit någon elektriker som hjälpt dig med att koppla elen? Kanske någon faktura eller ett namn du kan uppge. Det är till din fördel vid eventuell polisanmälan.

Det är ju det vanligaste sättet att fuska med förbrukningen. Tippa mätaren &/eller sätta dit en magnet.

No...inga kort. Borde han inte påpekat något om han tyckte att det inte var ok? De kan ju faktiskt inte utgå från att alla vet att det går att hänga mätaren?

Får väl se om det kommer nåt brev från polisen....hoppas inte det.

På det företag jag jobbar på så är det de lite halta och lytta som läser mätare, de är dessutom lata så du kan nog vara lugn. :hihi

hahah jag har med hört att en del är båda halta och lytta så det borde inte vara något problem

sedan kan du bara se till o smälla upp mätaren så är det ord mot ord.

+ du kan ta lite kort på mätaren och köket som det ser ut nu ifal det blir klabb vid senare tillfälle.

TTFN

Kungen skrev:
2350802+ du kan ta lite kort på mätaren och köket som det ser ut nu ifal det blir klabb vid senare tillfälle.

TTFN

Ingen dum idé..ska ta och göra det. Det underliga är att de har läst av redan en gång i år (februari) undrar varför de sprang här igen??

Huset är under renovering och saknar kök, finns inte ett enda elektriskt element ingen vv-beredare, tvättmaskin osv. de kanske undrar varför det går åt så lite el.. dessutom eldar jag med ved men det måste han ha sett för det ligger en satans hög utanför som jag håller på att stapla upp.

Kan knappast bli några problem då han vad jag förstod inte hittade någon tjuvkoppling innan mätaren! Att du håller på dra el i ett renoveringshus är ju inte direkt någonting konstigt.

Dom jag har pratat med som jobbar med mätaravläsningar/kundnära arbeten säger att dom inte ens alltid ids polisanmäla dylika fall då polisen ändå inte bryr sig! Det dom gör är att slita bort tjuvkopplingen och meddelar fastighetsägaren att han bör ta dit en elektriker som återställer anläggningen till föreskriftsenligt skick. Dock håller dom självklart koll på såna kunder i fortsättningen! Självklart polisanmäls grövre fall av mätarfusk!

Honken skrev:
2351114 Kan knappast bli några problem då han vad jag förstod inte hittade någon tjuvkoppling innan mätaren! Att du håller på dra el i ett renoveringshus är ju inte direkt någonting konstigt.

Dom jag har pratat med som jobbar med mätaravläsningar/kundnära arbeten säger att dom inte ens alltid ids polisanmäla dylika fall då polisen ändå inte bryr sig! Det dom gör är att slita bort tjuvkopplingen och meddelar fastighetsägaren att han bör ta dit en elektriker som återställer anläggningen till föreskriftsenligt skick. Dock håller dom självklart koll på såna kunder i fortsättningen! Självklart polisanmäls grövre fall av mätarfusk!
Vet inte hur mycket man ska berätta (det här är ju inte "flash Back", hehe) men det är det som är vitsen, ingen tjuvkoppling behövs, trådskaparen verkar ju dock veta :D
Om "avläsaren" är en "medveten" person så ska han väl anmäla sånt han/hon sett? Återställ snarast och blir det något så kommer det att stå ord mot ord, de måste ju ta dej på bar gärning för att det ska bli något, de kan inte fälla dej på en misstanke.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg