undrar om det är mkt

lois

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
stockholm
Hoj
R1-02
undrar om det är jobbit att åka från stockholm till göteborg o hem igen på samma dag
och vad tar det till göteborg :va

har en r1 02
 

IronMike

Guest
lois skrev:
2253333 undrar om det är jobbit att åka från stockholm till göteborg o hem igen på samma dag
och vad tar det till göteborg :va

har en r1 02
Har klämt 1h 40 min till Jönköping från Sthlm.. Snittfart runt 200 blås inkl ett snabbt depåstop strax söder om Norrköping, det var TUNGT, helt slut.

Efter Jönköping blir det ännu jobbigare om man ska hålla uppe tempot...

Alt åker du via Örebro istället för E4an, man kan klämma den vägen ganska fort också, men det är mer riktig motorväg att ta E4an..dock kan man komma undan en del trafik, beroende på vilken tid man kör.

Har kört till gbg, via E4an, dock med amg på 2h 40 min. Då behövde man inte stanna en enda gång, samt mkt bekvämare, svårt att tro att det går att köra fortare med hoj. Farten ner till jönköping låg aldrig under 240, nålen låg runt 260 i snitt, på pheta rakor neråt botten 330 tills det tog stop + mer varv... Sen ngt vägarbete, ett å annat ställe med trafik där man fick sakta ned, sträckan efter Jönköping är besvärlig - "tidsmässigt", finns så många partier man knapt kan köra om på....

Varning för:

Nyköpingspolisen... De börjar hålla igång redan norr om silleskrog, samt ett par mil efter Nyköping söderut, och de jagar dag som natt, ganska duktigt!!! Kolla noga alla av och påfarter, om det syns ngt lyse, om någon är påväg på påfarten när du åker förbi, kolla även bilar/bågar med släckta lysen som står en bit ner på avfarterna, för de kan snabbt dra upp igen å åka efter....sen har jag råkat ut för fordon bakom, svenska polisen, som medvetet kört utan lysen på för att undvika uppmärksamhet!!

Har även hört lite att sveriges blivande trafikpoliser praktiserar mkt där omkring, varje gång jag brassat förbi så har det varit saker på g där...haft flyt några gånger, några gånger har de sett mig blåsa på och det har blivit battlefight, men sluppit helikopter å kommande vägspärrar...andra har inte haft samma tur.
 
Last edited:

Karsten

Va fan..!!
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
not now...!
lois skrev:
2253333 undrar om det är jobbit att åka från stockholm till göteborg o hem igen på samma dag
och vad tar det till göteborg :va

har en r1 02

Du får väl vrida ut lite så slipper du ju att sitta på hojen så länge........
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
lois skrev:
2253333 undrar om det är jobbit att åka från stockholm till göteborg o hem igen på samma dag
och vad tar det till göteborg :va

har en r1 02

Jag körde Gbg t.o.r samma dag för två veckor sen. Ska du köra hyfsat lagligt, stanna och äta/mugga så får du räkna med ca 4½h enkel resa. Funkade bra för mig iaf, men visst var man slut när man kom hem igen.
 

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
Får man fråga varför?

Du ska tur och retur på samma dag vill säga? :va
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Lär ju vara toksegt att köra sthlm-gbg turoretur på samma dag.
Ligga och pressa motorväg är ju det sämsta.

Sen så är ju trafikpolisen väldans aktiva just nu så kanske värt att inte brassa helvet.
 

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
Du lär bara vilja sova när du kommer till Göteborg om du svinat hela vägen ner, sen ska du hem samma dag också.... kul..
Ta tåget eller flyget ff, motorväg + hojj suger ju så fett :(
 

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Världsmetropolen Sthlm
Hoj
Letar ny...
lois skrev:
2253333 undrar om det är jobbit att åka från stockholm till göteborg o hem igen på samma dag
och vad tar det till göteborg :va

har en r1 02
Det kommer vara riktigt jobbigt. Sen kanske man inte kör riktigt så trafiksäkert som man borde de sista 100-200 km eftersom man är så pass trött. Hur mår hojen?? Hörde att du var ute och övningskörde vid älvsjömässan med den,...

Ska du köra så tänk på att du kör sämre ju tröttare du blir..
 

FTW

WTF?
Gick med
2 May 2006
Ort
-
Hoj
800, blåsvart
Usch va drygt. Jag skulle ha kört enkel resa och hem igen dagen efter..

IronMike skrev:
2253337 battlefight
??

"Strid-kamp"? Kamp-strid? Strid-Strid? Kamp-Slagsmål? Har du Slagsmåls-Kampar med trafikpolisen?? Låter jobbigt..
 

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
Mr_Nilsen skrev:
2253577 Du lär bara vilja sova när du kommer till Göteborg om du svinat hela vägen ner, sen ska du hem samma dag också.... kul..
Ta tåget eller flyget ff, motorväg + hojj suger ju så fett :(

Håller med...transportsträckor på motorvägar suger kraftigt. Massa j**la husvagnar och annat löst folk som är ute och far. :D

Vägar är som kvinnor...ju fler kurvor desto bättre...ja, ni vet, say no more! :tummenupp
 

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
tokmaa skrev:
2253595 Håller med...transportsträckor på motorvägar suger kraftigt. Massa j**la husvagnar och annat löst folk som är ute och far. :D

Vägar är som kvinnor...ju fler kurvor desto bättre...ja, ni vet, say no more! :tummenupp

Så en motorväg är som en kvinna utan en fin rumpa o pytte små tuttar :tuttar höhöhö
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Mkt poliser mellan skövde och alingsås. Blir lätt att man kör jättefort pga motorvägstristess.
Om jag var du så skulle jag starta riktigt tidigt så man hinner pausa och räta upp kroppen ordentligt innan man tjör tillbaka.
 

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
Mr_Nilsen skrev:
2253805 Så en motorväg är som en kvinna utan en fin rumpa o pytte små tuttar :tuttar höhöhö

Tolka det hur du vill... :arsele :tuttar

Nog med snusk...trevlig midsommar på er!!! :fyllisar
 

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Tjörn/Västkusten
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Jag veckopendlat Sthlm - Gbg i ett år med bil så jag anar hur du kommer att uppleva din "tripp".
Mitt råd är avstå...
Mycket trafik
Många poliser
Värsta trafikhelgen på hela året! :)
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Spelar la ingen roll vilken maskin du har?
Får ju ändå inte köra mer än 110 km/h. :tungan :gnissla
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Jag har, 2 ggr, kört Göteborg - Härnösand på en dag med en gammal GPZ900. 78 mil enkel resa. Trött som fn, ont i baken och bortdomnade lemmar (och då menar jag alla lemmar :hihi ).

Då bör du väl klara detta tor med lite vila i GBG innan du åker hem igen. Frågan är hur lång tid du har på dig?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Från sthlm till piteå är en resa på 90mil enkel väg.
Körde hem hojjen från sthlm i november, det regnade ca 50% av vägen. som varmast var det +9 grader..
Efter 75mil började det göra lite ont i knä och nacke. fast jag stannade i umeå och rätade ut kroppen och käkade på max. Sen var det bara att fortsätta!

Så t.o.r sthlm-gbg med fin väg.... inga större problem tror jag..
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top