Undrar hur detta skall sluta 3 st orkaner på gång

Såklart jättehemskt för alla drabbade, men det är ändå lite ironiskt att US and A har en av de största klimatförnekarna som president. Hur mycket bevis behöver en människa för att inse att något måste förändras, liksom.

Kan vi inte bara konstatera att detta är ett tecken till Trump att signa klimatavtalet :tungan

Kan vi inte bara konstatera att detta är ett tecken till Trump att signa klimatavtalet :tungan

Lyssnade du på Trumps tal om varför han ville gå ur?

Dvs att han inte ville betala straffavgifter för USA medans Kina har frikort i 30 år, och det ger vissa problem med konkurrens :)

Såklart jättehemskt för alla drabbade, men det är ändå lite ironiskt att US and A har en av de största klimatförnekarna som president. Hur mycket bevis behöver en människa för att inse att något måste förändras, liksom.

Ja, och de ligger som vanligt före i tiden, de värsta hitintills är väl hundra år gamla..

Ja, vad handlade tråden om nu igen?

Jag vet vad tråden handlar om, men det gör ändå inte att jag begriper vad du menar ditt inlägg.
Jag skulle kunna tolka det som om att du menar att eftersom det fanns naturkatastrofer redan för 100 år sedan så betyder det att vi inte behöver bry oss om hur vi påverkar miljön idag, men det är så jäkla dumt så därför hade jag hoppats på att du skulle förtydliga vad du menade.

Men alltså, orkaner har alltid funnits men i kallare klimat så blir de inte så kraftiga. Det som händer med stigande grund temperatur är att orkanerna blir kraftigare. Men det har väl aldrig Trump idioten fattat. :dummer

:hjälm

Jag vet vad tråden handlar om, men det gör ändå inte att jag begriper vad du menar ditt inlägg.
Jag skulle kunna tolka det som om att du menar att eftersom det fanns naturkatastrofer redan för 100 år sedan så betyder det att vi inte behöver bry oss om hur vi påverkar miljön idag, men det är så jäkla dumt så därför hade jag hoppats på att du skulle förtydliga vad du menade.

Snarare att några orkaner inte med automatik beror på temperaturhöjningar.

- - - Updated - - -

Orkaner? Jag visste inte att orkaner kunde bli så gamla. :va

Orkaner dör aldrig,de döps bara om.

Snarare att några orkaner inte med automatik beror på temperaturhöjningar.

Inte per automatik kanske. Däremot är det rätt vedertaget att temperaturhöjningen påverkar klimatet negativt. Bara för att man stoppar huvudet i sanden eller, som ett barn, vägrar samarbeta för att någon annan slipper undan så betyder inte det att problemet försvinner.

Finns en dokumentär om det (Day after tomorrow)
a28ed3eeb5f90e70b5a11feeb2ecb95c.jpg

Inte per automatik kanske. Däremot är det rätt vedertaget att temperaturhöjningen påverkar klimatet negativt. Bara för att man stoppar huvudet i sanden eller, som ett barn, vägrar samarbeta för att någon annan slipper undan så betyder inte det att problemet försvinner.

Problemet har alltid funnits, och domedagspredikanter som vill åt dina pengar är lika gammalt som mänskligheten.

Ha lite tilltro till människan förmåga till anpassning och överlevnad.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT