Undrar hur det känns....

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
... för såna som Collin McRae när en "Rookie" som Rossi klockar snabbare tider än de!

:Bugar

"MotoGP World Champion Valentino Rossi had the opportunity to display his sheer speed on four-wheels in last weekend’s Monza Rally Show in Italy, as he teamed-up with Carlo Cassina to compete on a Subaru Impreza WRC prepared by Prodrive.

The Doctor took second overall in the main event, as he was beaten by just 5.6s by Italian veteran Dindo Capello, but he shone in the final showdown which saw the drivers going head-to-head on a 1,500m gymkhana set in the main straight of the Monza circuit.

Valentino Rossi has successively beaten Felice Re and Rinaldo Capello to qualify for the finale, which saw him face former WRC Champion Colin McRae. The Yamaha rider eventually took victory by just 1.390s ahead of the Scottish legend, who was driving a Skoda Fabia WRC.

Rossi will be back on two-wheels next week as he’ll be testing in Sepang, Malaysia, with the Yamaha Factory team."

Källa: Motogp.com

Ja, han är uppenbarligen inte helt talanglös, den där rossi. Undrar om han har nån vidare bollkänsla?

Tror inte det finns många som i dagsläget tvivlar på om han förr eller senare kommer att börja tävla i bilvärlden. Själv tror jag att han kommer att köra för Ferrari, annars hade de nog inte låtit honom bara hoppa i en formel-1 bil och leka runt testbanan. Han har testat F-1 bilen 3ggr om jag minns rätt, det lär deffinitvit bli fler gånger...

Schumachers dagar som F-1 mästare är nog räknade :D

Är nog ung så myckert som skodan är sämre än en Subaru så det är nog inte så farligt!

Det är väll mig veteligen det enda vettiga som Rossi har presterat på tävling så jag tror nog inte McRae är speciellt oroligt för den gossen.

Visst är han duktigt men han kommer alldrig att vinna WRC eller F1!

När han redan efter andra gången i hela sitt liv i en F1-bil klockar tider som är bara några få sekunder efter schumacher så lär han bara bli bättre och bättre med tiden tycker jag! Rossi är ett jeni inom racing, det är inget snack om saken. Det säger jag inte för att jag är hans största beundrare eller nåt sånt. Det är nog bara att kolla på det han presterar och dra den uppenbara slutsatsen.
Att säga att han aldrig kommer att vinna WRC eller F1... ja, det kan bara tiden visa...

Never say never....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...