Undrande !

Mackan

LÄNGTAR EFTER GOTLAND
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Kawasaki ultra 250X / Warrior -03
Har sett endel köra omkring i T-shirt o jeans, shorts o T-shirt i stan !! undrar bara vad dom personerna tänker med ?
Visst " skulle bara åka till kiosken, tar det lugnt" men det finns ju bilister mm. som inte ser er, det blir inga snygga skrapsår efter ett sånt tillbud!
för helvete ! på med stället eller iaf. ett ryggskydd under tröjan.
Med en vänlig hälsning......

Mackan skrev:
Har sett endel köra omkring i T-shirt o jeans, shorts o T-shirt i stan !! undrar bara vad dom personerna tänker med ?
Visst " skulle bara åka till kiosken, tar det lugnt" men det finns ju bilister mm. som inte ser er, det blir inga snygga skrapsår efter ett sånt tillbud!
för helvete ! på med stället eller iaf. ett ryggskydd under tröjan.
Med en vänlig hälsning......

Jag åkte faktiskt i T-shirt och jeans igår... men jag skulle bara till kiosken :rolleyes:

RGV_250 skrev:
Jag åkte faktiskt i T-shirt och jeans igår... men jag skulle bara till kiosken :rolleyes:

opponera nu då att du skulle lägga dej i säg laglig hastighet 70 knyck... OJ!!! en oljefläck från en gammal schleeten 240... lägger dig ner... för att sedan upptäcka att hela du nästan är borta o ligger rester av dej inbränt i asfalten.. och att jeansen har bränt fast i huden så hårt att det knappt går att ta bort.. hade du ångrat dej då att du åkte i t-shirt då?

robb skrev:
opponera nu då att du skulle lägga dej i säg laglig hastighet 70 knyck... OJ!!! en oljefläck från en gammal schleeten 240... lägger dig ner... för att sedan upptäcka att hela du nästan är borta o ligger rester av dej inbränt i asfalten.. och att jeansen har bränt fast i huden så hårt att det knappt går att ta bort.. hade du ångrat dej då att du åkte i t-shirt då?

Tror fan han ångrar sig då...

Men jag kör inte heller alltid med komplett skyddsutrustning, det är fan jobbigt att kränga på sig allt om man bara ska ta sig en kort sväng. Dumt!? absolut! Det får man ångra sig den dagen man klotar utan skyddsutrustning.

Jag blir mer orolig över de ständiga avåkningar man läser och får höra talas om. Vad är det nu..? Fyra? Och sommarn har bara börjat..

:squid

RGV_250 skrev:

Förresten. Då var det nog dig jag såg och tänkte: :kocko

:hihi

Fast jag är inte mycket bättre själv.. vilket jag kom på sen.. :)

Ravin skrev:
Förresten. Då var det nog dig jag såg och tänkte: :kocko

:hihi

Fast jag är inte mycket bättre själv.. vilket jag kom på sen.. :)

så du har klotat i jeans o t-shirt?

Man blir inte lite kluven i denhär frågan!
Dels tänker jag att:
Man ska bara åka innanför 50-skyltarna.
Ingen som kör EU-moppe har ju annat än hjälm.
Man klarar sig långt på hjälm, ryggskydd, handskar och heltäckande byxor.

Men även:
Man kan stöta på dieselspill som gör det extra halt.
Hur kul ser man ut när man kanat på asfalten i 30-70 km/h.
Man kan ALDRIG lita på medtrafikanterna.

Jag kommer nog att fortsätta att köra i jeans under varma sommardagar inom 50-skyltarna.

Livet är en risk, det gäller bara att hålla den lagom liten.

robb skrev:
så du har klotat i jeans o t-shirt?

Nej, jag kör aldrig ikull. *ehm, host host*

Kör aldrig i t-shirt men i jeans och vanlig skinnjacka. På moppetiden körde man i t-shirt och hörde aldrig några moralpredikningar (gick i 70 km/h) men sen en kompis storasyster dog i mc-olycka för ett antal år sen så tänker man till en extra gång. Hon hade visserligen skyddskläder (landade på huvet och bröt nacken, killen som körde bröt handleden) så det är för mig ingen idé att diskutera kläder, snarare inställning till vad man håller på med. Att köra med insidan av huvet är viktigare än att ta på sig stället, tycker jag.

För 3 år sedan när jag hade min R1 2002 körde jag med bara t-shirt från Borås till Varberg :kocko :kocko det var extremt varmt den dagen och jag hade i.f.s en daineseväst under men ändå och enbart jeans!
Fick härligt brända armar efter den turen kan jag lova som sitter kvar än i dag där man ser vart t-shirten slutade på armen.. Men i efterhand när man tänker på det så är det ju idiotiskt.

Men för den delen... Jag har ett racingställ och dra på sig det för att åka i stan näää... men skinnjacka och jeans är ju bättre än t-shirt i alla fall så det kan man ju köra med i lugnare partier.

jo jag kan hålla med om att jacka o jeans är iofs ok inne i stan, men inte i t-shirt, fan jag vill inte bli ovän med nån, bara en tankeställare :)

Jag skulle ner till stan och käka.... i jeans och T-shirt....

Det slutade med 5 plågsamma timmar på sjukan när dom plockade asfaltsrester ur mina sjööööna skrubbisar....

En liten röd bil bestämde mitt öde då den blinka höger och sedan gjorde en U-sväng vänster!

:död <---- Både jag och hojen....

jag wheelade över på tullenbron i jeans och jacka.. gjorde rejält ont och mitt knä ser fortfarande förjävligt ut.. va väl mest pinsamt dock, så fyttihelvetes klantigt att jag fan förtjänade det :3freak

Det kan också göra väldigt ont även om man har helställ och bara kör i 70k/h :)

Edit: Menar alltså att när allt kommer omkring så handlar det om tur och otur, fast man ska kanske inte hjälpa oturen på traven genom att bara ha shorts och t-shirt.

Last edited:
ja jag kom att tänka på detta eftersom jag körde av vägen för 1 vecka sedan, hade allting på mig o klarade mig jävligt bra förutom en flis i ryggraden o en manna lårkaka.. så det klart jag hade tur tillskillnad från hojen som inte är något kvar av, all plast är åt helvete, hela fronten är kass bara väntar på att ramen ska visasig vara ok iaf !

*/ ?>
Back