Undra va det är för Ferrari han har rejsat mot?

Det är visserligen som att jämföra en lam pudel med en greyhound.

Det är väl dock så att det säljer att skriva just det han gjort i annonsen. Min åsikt är dock att bilen var galet ful.
 
Menar han verkligen att det är 300Hk + i den Saaben?
Mitsu TD04-15T är inte god för mer än ca 260Hk får man upp den i 300+ är man jävligt duktigt, inte ens Mitsu TD04-18T har det enkelt där uppe.


Zatzy nisse? Eller är det fejk? Bilen verkar mega risig i alla fall med tanke på alla felen :).


Jepp, segdragning är 9000 Aeros fina sida :), där smiskar det det mesta.


edit: Men tanke på skicket bilen verkar vara i och att den inte kan ha 300+ kusar. Så måste det vara denna Ferrari´n han tävlade mot.

f50_092902_003.jpg
 
Last edited:
Jag hade aldrig köpt den, den drar ju olja. "En mkt snabb SAAB 9000 2,3llt-95:a, har gått 26770 mil och drar inte ingen olja." :rofl
 
An3Azz skrev:
Ingen omöjlighet om det gäller acc 70-110 på högsta växeln, gamla Saab 9000 Aero slog ju Ferrari Testarossa på fingrarna just mellan 70-110 km/h i flera tester när den kom.
Men han skriver att han har rejsat mellan 50 och 280 km/h...
 
McB skrev:
Jag hade aldrig köpt den, den drar ju olja. "En mkt snabb SAAB 9000 2,3llt-95:a, har gått 26770 mil och drar inte ingen olja." :rofl



Om jag vore du hade jag bytt din Ferrari mot den. :rolleyes:
 
Den är säkert jättesnabb,men hur han än vrider och vänder på det så är det fortfarande en SAAB... :zpy
 
Förmodligen har han kört om en Ferrari som inte har gett fullt. För då hade han inte haft en suck.
Brorsan rejsade med en 360 modena, med sin V70R (som förvisso inte har 300+ hk, men väl 250 ärliga hk) och han sa att det kändes som om han (brorsan alltså) la i backen, och då är inte 360:n den värsta.
Ferrarin hade fläskat ifrån honom som ingenting, men lugnat ner sig efter att han visat var skåpet skulle stå.
Då körde brorsan upp brevid honom. Då satt de en gubbe på 50+ och log brett och gjorde tumme upp.

Brosan 37 år, blev som ett barn, och ringde mig och berättade osammanhängande om sin upplevelse.
 
Allvarligt?

300 hk och toppfart på 284 km/h ?

Med tanke på bilens vikt etc. och att han skriver att den är så väldans snabb i mellanregistret så låter det en smula otroligt.. :rolleyes:
 
Jag är ännu inte slagen i några race, när det gäller 50-280km/h

Bilens toppfart idag är ca: 265 km/h

hur går detta ihop? han recsar 50-280 men bilens topphastighet är 265?
jag får det inte att gå ihop :va
 
gaffel46 skrev:
Jag är ännu inte slagen i några race, när det gäller 50-280km/h

Bilens toppfart idag är ca: 265 km/h

hur går detta ihop? han recsar 50-280 men bilens topphastighet är 265?
jag får det inte att gå ihop :va

Om du läser hela texten så kommer du nog underfund med varför det står som det gör.
 
ec2bme skrev:
Förmodligen har han kört om en Ferrari som inte har gett fullt. För då hade han inte haft en suck.
Brorsan rejsade med en 360 modena, med sin V70R (som förvisso inte har 300+ hk, men väl 250 ärliga hk) och han sa att det kändes som om han (brorsan alltså) la i backen, och då är inte 360:n den värsta.
Ferrarin hade fläskat ifrån honom som ingenting, men lugnat ner sig efter att han visat var skåpet skulle stå.
Då körde brorsan upp brevid honom. Då satt de en gubbe på 50+ och log brett och gjorde tumme upp.

Brosan 37 år, blev som ett barn, och ringde mig och berättade osammanhängande om sin upplevelse.


Jag körde mot en modena med R1:an förförra sommaren på motorväg. Hade då Goretex-ställ och full ryggsäck på mig. Rejset började i 110-120 km/h och jag drog till ungefär 260. Jag drog honom men det var inte med speciellt mycket efter jag passerat 200 så ja en saab har nog lite problem tror jag . :D
 
hahaha en tung saabjävel som helt plötsligt fått över 300+ hästar drar en ferrari 50-280 och alla porschar också...dummaste jag hört, vad väger en sån där saab egentligen? 1.6 ton?

Det var ju inte nådigt med fel killen hade på bilen heller verkade det som...
:tomten

sen kan man ju undra hur många av de original 170hk som finns kvar efter en 26 000 mil :7peta

edit:

Sen kan man ju undra om man verkligen tjänar 130hk plus på dessa modifikationer...

Chippad hos ChipCenter
* Välljudande Dumpventil från Bsr
* Mitsu TD04-15T turbo
* K&N filter
* 3” avgassystem från turbon

tror nog jag vill se tidkort på strippen och ett bänkningspapper på den där bilen innan jag tror på någon form av prestandasnack från den killen...
 
Last edited:
jag vart frånkörd av en volvo 850 på motorvägen med min tl1000s (helsystem kn dynjetad)

fast jag släppte vid 280 då de blåste friskt den dagen :)
han fortsatte o öka :yoparty :yoparty :yoparty
körde upp brevid han senare o han fick en :tummenupp
 
några 280 är inte omöjligt med en sån,
jag har gammla modellen av SAAB 9000 Turbo, den gör 240. ORGINAL med 42000mil på mätarn. 175hk...
saabarna är kända för att vara enormt snabba från 50 å uppåt, men att den skulle spöa en modern sportbil 50-280 tvivlar jag på inte med orginal lådan iaf.
kan mkt väl tänka mig att den åker ifrån det mästa på 4hjul 50-200 men sen är åker de moderna sportisarna iväg utan tvekan.


Edit, kolla på den här...
http://www.maptun.com/cars.php?car=Saab 9000&page=&id=10

http://www.blocket.se/view/3669176.htm?caller=obl_s&l=0&city=0
 
Last edited:
Superbee skrev:
hahaha en tung saabjävel som helt plötsligt fått över 300+ hästar drar en ferrari 50-280 och alla porschar också...dummaste jag hört, vad väger en sån där saab egentligen? 1.6 ton?

Det var ju inte nådigt med fel killen hade på bilen heller verkade det som...
:tomten

sen kan man ju undra hur många av de original 170hk som finns kvar efter en 26 000 mil :7peta

edit:

Sen kan man ju undra om man verkligen tjänar 130hk plus på dessa modifikationer...

Chippad hos ChipCenter
* Välljudande Dumpventil från Bsr
* Mitsu TD04-15T turbo
* K&N filter
* 3” avgassystem från turbon

tror nog jag vill se tidkort på strippen och ett bänkningspapper på den där bilen innan jag tror på någon form av prestandasnack från den killen...


Men hallå...jag har en 93 -00 iofs och med Nordic stg 3+ så plockar jag ut 280/400 och som orginal är det 154/? och det är med orginal turbon då.....så omöjligt är det inte...så 130+ med dom moddningarna är inte nåt konstigt.

Och ja, min SAAB väger 1.6 ton :tungan
 
Jag var ute me polarens Supra MK4 igår som har 650 hk. Den dödar ferraribilar iaf. :tuttar
 
Min 855 turbo gjorde 275 på mätaren med förstora däck.
Den hade 270 hk i motorn efter chip rotortest finns :tummenupp
Men den där killen är ute på fjället o cyklar tror jag :va
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top