Undra om gubben har rätt?

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Står i beredskap å ska köpa en KTM 640 i dagarna å tänkte väl skaffa Bilsport-MC s offroad försäkring då dom ligger Många tusen under alla andra bolag dock kräver dom ju att man har den inlåst natte tid på adressen där man e skriven.Så hade pratat med en gubbe i föreningen där jag bor (Bor i bostadsrättslägenhet i höghus) Å frågat han om det finns nått ställe där man kan förvara sin mc? Ja sa han vi har ett mopped förråd som e godkänt för 3 st moppar av nån brandförening. Ok tänkte jag det låter ju bra för det e väl tankvolymen dom e rädda för när dom skiljer på MC å moppe men en Supermotard har ju ungefär samma tankvolym som en Mopped av cross modell.Ringde gubben idag å frågade? NEE säger gubben när jag pratar med honom Det e så att om vi tar in en mc i moppedförrådet då kommer fler vilja ha sina motorcyklar där.Det kanske e sant men va fan vi har ju förråd för att dom ska utnyttjas å inte för att dom ska stå tomma å man får ju använda kösystem som man har till vanliga parkeringsplatser Å sen får man väll sätta en gräns för hur stor tankvolym mc eller moppen får ha för att få förvaras i förrådet.Å där jag bor står det 5 st höghus brevid varandra som e 12 våningar höga med en stor parkering framför.Å finns väl ca 3 st som har mc på alla lägenheter i alla 5 husen. Å finns ju Mopped förråd i varje hus så utrymme måste det ju finnas.Ska ju bara ha den där under sommarmånaderna förvarar den på annat ställe under vintern.Så fan nån som vet vad som gäller vid förvaring av Mc i mopedförråd?

Han har väl lite rätt såklart, men det borde kunna erbjudas någonting ändå tycker man väl.

Du skrev att du bor i en bostadsrättslägenhet. Engagera dig i föreningen då, försök bli en i styrelsen, då har du lite att säga till om. Prata ihop dig med fler Mc-ägare i huset.

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard