Undomsfängelset i Ryssland

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Ungdomsfängelset i Ryssland

Någon mer än jag som såg dokumentären igår?
Satt och "zappade" mellan kanalerna när jag blev sittande på pallen framför tv:n... Efteråt blir man bara arg och frustrerad! Vad är det för fel på folk? ska det vara så svårt att tycka om sina barn?
Har svårt att släppa den lilla "tjocka" pojken som bara känns så oskyldig

Ta er tid att se den
http://svtplay.se/v/1757998/ungdomsfangelset

Last edited:
Jag såg det också. Funderade på att visa det för ungarna så kanske de lär sig att uppskatta sitt liv i Sverige.

Vi är nog snart där, jag ger det max 20 år. Så går det när man blir förslappade vad det gäller barnuppfostran och skola.

Jag har inte tid och kolla för jag ska till Sovjet i egen hög person imorgon.
Något man bör känna till? :gnissla
Men en sak vet jag:
Ordning och reda, städa på fredá

Jävla festliga straffskalor, han som stal sylt och saltgurka fick tre månader mer än han som satt för mord? :va

Jävla festliga straffskalor, han som stal sylt och saltgurka fick tre månader mer än han som satt för mord? :va

Det drabbade antagligen någon stackare med affär när han stal, han som mördade kanske gjorde det lite billigare för samhället?
Jag gillade deras frisyrer, jag funderar starkt på att anamma det till nästa klippning.

Sjukt intressant program. Råkade också få på det och blev sittande. Säga vad man vill om att sätta 12-åringar och kanske yngre i fängelse men när man hör hur de hade det innan så var det ju knappast värre än det. Fy fan för Ryssland, jävla känslolösa suputer allihopa.

Frugan började gråta och ville adoptera den lille pojken som hade stulit bröd och kläder eller vad det var. Och för att bespara alla PK-medlemmar besväret så är det skillnad på det och hojtjuvarna här i Sverige. Där snor man bokstavligt för att överleva dagen. Den lille stackaren hade ingen som kunde ge honom någon mat och tog saken i egna händer istället.

Jag såg det också. Funderade på att visa det för ungarna så kanske de lär sig att uppskatta sitt liv i Sverige.

De där ungarna blev ju räddade från alkoholister, droger etc. och allmän misär, de såg ju att ha de riktigt bra. för de flesta var nog 2-3 år där inget straff.

edit:såg bara 13 min och inte hela programmet

Last edited:
såg den nu ikväll. helt stört att det ska behöva gå såpass långt för att dem ska få det såpass "bra" . det ser ju onekligen ut som att livet är relativt gott i ungdomsfängelset för de minsta.

Inga föräldrar som övergöder sina barn ialf och misshandlar dem på det sättet. Sen det lilla man kan se i dokumentären verkar det vettigt, Sverige borde ta efter i vissa fall.

Det där är kvalitets-TV. Nästan så att jag funderar på att betala licensen.

Håller med, en annan sak jag undrar över är om inte det här var ett av de bättre fängelserna som de fick filma innefrån.

Inga föräldrar som övergöder sina barn ialf och misshandlar dem på det sättet. Sen det lilla man kan se i dokumentären verkar det vettigt, Sverige borde ta efter i vissa fall.

91% återfall ,vad är siffran för Sverige?

Last edited:
91% återfall ,vad är siffran för Sverige?

Jadu de kommer ut när de är 15år ingen familjemedlem som vill veta av dem eller kan ge dem mat så de får stjäla för att få mat på bordet/bänken.
Ghettoungar som åker in, gör brott första dagen de kommer ut i Sverige också men då bara för att de inte kan låta grannens moppe vara ifred.

Riktigt så dåligt går inte Sverige så vi kan jämföra oss med Ryssland, sen kan jag fortsätta om du vill=?

Mycket intressant program. Även om det verkar brutalt att slänga småbarn i fängelse så verkar ju majoriteten av dem ha det bättre än hemma.

Sjukt intressant program.....

..... Och för att bespara alla PK-medlemmar besväret så är det skillnad på det och hojtjuvarna här i Sverige.

PK=?

Ungdomsfängelse ?

Barnfängelse skulle jag kalla det. Sen tycker jag det är rätt sjukt att dom sätter samma barn som mördat 2-3st i ett fängelse med barn som stulit lite mat.

Jag tror ju ryssarna gör det för sin skull. Perfekt när dom är 16-17 att gå direkt från fängelset direkt in i armén. Dom styrs ju som en arme redan på barnfängelset så dom lämpar sig perfekt i en miljö som armén.

Inte lustigt att många i ryska armén är psykfall..

Var det bara jag som såg att Matt Damon var med?

F.ö. var det helt ärligt ett bra program.

Man ser ju att en del av ungarna inte är riktigt friska. Fullt förståeligt enligt mig dock..

Killen som satt där för mord, och som aldrig fått gå på bio osv skulle jag tagit hem any day of the week om det fanns en chans.

Kan inte riktigt förstå hur grabbarna lyckas överleva.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg