Undertray o skyltfråga....

Har beställt en skylt som är 14*10cm! Hur vansinniga tror du polisen/besiktningen skulle bli på det. Kan byta vi besiktning men jag tror det blir drit fett på bågen. Kanske skulle man klistra den på huggern :D Fantastiskt olagligt eller :confused: Lita på att Sunne kommer få lite fler mc på besiktningen i år ;)

:hej Välkommen till Sunne..........fy fn va dålig jag är i dag :öl i går [/QUOTE]

Vad är det för bullergräns numer?? Min stackars hoj kommer troligen inte högre än 102 dB med det nya systemet på, men det är väl inga problem att komma igenom med det om jag ringer och bokar tid med dig ;)

Garpe skrev:
Jag undrar hur mycket av bakdäcket som får vara fritt... Måste man ha en bakdel över den... Håller nämligen på o grejar me hojjen min... Tyskbygge.. :rodnar

se själv... är den övre godkänd... skulle den udnre va?

Och sen undrar jag om man kan ta två tex dimljus till en bil, sätta den en rakt fram sopm hel lyse... vinkla den ena neråt o få den verka som halvjus... o sedan låta växla mellan dem.. ??

Behöver ju ingen stänkskärm så det är lungt!
Dimstrålkastare som halvljus svar NEJ!

Vad är det för bullergräns numer?? Min stackars hoj kommer troligen inte högre än 102 dB med det nya systemet på, men det är väl inga problem att komma igenom med det om jag ringer och bokar tid med dig ;) [/B][/QUOTE]

:D no problemas! 103db är gränsen

:D no problemas! 103db är gränsen [/B][/QUOTE]

Det var som attan! Då är man ju laglig ju :(
Tur att nummerplåten inte är större än 80x110 mm, men fullt läslig från 20 m eller så om man har MYCKET starka glasögon :tummenupp

YZF-1000-R1 skrev:
:rodnar Nopp ska sitta där den ska å inte i hjulhuset det godtar "vi" inte.

Endast regskyltar från Vägverket är godkända+glöm ej reflexen när du ska besiktiga.....
även om jag jobbar på Bilprovningen så kör ju inte jag omkring så...fixar jag till när jag besiktigar :D
Det måsta alltså sitta en reflex UNDER skylten eller vad gäller här? Vart skall det finnas en reflex?

Pappsen skrev:
Det måsta alltså sitta en reflex UNDER skylten eller vad gäller här? Vart skall det finnas en reflex?

Reflex ska sitta "synligt bakpå" MCn... alltså oberoende vart skylten sitter!

besiktning

När jag ifjol besikta min retta -99a så så satte jag tebax original delarna , och lät miniskylten sitta kvar, bakom bakhjulet, men gubbarna på besiktningen titta bara på varann och skratta, hade missat att man skulle ha reflexen, men besiktarn garva bara och sa att han skriver att den var sprucken så jag skulle slippa ombesiktning, för, jag citerar, "-den sitter väl inte kvar så länge hahaha".

Det tyckte jag var bussigt, och åkte därifrån med ett litet osäkert leende... :rodnar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman