Undertray o skyltfråga....

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Håller på att snickra en undertray till min 9:a..... Då är frågan : Får man flytta in skylten i hjulhuset ?? Vad jag hört innan är att man får det... om man har lampa och att skylten är synlig ifrån 5 meter.

Häromdagen hörde jag med den lokale mc-handlaren , som jag trodde var en pålitlig källa , o han sa att besiktningen skriker högt o drar din balle i gruset om dom får se skylten där !!!!!

Vilket alternativ är det egentligen som gäller ????... Nån som vet ???

Har hört nåt om nån lag som säger att regskylten ska sitta längst bak på fordonet......men jag är inte säker om det är så :rolleyes:

Men alla choppers då ??...Dom har ju skylten vid svingen ???..... Har sett flera stycken HD , som har skylten vid transkåpan o det är ju i höjd med våra fotpinnar ?????

Ok...väl synlig bakifrån..... Betyder det att man får ha den i hjulhuset ???

Enligt SFRO så är kravet att: "samtliga i registreringsskylten ingående bokstäver och siffror under mörker och vid klar sikt kan avläsas på ett avstånd av minst 20 meter".

Den behöver inte sitta efter hjulaxeln, men den skall kunna läsas snett bakifrån åxå. Typ gående skall kunna se. Det tyder väl på att fransmopparna inte får ha skylten på svingen. Så har man seatpipes så är det lungt, annars döljer ljuddämparen juh. Själv åkte jag i 3 år utan problem.

Men det står inte att man inte får montera den upp o ner :D

//Fredde

:rodnar Nopp ska sitta där den ska å inte i hjulhuset det godtar "vi" inte.

Endast regskyltar från Vägverket är godkända+glöm ej reflexen när du ska besiktiga.....
även om jag jobbar på Bilprovningen så kör ju inte jag omkring så...fixar jag till när jag besiktigar :D

YZF-1000-R1 skrev:
:hej Välkommen till Sunne..........fy fn va dålig jag är i dag :öl i går

Jag undrar hur mycket av bakdäcket som får vara fritt... Måste man ha en bakdel över den... Håller nämligen på o grejar me hojjen min... Tyskbygge.. :rodnar

se själv... är den övre godkänd... skulle den udnre va?

Och sen undrar jag om man kan ta två tex dimljus till en bil, sätta den en rakt fram sopm hel lyse... vinkla den ena neråt o få den verka som halvjus... o sedan låta växla mellan dem.. ??

Bifogat

• bäst2+bäst3.jpg
    bäst2+bäst3.jpg
    65.4 KB · Visningar: 553
Last edited:
Jag letar febrilt efter en snygg undertray men finner bara lösningar med en "klack" för reg. skylten!! Jag vill ju ha skylten längre in och då skulle det inte se bra ut med den som dessutom "skitar" ner intrycket. Kanske har du en bra leverantör som du känner till :confused:

Garpe skrev:
Jag undrar hur mycket av bakdäcket som får vara fritt... Måste man ha en bakdel över den... Håller nämligen på o grejar me hojjen min... Tyskbygge.. :rodnar

se själv... är den övre godkänd... skulle den udnre va?

Och sen undrar jag om man kan ta två tex dimljus till en bil, sätta den en rakt fram sopm hel lyse... vinkla den ena neråt o få den verka som halvjus... o sedan låta växla mellan dem.. ??

Värför bygger du tyskbygge ?? ska du börja exportera hojjar till tyskland eller ?

den påminner lite om min... under kjolen:fakta

Bifogat

• 4 anpassad.jpg
    4 anpassad.jpg
    55.6 KB · Visningar: 337
Re: Re: Undertray o skyltfråga....

Pappsen skrev:
Jag letar febrilt efter en snygg undertray men finner bara lösningar med en "klack" för reg. skylten!! Jag vill ju ha skylten längre in och då skulle det inte se bra ut med den som dessutom "skitar" ner intrycket. Kanske har du en bra leverantör som du känner till :confused:

Den undertrayn jag har e helt slät (utan klackar och annat skit) den e köpt på KKracing, men den e dock utan lamphållare

kolla här..ö.du har väl sett den innan, men så d vet vad jag menar

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=436

fluppen skrev:
Värför bygger du tyskbygge ?? ska du börja exportera hojjar till tyskland eller ?

den påminner lite om min... under kjolen:fakta

Nääää.. ska börja importera tyskar istället... :D

Har du en tysk kjol på då? :tummenupp

Back