Undertray dioder som inte lyser!?!

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
jag har ett problem med lysdioderna på min undertray. Det är 10 stycken dioder som ska lysa hela tiden, och 4 stycken i mitten som fungerar som bromsljus. Som man ser på bilden så är det 5 stycken dioder (inte bromsljus) på den vänstra sidan som inte lyser. dom kan ju knappast ha slutat fungera, lysdioder ska väl ha en jäkla lång livstid? kan det vara någon kontakt som strular? :va

hjälp :brinnerup

Bifogat

• 100_0092.JPG
    100_0092.JPG
    27.3 KB · Visningar: 155
Nästan omöjligt att ta kål på en lysdiod om du inte har för hög spänning. Har du det så kan dom ha gått sönder.

Har dom nånsin fungerat? Om inte kan man ju alltid kolla så dom inte är polvända fel.

TomTroll skrev:
Nästan omöjligt att ta kål på en lysdiod om du inte har för hög spänning. Har du det så kan dom ha gått sönder.

Har dom nånsin fungerat? Om inte kan man ju alltid kolla så dom inte är polvända fel.

jag köpte hojjen för en månad sen ungefär, dioderna lös inte då heller. ska kolla polerna

jag tror dom är brända.. känns som att den som gjorde trayen borde märkt att han kopplat fel då dom inte lös... då borde det vara gör om gör rätt som gäller..

myspinnen skrev:
jag tror dom är brända.. känns som att den som gjorde trayen borde märkt att han kopplat fel då dom inte lös... då borde det vara gör om gör rätt som gäller..

ok tackar! vem kan göra det åt mig?

Vad har du för sockel till "diodlampan"? Om originalsockeln (Ba9s eller vad nu den 2-poliga heter) så funkar dessa från ebay utmärkt. Jag köpte tre st därifrån och fick dem efter 10 dagar. Betalade med pay-pal så total kostnad inkl. frakt blev 122 sek. 12 dioder/lampa och bara att plugga in om du har rätt sockel. :tummenupp

5 timmar kvar på denna auktionen så det är bara att handla :)

Bifogat

• led.GIF
    led.GIF
    70.4 KB · Visningar: 84
underbart! tusen tack ska ni ha! nu ska min det nog lysa tills nästa säsong

Polvända..??

JiMpA skrev:
Ingen annan som har något att tillägga? :)

Är dioderna imiterade "glödampor" eller riktiga lysdioder. I vilket fall som helst är ju polariteten viktig. Är det flera än en? Seriekopplade..?? eller hur har förre ägaren fibblat till det???
De hade ju aldrig lyst?

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS