undertail till en gsxr 1100-95

gixxen 1100

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
95,suzuki,gsxr1100w
hej! jag undrar om någon vet nåt bra ställe där man kan få tag på
undertail till en gixen 1100 -95 ?eller hur man kan bygga en egen.
har även funderat på om bakprtiet från en 750 passar på en 1100.
tacksam för svar mvh
gixxen 1100

Gör som jag jag o Lobo Gixxer gjorde på min förra Überfighter.
Vi tog en bit böjbar plexiglas som vi lackade invändigt med Hagmans
svarta färg o skruvade dit den. Vi mätte ut först givetvis:tummenupp

Bifogat

• Überfighter4.jpg
    Überfighter4.jpg
    73.5 KB · Visningar: 142
ser ju helt ok ut ,men e det en gixer på bilden.känner inte igen bakpartiet
har du inga fler bilder:yoparty

Ah....glömde säga att baken är från en R1:tummenupp

Hittar inte dom andra närbilderna på baken o undertrayn:huvet

Bifogat

• Überfighter.jpg
    Überfighter.jpg
    72.4 KB · Visningar: 93
  • Überfighter2.jpg
    Überfighter2.jpg
    121.4 KB · Visningar: 103
  • Überfighter5.jpg
    Überfighter5.jpg
    90.4 KB · Visningar: 145
fan det är riktigt snyggt .jag får väl göra nåt liknande.böjbar plexi sa du?
värmer man det med en varmluftspistol ? hur tjock plexi har du använt.

Tror de var 5mm. Kommer bara inte ihåg vad det heter. Glömmer varje gång jag hör de ordet. Tror vi använde värmepistol litegrann...annars kan man böja direkt om man vill;)

Eller så gör du så här. Jag gjöt en egen och sågade ut text med en Dremel :tummenupp

Bifogat

• undertray1 (Small).jpg
    undertray1 (Small).jpg
    22.1 KB · Visningar: 82
  • IMG_7242 (Medium).JPG
    IMG_7242 (Medium).JPG
    58 KB · Visningar: 109
hej. Lahi !kollade in ditt garage och jag e imponerad snyggt och rent bygge .jag är tacksam för alla ider .men vad e det för bakdel och var det svårt att bygga om .har själv en -95 funderar på att ta en nyare models bakdel .men vet ej om det e svårt att få den att passa och vad man behöver att byta.får se om det blir plexi eller gjuta .båda e snyggt !eller rent av bygga om hela bakpartiet hur som helst ni har fått till hojarna skitsnyggt.både du och Panos

Lahi har en gixxerbak från -01 om jag inte minns helt fel.
Du får rätta mig Lahi om jag har fel ;)
Många fall får man bygga om bakramen om den nya baken ska sitta fint
och passa in.

De va snyggt Lahi:yoparty

Tackar :)

hej. Lahi !kollade in ditt garage och jag e imponerad snyggt och rent bygge .jag är tacksam för alla ider .men vad e det för bakdel och var det svårt att bygga om .har själv en -95 funderar på att ta en nyare models bakdel .men vet ej om det e svårt att få den att passa och vad man behöver att byta.får se om det blir plexi eller gjuta .båda e snyggt !eller rent av bygga om hela bakpartiet hur som helst ni har fått till hojarna skitsnyggt.både du och Panos

Hej! Kul att du gillar hojen :) Baken är som Panos skrev från -01 :tummenupp Jag köpte kraschkåpor i glasfiber och fixade till. Undertrayen gjöt jag i glasfiber på en form som jag gjort i plåt, någon plastbit och spackel. Det var lite jobb att få det att passa, jag fick göra nya främre fästen, gjorde några plåtbitar som jag skruvade fast i hålen till batterihållaren. Bakre fästet (till de två skruvhålen mitt på) sitter fast på en plåtbit mellan främre och bakre original sadelfäste. Jag har en plåtprofil på tvären med skruvhål i ändarna. Men för att bakdelen inte ska hänga och för att den ska kunna vara i linje med tankens ovansida så var jag tvungen att kapa bakramen, böja upp den en bit och sedan svetsa fast den igen. Jag vet inte hur din bakram ser ut, men den är säkert skruvad så du behöver kanske inte svetsa och hålla på. Bara göra några distanser.

tack för alla tips! jag gör nog som lahi,bygger om bakdelen.återkommer med
info om hur det gått mvh gixxen

Back