Undertail R6 BikersNeed el S-Racing

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Är lite i valet o kvalet vilken undertail jag skall välja. Har siktat in mig på BikersNeed´s Storm á 2395:- eller S-Racing´s Shotgun á 1495:-

Jag har sett olika erfarenheter att S-Racings passform är lite som att spela på lotteri, kan bli ett jivla slipande o passande..
Fast jag har inte sett nåt direkt om BikersNeeds passform..

Nån som har lite mer erfarenhet om dessa två??? :)

EmKao skrev:
Är lite i valet o kvalet vilken undertail jag skall välja. Har siktat in mig på BikersNeed´s Storm á 2395:- eller S-Racing´s Shotgun á 1495:-

Jag har sett olika erfarenheter att S-Racings passform är lite som att spela på lotteri, kan bli ett jivla slipande o passande..

På Bikersneed kan du hitta undertail på fyndhörnan till r6. Fördelen är att den är lackad och har vita glas för ca 2100. Den på s-racing är väl olackad och har röda glas. Men hur passformen är på dem har jag ingen aning om

Jo jag såg det med innan... Är bara ett fel...
Jag har den vit/röda R6an.. Så det hade blivit omlakering i vilket fall :(

Fast det hade nog höjt ett o annat ögonbryn på folk om man kommer med den blåa på hojen :D

EmKao skrev:

Mina grejer från S -Racing har det varit kanonbra passform på
(peppar,peppar)
men det klart jag hade kanske tur med min beställning ?
Den kom direkt från England kanske det hade med det att göra ?

Jag letar också en undertail till min bakdel r1 98-99 men det verkar helt kört
att hitta beg.
Jag vill helst ha i glasfiber för då är det ju superenkelt att modda till den så att passformen blir perfekt.

/j

Jag funderade först att modda orginalan men jag tänkte att det kan ju vara bra att ha kvar orginal ifall man skulle behöva den. hehe Man är ju småläning :hihi

Räknade lite på med blinkers osv. Det kommer väl att skilja ca 500spänn på dom båda... Så det är ju inte så mycket skillnad ändå....

Jag kommer snart sälja undertails i glasfiber/kolfiber till R6, de kommer se ut som orginal undertail r6 01-02.
Om någon köper en "het" undertail någon annanstans så är jag intresserad av att hyra denna ett par dagar. PMa om du är intresserad

Bromsa skrev:
Jag kommer snart sälja undertails i glasfiber/kolfiber till R6, de kommer se ut som orginal undertail r6 01-02.
Om någon köper en "het" undertail någon annanstans så är jag intresserad av att hyra denna ett par dagar. PMa om du är intresserad

Hur är snart? :)
hehe ja, det kliar i fingrarna....

Jag köpte min på SB fiberdesign, och visst kostar det lite mer, men du är ganska ensam om samma undertail. Grym passform direkt var bara ett plus, generellt så måste du alltid modda dom lite.

Melrose skrev:
Jag köpte min på SB fiberdesign, och visst kostar det lite mer, men du är ganska ensam om samma undertail. Grym passform direkt var bara ett plus, generellt så måste du alltid modda dom lite.

Har du nån bild på den??

Jag köpte min på bikersneed.se och jag är helnöjd! passformen var bra. bigogar bild!

Bifogat

• Dregen bak.jpg
    Dregen bak.jpg
    43.1 KB · Visningar: 261
Om intresse finns kommer jag även snart sälja en undertail som ser ut lite som denna, fast utan den där utbuktningen som det står yamaha på. kommer isåfall säljas med E-märkt bakljus. kommer dock inte vara exakt samma baklyse men liknande. PMa om intresse finns

Bifogat

• Undertail5.JPG
    Undertail5.JPG
    77.7 KB · Visningar: 227
Kom på en sak....

Måste man kapa i orginal underdelen när man byter???
Hörde lite med S-Racing och då var man tvungen att kapa i orginalen..
Nån som man inte behöver kapa?

Det blev till slut en från bikersneed....

Orkar inte vänta tills den är hemma. Visst man kan ju inte köra nåt, men man vill ju ha den NUUUUU!!! :D

EmKao skrev:
Det blev till slut en från bikersneed....

Orkar inte vänta tills den är hemma. Visst man kan ju inte köra nåt, men man vill ju ha den NUUUUU!!! :D

coolt, väntar också på grejer från dom
depåstöd fram å bak,bombiners å kraschpuckar, tycker de va lång tid med 15 arbetsdagar men nu kommer grejerna i morgon:tummenupp

du får följa upp med bilder hur du monterar och hur det blir

Mr Helmut skrev:
coolt, väntar också på grejer från dom
depåstöd fram å bak,bombiners å kraschpuckar, tycker de va lång tid med 15 arbetsdagar men nu kommer grejerna i morgon:tummenupp

du får följa upp med bilder hur du monterar och hur det blir

Oja...det kan du lita på.
Blir ju inte bättre när man inser att man får vänta tills Januari.. :(

Jaja, Får väl pyssla med annat så länge :lol

Ett tips från min sida är http://www.extremegraphicfsmd.com/Html/En/r6_eg.htm som jag tycker har den absolut snyggaste undertailen till en äldre R6. Ännu bättre nu när dom har rea på olackade undertails och modellen som är länkad till kostar nu bara $159 plus $85 i frakt. Vilket hammnar på strax under 2000. Prisvärt tycker jag. Speciellt när dom där danskarna som jag inte kommerihåg namnet på tar 4000 för den målade varianten. Jag håller på att beställa en sådan till mig själv för tillfället.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back