UnderTail R1 -02

Oakster skrev:
Sugen på att modda min Retta med en undertail. Hittade detta kompletta kit, bara att smälla på.

http://www.graphicartmotodesign.com/tails/2002R1/02-03R1.html

Är dock öppen för förslag, någon som har några bra ideer? Snyggare lösning?
Billigare?
Jag vette fan om du får igenom den genom besiktningen.... Men men.. den är ju ruskigt snygg... JAg har löst det på annat sätt... Detta är inte min hoj men jag har löst det på samma sätt...... Titta på bak-blinkersen på denna Rettan.. Skitsnyggt....

Bifogat

• r1.jpg
    r1.jpg
    52.5 KB · Visningar: 183
Last edited:
Stephen skrev:
Jag vette fan om du får igenom den genom besiktningen.... Men men.. den är ju ruskigt snygg... JAg har löst det på annat sätt... Detta är inte min hoj men jag har löst det på samma sätt...... Titta på bak-blinkersen på denna Rettan.. Skitsnyggt....

D var ju najs...var hittar man sådana blinkers då?

Oakster skrev:
D var ju najs...var hittar man sådana blinkers då?
Kommer från Bmw 3-serien.... Någon ny modell.. det är bara att fråga efter trekantiga sidoblinkers till nya bmw 3-serien så borde dom veta vad du menar...

Men du måste borra hål i kåpan och fixa och dona.... Om du ska göra det så rekomenderar jag att du måttar ut ett par gånger först innan du börjar borra i kåpan... Jag måttade ut ett antal gånger och det blev schysst.. Ajg ska slänga upp lite bilder nån dag här på mina små mods så får du lite bättre bilder på hur det blev...

Men tänk dig för både en och 2 ggr innan du gör det... Jag blev färdig idag och jag tycker det blev kanon....

Hör av dig om du behöver hjälp så ska jag hjälpa dig i den mån jag kan....

Stephen skrev:
Kommer från Bmw 3-serien.... Någon ny modell.. det är bara att fråga efter trekantiga sidoblinkers till nya bmw 3-serien så borde dom veta vad du menar...

Men du måste borra hål i kåpan och fixa och dona.... Om du ska göra det så rekomenderar jag att du måttar ut ett par gånger först innan du börjar borra i kåpan... Jag måttade ut ett antal gånger och det blev schysst.. Ajg ska slänga upp lite bilder nån dag här på mina små mods så får du lite bättre bilder på hur det blev...

Men tänk dig för både en och 2 ggr innan du gör det... Jag blev färdig idag och jag tycker det blev kanon....

Hur fäster man dit sådana blinkers på bästa sätt?
Limma, Skruva, spika, tejpa?
Det blir ju ändå en del vibrationer.
Tänkte ha sådana som du har från bmw. Fast jag trodde det va 5-serien. Kanske är skit samma.

Var köper man dem billigast? Skroten eller ska man sticka till en bmw försäljare?

Last edited:
Vapor skrev:
Hur fäster man dit sådana blinkers på bästa sätt?
Limma, Skruva, spika, tejpa?
Det blir ju ändå en del vibrationer.
Tänkte ha sådana som du har från bmw. Fast jag trodde det va 5-serien. Kanske är skit samma.

Var köper man dem billigast? Skroten eller ska man sticka till en bmw försäljare?
Dom fäster sig delvis själva via fästen dom har och sen har jag fäst dom med silikon.... Dom verkar sitta bra...

Jag åkte till en återförsäljare och köpte dom.. kostade 345(!!!!!!!) kr....för 2 st

Stephen skrev:

Lägg gärna upp fler bilder. Gillar din lösning. Det blir snyggt, billigare å coolt med tyska kvalitetsprodukter. :)

helt klar den snyggaste jag sett.. se till att inte ha för stor regplåt bara. :tummenupp

Lånar din tråd lite och frågar om någon vet av om det finns Undertail till en R6:a årsmod -03. Har bara hittat fram till årsmod -02

Oakster skrev:
Lägg gärna upp fler bilder. Gillar din lösning. Det blir snyggt, billigare å coolt med tyska kvalitetsprodukter. :)
Här kommer lite bilder på hur jag löst det.. Eftersom hojen står dåligt till så kommer jag inte åt att sätta på kåpan för tillfället.. Men jag tycker det vart snyggt...

Och ja.. Jag vet att jag har en spricka i kåpan.... :)

Bifogat

• 1 (3).JPG
    1 (3).JPG
    126.9 KB · Visningar: 56
  • 11.JPG
    11.JPG
    87.2 KB · Visningar: 71
  • 12.JPG
    12.JPG
    36.6 KB · Visningar: 48
  • 13.JPG
    13.JPG