Undertail från S racing hur montera (ZX9R-98 )?

Razer1

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Hoj
ZX9R -98 * Såld
Har köpt en undertail från s racing och skulle höra om nån mer har en monterad till ZX9R -98a

för jag fattar inte hur jag ska montera den.. ska man slita bort hela inneskärmen som sitter orginal ? men då försvinner ju allt typ.. alla fästen till bakljuset, fästen till alla boxar, batterilådan ja precis allt.. och hur ska man då fästa den nya undertailen ? och få allt snyggt. jag fatta som när jag köpte den att man satte dit den över den gammla bara :huvet

Jag har bara erfarenhet ang en R1 som jag monterade ny "undertail" men där följde det med en monteringsanvisning. Kapade den gamla vid batterilådan (om jag inte minns helt fel, några år sedan) och monterade sedan den nya utan större problem. Alla saker som jag handlat hos S-racing har funkat bra med passform och så vidare.

Jag har bara erfarenhet ang en R1 som jag monterade ny "undertail" men där följde det med en monteringsanvisning. Kapade den gamla vid batterilådan (om jag inte minns helt fel, några år sedan) och monterade sedan den nya utan större problem. Alla saker som jag handlat hos S-racing har funkat bra med passform och så vidare.[/QUOTE

okej ja det stod ju att man va tvungen att modifiera på vissa mc för att det ska passa men det läste ju jag inte så klart...

okej ja det kanske kan vara en ide att kapa i den gamla och på så sätt behålla batterilådan för den är ju ganska bra att ha... men frågan är hur alla har gjort med baklyset då det sitter med 2st fästen som är i orginalinneskärmen..

får se om nån har en zx9r med undertail så kanske man kan få lite tips hur man löser det på bästa sätt.

Du måste kapa orginalskärmen. Har en 95.a och var tvungen att kapa min. Ja fick dock med en länk med bilder var man kapar osv. i ett mail av s-racing.

Du måste kapa orginalskärmen. Har en 95.a och var tvungen att kapa min. Ja fick dock med en länk med bilder var man kapar osv. i ett mail av s-racing.

Tjena.
Fick ett mail tidigare ida från S-Racing hur man skulle kapa upp :tummenupp
så nu blire att slita fram kapen..

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...