Undertail att ha eller inte...

danne_boy69

Saknar moral
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Sölvesborg
Hoj
Yamaha R1
Sitter o funderar på om man ska köpa sig en undertail o rensa upp baken på min R1. Men är de svårt att byta ut orginal kåpan? Fick förklarat för mig att den undertail jag ville köpa inte har dom fack o fästen till batteriet o alla andra saker som finns under sadlen.. Att man själv fick fästa allt i den nya undertailen...

Så min fråga är.. är de svårt att själv byta till en undertail med allt man måste göra när man mer aller mindre har tummen mitt i handen? Några tips på hur man kan göra allt på bästa o lättaste sätt?

Tackar på förhand!!
 
danne_boy69 skrev:
Sitter o funderar på om man ska köpa sig en undertail o rensa upp baken på min R1. Men är de svårt att byta ut orginal kåpan? Fick förklarat för mig att den undertail jag ville köpa inte har dom fack o fästen till batteriet o alla andra saker som finns under sadlen.. Att man själv fick fästa allt i den nya undertailen...

Så min fråga är.. är de svårt att själv byta till en undertail med allt man måste göra när man mer aller mindre har tummen mitt i handen? Några tips på hur man kan göra allt på bästa o lättaste sätt?

Tackar på förhand!!

Nej det är inte svårt alls!. Snyggt blir det :tummenupp .Så nu fick jag chansen att visa röven igen :tungan

Du måste inte ta bort hela orginalköpen utan du behöver bara kapa den en bit! En nu underdel kostar 500:- Orginal Yamaha så det är bara att sätta igång! Jag kan maila dig bilder på hur jag gjort om du vill!?
 

Bifogat

  • förminskad.jpg
    förminskad.jpg
    98.3 KB · Visningar: 195
danne_boy69 skrev:
Sitter o funderar på om man ska köpa sig en undertail o rensa upp baken på min R1. Men är de svårt att byta ut orginal kåpan? Fick förklarat för mig att den undertail jag ville köpa inte har dom fack o fästen till batteriet o alla andra saker som finns under sadlen.. Att man själv fick fästa allt i den nya undertailen...

Så min fråga är.. är de svårt att själv byta till en undertail med allt man måste göra när man mer aller mindre har tummen mitt i handen? Några tips på hur man kan göra allt på bästa o lättaste sätt?

Tackar på förhand!!

Eller så kommer du förbi vårt garage i Karlshamnn så får du kolla själv!. Vi kan säkert hjälpa dig!
 
ZXRMANNEN skrev:
Eller så kommer du förbi vårt garage i Karlshamnn så får du kolla själv!. Vi kan säkert hjälpa dig!

Du kan ju maila bilder så har jag något att titta på o fundera över! Sen kan jag även ta en tur till karlshamn o ta mig en titt!! Låter som ett mycket bra förslag tycker jag!
 
danne_boy69 skrev:
Du kan ju maila bilder så har jag något att titta på o fundera över! Sen kan jag även ta en tur till karlshamn o ta mig en titt!! Låter som ett mycket bra förslag tycker jag!

Du är välkommen hit!. Stort garage med en massa hojar o Mkt bärs :tummenupp .

PM:a din mailadress bara
 
ZXRMANNEN skrev:
Nej det är inte svårt alls!. Snyggt blir det :tummenupp .Så nu fick jag chansen att visa röven igen :tungan

Du måste inte ta bort hela orginalköpen utan du behöver bara kapa den en bit! En nu underdel kostar 500:- Orginal Yamaha så det är bara att sätta igång! Jag kan maila dig bilder på hur jag gjort om du vill!?

Tjena ,jag snyltar lite på den här tråden.Jag är väldigt nyfiken på var man får tag i snygga undertailar jag har märkt att det finns olika modeller, jag har en R1 -00.Nu är det snart bara en vecka kvar så jag hade varit mycket tacksam för svar.
 
T.Olsson skrev:
Tjena ,jag snyltar lite på den här tråden.Jag är väldigt nyfiken på var man får tag i snygga undertailar jag har märkt att det finns olika modeller, jag har en R1 -00.Nu är det snart bara en vecka kvar så jag hade varit mycket tacksam för svar.


Jag har samma tanke som dig! Men om nu orginal kåpan är så billig så ska jag iallfall såga i den jag har.. För jag har samma hoj som du.. en blå r1 00:a..
 
Nån här som byggt undertail på R1 02/03 då? Finns det nån man kan beställa där man inte behöver kapa i originaldelarna?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top