Underställ

Nord_K6_1000R

Sporthojsnörd
Gick med
19 Nov 2011
Ort
Hellsingland
Hoj
2021 Aprilia RSV4 Factory
Tjääna!
Behöver förslag på bra underställ, har precis gått över till helställ med rätt bra ”racefit’’.
Åker alltid med underställ men har alltid använt såna vanliga 2delade bomulls, håller på å få spel när jag ska i och framförallt ur skinnstället då det känns som allt sitter fast å jag håller på att vända utåin på hele fan.
Nu till undringen, sitter å spanar på såna specifika skinnställsunderställ, endelade typ sparkdräkt, Alpinestars och dainese mfl
Är såna bra? Är dessa mer av sådant blankt material så man lättare glider i och ur, samt mer rörligt mot själva fodret i skinnstället?
Tacksam för förslag samt erfarenheter från er
 

Raderad medlem 51742

Guest
Ja, bomull är helt värdelöst att ha under när man kör med helställ.

Kör själv med detta underställ när det är över 20 grader. Är väldigt nöjd. Lätt att glida i och ur stället och håller mig sval.
Vid kallare väder kör jag denna kombination som är tvådelad och som jag också är otroligt nöjd med. Funkar kanon på vår och höst när det är kallare och har inbyggt skydd mot vinden i överdelen.


Men handlar det mest om att komma i och ur stället funkar det egentligen med vilket underställ för MC-bruk som helst. De brukar vara i syntet, men även bambuunderställ brukar vara populärt.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000

Nord_K6_1000R

Sporthojsnörd
Gick med
19 Nov 2011
Ort
Hellsingland
Hoj
2021 Aprilia RSV4 Factory
Tack för alla förslag och synpunkter, beställde ett Alpinestars Ride Tech Lite så får vi se hur det är, insåg att då jag släpar på en insulinpump så skulle det bli problem med ett helkroppsunderställ då jag behöver en genomföring till slangen för att kunna ha pumpen i innerfickan på stället, nu var det ju så smidigt att det var ”pisselucka” på Alpinestars så då var det problemet löst, trevlig hojsommar på er!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top