Underställ?

Nja, dom har ju ingen hemsida, men å andra sidan så har dom inte så många underställ att välja på, dom brukar ha ett tråg fullt med såna rätt synligt när man kliver in i affärn :tummenupp

Aha... en manuell butik?! Ovanligt now days :)
Ser att man kan kombinera hisport outlet med ett besök på DinMC :tummenupp

Aha... en manuell butik?! Ovanligt now days :)
Ser att man kan kombinera hisport outlet med ett besök på DinMC :tummenupp
Japp, helt analog :tummenupp

Är det något problem att köra med en helig sliten t-shirt under skinnstället?
Det är rätt skönt med underställ över hela kroppen, mycket lättare att ta sig i å ur stället, i synnerhet helställ, och man svettas ju över hela kroppen, dvs är det lättare att hålla stället fräscht med underställ.

Är det något problem att köra med en helig sliten t-shirt under skinnstället?

Jag brukar ha en sliten svart T-shirt med texten "Strangers have the best candy" under ibland när jag är ute med hojen. Tänkte det kunda vara lite skön galghumor om jag kör ihjäl mig och syrrorna klipper upp stället på morken.

SCANDY~Strangers-Have-The-Best-Candy-Posters.jpg

Det finns bra ställ (svala) på Stadium och InterSport. Nu har de dessutom rea eftersom det inte är skidsäsång. jag brukar köpa på mig ett gäng, när de är så passbilliga så kan man byta varje eller vart annat år. Har aldrig haft problem med illaluktande ställ, men jag tvättar dem å andra sidan ganska ofta. Problemet med dessa ställ är kanske att de bränner fast om stället skulle gå sönder vid krash, men det vet jag personligen inget om.

Hittade en bra länk: bambooisgreen

Last edited:
Problemet med dessa ställ är kanske att de bränner fast om stället skulle gå sönder vid krash, men det vet jag personligen inget om.
Nja, om det går hål i stället så tål nog understället ca 1-3ms hasande mot asfalten, och då har du andra problem istället! Det är "värre" när skinnstället är helt, och det blir hög friktionsvärme. Men jag har vurpat otaliga gånger i mitt HiSport-underställ, och det har dels hållit, och dels har jag aldrig lidigt av att det skulle ha blivit för varmt nånstans. Dock ska väl tilläggas att jag nästan uteslutande har klotat på bana och inte glidit så himla långt på asfalten, 10-20m på sin höjd.

Helly-Hansen dry är överlägset ihop med Under Armour som dock är svindyrt. HH dry hittar du på Stadium, ofta paket med långjalingar och långärmad tröja i förpackningen på rea.

Jag har HH dry oavsett temperatur, alltid skönt...

Kör alltid med(oavsett temp) heltäckande underställ som andas och transportera bort svett!

Provade t-shirt en gång och aldrig mer! Efter första passet av aktiv åkning fick jag knappt av mig överdelen samt var genomblöt och började frysa DiReCkt det blåste det minsta!

Tror det blir en sväng förbi stadium i helgen!
Funderar även på ett regnställ (blir Norgeresa i sommar)

Har ett par tvådelade ställ som jag haft när jag åkt skidor...
(Tror jag har både microfiber och ull och kanske nått mer, vilket är bäst?)

Nån skillnad att köra dem (dvs tvådelade) mot ett helställ?

/Jocce

Det där alpinestar understället såg ju fint ut, lite dyrt, men då får man ju komprimerings-teknik också.
Vad jag läst om detta så ska dett hjälpa musklerna med uthålligheten, kommer inte riktigt ihåg hur det fungerar men det var väl nått tjofräs med blodflödet.
Det är även bra efter man har tröttat ut musklerna eftersom dom återhämtar sig snabbare tydligen. Atleter använder komprimeringskläder när dom inte tränar för att skynda på återhämtning. Sedan att jag inte skulle se speciellt sexig ut i kroppsstrumpa med min buk är en annan sak, det är nog den som skulle komprimeras mest ;)

Jag kan uppdatera mina erfarenheter av billiga underställ. Jag har pga tillfälligt bortslarvat underställ gått över till Julas Blue Wear-underställ, billigt och riktigt skönt! Det verkar dessutom riktigt slitstarkt :tummenupp

Det där alpinestar understället såg ju fint ut, lite dyrt, men då får man ju komprimerings-teknik också.
Vad jag läst om detta så ska dett hjälpa musklerna med uthålligheten, kommer inte riktigt ihåg hur det fungerar men det var väl nått tjofräs med blodflödet.
Det är även bra efter man har tröttat ut musklerna eftersom dom återhämtar sig snabbare tydligen. Atleter använder komprimeringskläder när dom inte tränar för att skynda på återhämtning. Sedan att jag inte skulle se speciellt sexig ut i kroppsstrumpa med min buk är en annan sak, det är nog den som skulle komprimeras mest ;)

Mmm, jag som fastnat för A-star så är det högintressant... på e-bay blir det $120 plus $10 i shipping. Blir nog köp på ett sånt. :)

Jag kan uppdatera mina erfarenheter av billiga underställ. Jag har pga tillfälligt bortslarvat underställ gått över till Julas Blue Wear-underställ, billigt och riktigt skönt! Det verkar dessutom riktigt slitstarkt :tummenupp

Jag ryggade undan när det står "mycket varmt" i beskrivningen... värme är det sista jag har problem med.
Het kille. :fakta

Mmm, jag som fastnat för A-star så är det högintressant... på e-bay blir det $120 plus $10 i shipping. Blir nog köp på ett sånt. :)

Kanske vid nästa löning... Nu ska jag handla andra tighta kläder, dags för Vätternrundan snart. Kommer se ut som en färgglad köttbulle där på cykeln.

Kanske vid nästa löning... Nu ska jag handla andra tighta kläder, dags för Vätternrundan snart. Kommer se ut som en färgglad köttbulle där på cykeln.

Hmm... det är på sån där cykel utan motor tror jag bestämt... låter som tortyr. :va

Det är faktiskt inte speciellt varmt när det är varmt ute och man har stället på sig, jag har då aldrig lidit av det :)

Faktum är att jag är ganska varm av mig så kläder som värmer det minsta funkar inte för mig. Vintertid är det höstjacka och t-shirt som gäller t.ex.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT